Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest dumkjøper
Skrevet

Hei,

jeg vet ikke om det er riktige forumet for å skrive mitt problemet i, men a kkurat nå er jeg kjempeforvirret.

Jeg har vært litt naiv og sendt budskjema to steder(det er blitt akseptert).

Jeg er blitt innkalt til kontraktsmøte begge steder. Hva gjør jeg nå? Må jeg betale noe hvis jeg bryter budskjemaet ene stedet?

Håper jeg får noen fornuftige svar og råd, begynner å få kjempehodepine.

Vil samtidig presisere at det var nybygg leiligheter begge to, dvs overtakelsen er ikke før om et par år på begge.

Er det veldig farlig hvis jeg ikke vil bryte kjøpet?

Håper noen kan hjelpe.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Budskjema er jo bindende, så i utgangspunktet kan du ikke trekke deg.

Dersom du får det, er det opp til selger å bestemme kompensasjon, jeg vil anta noen titusener.

Gjest Anonymous
Skrevet

Du må ta en telefon til megleren med en gang. Du har sagt ja til å kjøpe to leiligheter, og risikerer å tape mye penger. Ring til megler med en gang og forklar situasjonen!

Gjest Anonymous
Skrevet

Dersom du har mulighet til å betale det forskuddet som kreves, så kan du jo "kjøpe" begge. Veldig mange steder blir nybygg solgt på nytt før de er innflytningsklare - med stor gevinst. Dette kommer selvsagt an på hvor du bor. Ved vanlig boligkjøp er det vel 10% av kjøpesummen dersom du trekker deg? Vil anta at det er noe i nærheten der i dette tilfellet også. Har du mulighet til å finne pengene du trenger nå, så kan du vurdere det, men det spørs jo om banken vil være med på det da.

Gjest Anonymous
Skrevet
Dersom du har mulighet til å betale det forskuddet som kreves' date=' så kan du jo "kjøpe" begge. Veldig mange steder blir nybygg solgt på nytt før de er innflytningsklare - med stor gevinst. Dette kommer selvsagt an på hvor du bor. Ved vanlig boligkjøp er det vel 10% av kjøpesummen dersom du trekker deg? Vil anta at det er noe i nærheten der i dette tilfellet også. Har du mulighet til å finne pengene du trenger nå, så kan du vurdere det, men det spørs jo om banken vil være med på det da.[/quote']

Det er jo litt av en sjanse å ta da, kan bli veldig dyrt... :-?

Gjest dumkjøper
Skrevet

Hei igjen,

jeg tenkte i første omgang å kjøpe begge, men fant ut i ettertid at det blir mye stress.

Jeg har som sagt råd til å betale 10% avgiften på begge leilighetene, men vil helst ikke kjøpe dem begge nå.

Vil for øvrig nevne at det er noe rot med kontrakt-utkasten til den ene leiligheten. Megleren har skrevet en annen pris enn leilighetens opprinnelig verdi. På kontrakten står det mindre pris enn det leiligheten faktisk koster? Jeg tenkte å trekke meg som kjøper, dersom de endrer prisen på den? Kan jeg det?

Skrevet
Vil for øvrig nevne at det er noe rot med kontrakt-utkasten til den ene leiligheten. Megleren har skrevet en annen pris enn leilighetens opprinnelig verdi. På kontrakten står det mindre pris enn det leiligheten faktisk koster? Jeg tenkte å trekke meg som kjøper' date=' dersom de endrer prisen på den? Kan jeg det?[/quote']

Et bud er bindende. Du er forpliktet til å betale for eiendommen det som du har oppgitt i budskjemaet ditt. At det er noe rot med kontraktsutkastet gir deg ikke rett til å trekke deg.

Ta kontakt med megler umiddelbart. Når du ikke er i stand til å oppfylle din forpliktelse til å kjøpe boligen, skal du betale de kostnader dette medfører for selger i form av annonsering, visninger mm. Gjerne noen titusener.

Den kan hende at melger er snill med deg, men han har ingen plikt til å være det. Jo fdør du tar kontakt, jo bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...