AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #1 Skrevet 30. juni 2018 Jeg er for tiden i foreldrepermisjon og skal egentlig begynne på jobb igjen i slutten av august. Permisjonen min er ferdig straks og jeg skal da over i fire uker ulønnet før jobb. Utfordringen min er at jeg har brukket benet og verken kan ta av meg barnet alene eller gå tilbake på jobb (far har ferie nå og hjelper meg og jeg har oppstart i barnehage i august). Men hva kn jeg gjøre i denne situasjonen? I følge nav får jeg visst ikke sykepenger fordi jeg har over to uker ulønnet permisjon 😭 kan jeg bli sykmeldt før den ulønnede permisjon slik at den blir «avlyst». Trenger sårt råd!! Anonymkode: 08288...fd6
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #2 Skrevet 30. juni 2018 Svaret er enkelt, du har ingen trygderettigheter. Denne typen problemer er noe alle med kunskap advarer mot når det gjelder ulønnet permisjon etter ordinær, lønnet permisjon. Du må finne egne løsninger utenfor det offentliges ordninger. Anonymkode: 3d64b...8b3 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #3 Skrevet 30. juni 2018 Ts her. Jeg forstår det, og meningen har jo hele tiden vært at jeg skal ha litt ulønnet for å være med datteren min. Men faller ikke grunnen til den ulønnede permisjonen bort nå? Leste det et sted, og øynet et lite håp. Kan jo ikke passe på en baby alene med brukket bein 🙁 Anonymkode: 08288...fd6
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #4 Skrevet 30. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Jeg forstår det, og meningen har jo hele tiden vært at jeg skal ha litt ulønnet for å være med datteren min. Men faller ikke grunnen til den ulønnede permisjonen bort nå? Leste det et sted, og øynet et lite håp. Kan jo ikke passe på en baby alene med brukket bein 🙁 Anonymkode: 08288...fd6 Du drømmetenker. Permisjonstiden din er "låst". At du har skadet deg endrer ikke på permisjonen særlig ikke den ulønnede. Du kan ikke tilpasse reglene til din fordel der reglene er klart i din disfavør, beklageligvis. Rettighetene dine er som for en hjemmeværende uten jobb. Dette har det blitt advart mot opp og i mente. Blir du i tillegg ufør helt elelr delvis i ulønnet permisjon så har du i utgangspunktet heller ikke rett på uføretrygd. Anonymkode: 3d64b...8b3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #5 Skrevet 30. juni 2018 Hør med jobben din, forklar de situasjonen og hør om du kan omgjøre den ulønnede permisjonen. Anonymkode: 1969b...83c 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #6 Skrevet 30. juni 2018 Det er begrenset hvor mye det offentlige skal bidra til enhver utfordring et menneske befinner seg i. Du har søkt og fått innvilget ubetalt permisjon, og kan ikke kanselere den fordi du vil ha en sykemelding istedet. Mannen din får bruke opp sykt barn dagene sine, og ta ferie/ubetalt permisjon i resten av tiden. Ellers må man benytte seg av nettverk, barnevakt osv. Anonymkode: e0f4e...b30 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #7 Skrevet 30. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hør med jobben din, forklar de situasjonen og hør om du kan omgjøre den ulønnede permisjonen. Anonymkode: 1969b...83c Hvorfor skal arbeidsplassen gå med på dette og derned tape penger? Anonymkode: e0f4e...b30
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #8 Skrevet 1. juli 2018 Hele risikoen med ulønnet permisjon er jo nettopp at man mister trygderettigheter, det er derfor folk advarer mot det. Anonymkode: 6d4b5...81b 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #9 Skrevet 1. juli 2018 Jeg ble sykemeldt i permisjon den betalte. Skadet du deg før den ulønnende begynte kan du få sykemelding. Anonymkode: b466a...f5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå