Gjest SumoBryter Skrevet 4. mars 2005 #1 Skrevet 4. mars 2005 Er det noen som vet om jeg kan bruke min vanlige engelske tastatur til norsk og svensk tastatur pa en eller annen maate? Eller ma jeg kjope de forskjellige tastaturene og bytte i mellom dem om jeg onsker de manglende bokstavene?
Gjest Anonymous Skrevet 5. mars 2005 #2 Skrevet 5. mars 2005 Nesten alle tastatur er elektronisk sett like, uavhengig av hva som står på tastene. Unntakene er noen få land som har en ekstra tast eller to. Det er Windows (eller hva man måtte bruke) som sørger for at det f.eks. kommer en "ø" når man trykker på tasten merket "ø", i stedet for kolon som er standardverdien for denne tasten i USA. Tastaturet identifiserer seg ikke som "engelsk" eller "norsk"; det er operativsystemets jobb å håndtere språkinnstillinger. Med andre ord: Hvis du velger svensk tastatur, vil du finne de svenske tegnene der de pleier å være, også om selve tastaturet er engelsk. Det kan være litt forvirrende at det står én ting på tastene mens det kommer noe annet når man trykker på dem, men hvis man skriver touch eller er veldig vant til å bruke det aktuelle tastasturoppsettet, går det stort sett greit.
Cronos Skrevet 7. mars 2005 #3 Skrevet 7. mars 2005 Hvilket layout som skal brukes på tastaturet bestemmes i Kontrollpanel - Regionale instillinger. Det eneste lille problemet da blir å finne ut hvilke taster som gir hvilke tegn. Her kommer prøving og feiling inn i bildet.
Gjest SumoBryter Skrevet 7. mars 2005 #4 Skrevet 7. mars 2005 Tusen takk for hjelpen, men vet dere om jeg kan bytte dette frem og tilbake som jeg matte onske?
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #5 Skrevet 7. mars 2005 Ha,ha ha!! Jeg klarte det Hø,hø,hø Takk for hjelpen! :kysse: Nå har jeg en sånn liten keyboard logo nederst og kan bytte layout som jeg vil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå