Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2005 #1 Skrevet 4. mars 2005 Hei, Jeg fikk en gang servert en sjokoladekake som var helt himmelsk. Så litt på hvordan den ble laget, men fikk aldri oppskriften dessverre.. Den inneholdt blant annet rømme og firkløver som man kokte opp i en gryte med andre ingredienser.. Kaken ble litt 'blaut' i konsistensen, mektig og nydelig! Noen som har ide om hvilke kake jeg snakker om og eventuelt har en oppskrift?!! Krysser fingrene!
Nella Skrevet 4. mars 2005 #2 Skrevet 4. mars 2005 Noe ala dette? : Fant på amerikansk side og de lager jo bløte kaker. Shortening har jeg oversatt med olje. Bakt et par andre kaker der det både har vært nevnt shortening og olje på forskjellige oppskrifter. Går for det samme tydeligvis. Resultatet har blitt bra ihvertfall. Denne kaka har jeg aldri prøvd. Når det har vært snakk om kopper i de andre oppskriftene jeg har prøvd har jeg brukt kopper på 2,5dl. Det har blitt riktig i forhold til forma på de.... Rømme sjokoladekake 1 3/4 kopp mel 1 ts. natron 1/2 ts. salt 1/2 kopp olje (nøytral) 1 1/2 kopp sukker 1/2 ts. vanilje(sukker) 2 egg 100g sjokolade smeltet og avkjølt 1/2 kopp seter rømme 1 kopp kaldt vann Stekes på 175 grader i 30-35 minutter. Avkjøl 10 min på rist. Rund form 24 cm. Stir together flour, baking soda, and salt. In a mixer bowl, beat shortening on medium speed of electric mixer about 30 seconds. Add sugar and vanilla; beat until well combined. Add eggs, one at a time, beating 1 minute after each. Stir in cooled chocolate and sour cream. Add dry ingredients and cold water alternately to beaten mixture, beating on low speed after each addition until just combined. Turn into pans. Cool 10 minutes on wire racks. Remove from pans. Cool. Makes 12 servings.
-Fisken- Skrevet 5. mars 2005 #3 Skrevet 5. mars 2005 Har en supergod oppskrift med rømme, legger den ut etterpå Har den ikke her.
-Fisken- Skrevet 5. mars 2005 #5 Skrevet 5. mars 2005 Aniola-Fiskens sjokoladekake 200 g margarin 2 1/4 vann 4 ss kakao - Dette kokes opp og avkjøles 4 1/2 dl sukker 4 1/2 dl mel 1/2 ts salt 1 ts natron 2 egg 1 1/4 ettrømme - resten tilsettes Stekes ved 180-200 grader i ca 30 min hvis langpanne, 50 min hvis rund form. Glasur: 100 g smeltet margarin 6 ss melk 4 ss kakao 1 ts vaniljesukker 350 g melis - visp godt. Glasuren helles over varm kake.
-Fisken- Skrevet 6. mars 2005 #7 Skrevet 6. mars 2005 Thank you Jur velkåm Fikk smake denne kaken hos en venninne en gang. DEt var en smaksopplevelse uten like. Lille Aniola-Fisken på 9 år gikk til moren og spurte om å få oppskriften. Og den har flittig blitt brukt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå