Strikkejente Skrevet 1. juli 2018 #1 Skrevet 1. juli 2018 Hei. Jeg har fått en jobb som servitør. Er det slik at vi har dobbelt lønn på søndsger?
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #2 Skrevet 1. juli 2018 Nei. Da jeg jobbet som servitør i fjor var det ca. 20 kr ekstra i timen på søndager. Les tariffavtalen for hotell og restaurant Anonymkode: 6509d...c70
Knirke Skrevet 1. juli 2018 #3 Skrevet 1. juli 2018 Da jeg var servitør hadde vi flat lønn, dvs man fikk like mye i timen uansett hvilken dag det var og hvilken tid på døgnet. 1
gjest99 Skrevet 1. juli 2018 #4 Skrevet 1. juli 2018 Jeg har også jobbet som servitør, og fikk ikke tilleg for helgedager som søndager, 17.mai, 1.mai osv. Eneste tillegget vi fikk var litt kveldstillegg (svært lite) og lite overtidsbetalt. Alt i alt synes jeg yrket var svært stressende og utmattende i forhold til lønna du fikk. Nå har jeg byttet yrke, men tjener like mye som servitør nå når jeg bare jobber 3/4 av det jeg gjorde som servitør.
Marisana Skrevet 1. juli 2018 #5 Skrevet 1. juli 2018 Kommer an på bedriften, vil jeg tro. Samboeren min jobber som servitør med fagbrev, han får kvelds- og nattetillegg, helligdagstillegg, helgetillegg pluss overtid. Så han er heldig jeg jobber også som servitør uten fagbrev, og har de samme tilleggene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå