Gå til innhold

Katt slikker av seg pelsen - stress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en nydelig pusefrøken som ble sterilisert for noen dager siden. Hun har på seg body som hun hater og må ha denne på til neste uke. Poenget er at hun nå slikker seg manisk på potene sine, så hardt at hun har slikket av seg store deler av pelsen! Hun virker ganske ut av seg og vi lurer rett og slett på om dette er stressutløst som følger av operasjonen. Er det noen som har noen tanker om hva det går an å gjøre for å forhindre dette? 

Det er nesten slik at vi vurderer å ta av henne bodyen, da hun ikke har rørt operasjonssåret til tross for at hun har hatt tilgang til det når hun har vært på toalettet. Blir dette helt feil? Hun er tydelig ukomfortabel så lenge hun har denne på seg. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være stress eller at hun har det vondt. Ville ringt dyrlegen i morgen og hørt hva de sier. Har to pusefrøkner selv men mine fikk ikke body på etter operasjonen. 

Skrevet

I verste fall så sjekk om det er døgnvakttelefon så kan du snakke med noen i dag. 

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ikke bra ut. Ville ringt dyrelegevakt og bedt om råd. 

Anonymkode: d4541...6a3

Skrevet

Jeg ville tatt av bodyen og passet på så hun ikke slikker der. Da katten min ble sterilisert så var bodyen så stor at vi tok den av. 

Jeg tenker katten føler ubehag ved å ha den på, samtidig kanskje litt vondt etter stingene. Min katt hadde ingen smertestillende og det gikk fint.

AnonymBruker
Skrevet

Fikk du ikke med deg smertestillende etter at hun ble operert? jeg har alltid fått det med til å gi dagen etterpå når de har blitt sydd og operert på. 

Høres ut som hun har vondt eller stresser (stresser fordi hun har vondt kanskje), men vanligvis så sprutrøyter de av stress før de begynner å slikke av seg pelsen. Ser du om hun har "flass" i pelsen? de flasse når de panikkrøyter slik også.  Prøv å ta av henne bodyen. Mine rørte aldri stingene sine.

Anonymkode: 55a3f...687

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som stress ja. Enten på grunn av bodyen eller smerter. Jeg har aldri behøvd å bruke body på mine katter. Så lenge de får tilstrekkelig smertestillende så går det stort sett helt fint.

Anonymkode: ce431...ccf

Skrevet

Vi har gitt smertestillende hver dag etter operasjonen! Så tror ikke hun er smertepåvirket, men er nok den bodyen hun hater så inderlig. Vi tenker selvsagt å ringe dyrlegen imorgen. Da tror jeg vi tar av bodyen i dag og ser om det kan hjelpe. Takk for råd, det er så hjerteskjærende å se at hun stresser. 

Skrevet

Spørs om dere ikke skal prøve lampeskjerm i stedet for body.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...