Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2005 #1 Skrevet 4. mars 2005 Nå sliter jeg fælt. I fjor vår gjorde samboeren min noe han ikke burde ha gjort, han opprettet en profil på et kjent sjekkenettsted med den hensikt å få kontakt med andre jenter. Jeg fant fort ut av det, og han nektet for alt. Noen måneder senere gjorde han det samme igjen. Og etter enda en stund, en gang til!! Jeg fant det så klart ut, det ble stor oppvask, og jeg var klar til å bryte ut av forholdet. Var avsindig rasende! Han tagg meg om å bli med på familierådgiving, i og med at vi har et barn. Jeg så gjorde. Vi er da enda sammen, og planlegger fremtiden sammen... Han har forhåpentligvis lært og er innstilt på at nå er det bare oss to. (Selv om han fortsatt nekter for å ha gjort noe som helst galt, det er helt utrolig) Jeg sliter med sexlysten etter dette. Føler at han ikke fortjener å føle at jeg er kåt på ham (ikke noe problem for tiden; det føles som han er en stor turn-off), han fortjener ikke at jeg er glad i ham, han fortjener ikke kos, kjærtegn, komplimenter eller noe! Han hadde meg, men han kastet vrak på meg! Hvor lang tid må det ta før jeg kan komme over dette? Vil jo så gjerne at vi skal ha et normalt forhold igjen. Og han vet ikke at jeg sliter med disse tankene engang. Vil vel ikke vite... :-? For når jeg prøver å fortelle ham om hvordan jeg har det (uten å være anklagende) så begynner han å syte: "åååå, uff, ikke snakk om det igjen, det er så slitsomt for meg, jeg blir sliten, jeg jobber hardt dag ut og dag inn og kommer hjem og får høre denne klagingen" etc. etc. Noen med tips? Jeg vil, men får det ikke til...
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2005 #2 Skrevet 4. mars 2005 Hvis dere skal ha et normalt forhold igjen, må det være tillit. Jeg skjønner hvorfor du sliter med å stole på ham når han har gjentatte ganger oppsøkt nettsteder for å få kontakt med andre damer. Jeg synes det er utrolig teit, og umodent gjort av ham, og det er tydeligvis han ikke har angret eller lært noe av det, siden han har gjort det flere ganger og påstår selv at han ikke har gjort noe feil! :evil: Det er ikke lett å komme over et tillitsbrudd. Og jeg har inntrykk av at han ikke plages av det noe særlig. Han gjør jo ingenting for å vise deg at han setter pris på deg heller. Han ser heller ikke ut til å ville kommunisere med deg. Man må vel få lov til å snakke med sin partner om hvordan man har det! Kommunikasjon er veldig viktig for at forholdet skal vokse og modne, og at man blir kjent med partneren både på godt og vondt. Det er ikke "klaging" når du prøver å nå fram til samboeren din. Hvis det er sånn han ser på det, og ikke kan sette pris på det han har, synes jeg ikke at han fortjener deg. Det finnes mange der ute som kan behandle deg mye bedre. Gå inn i deg selv, og sett grenser for hvor mye du kan tåle av hans oppførsel. Fortell ham hva du mener, enten han vil høre eller ikke. Hvis han ikke skjerper seg, får han ta konsekvensene. Vær sterk, ha selvrespekt, og vit hva du vil. Du klarer deg uansett hva som skjer Håper ikke dette ble for langt for deg! Gir deg en god klem og lykke til
Gjest Ninakanin Skrevet 4. mars 2005 #4 Skrevet 4. mars 2005 Hadde dere ikke hatt barn sammen ville jeg sagt at du skulle gått. Men et barn er ikke barebare. Gjør dere tre ting sammen, som en familie? Prøv å tenkt mindre på deg og mindre på kjæresten din, men tenk på dere TRE som en liten familie som trenger kjærlighet og omsorg. Barnet deres fortjener ikke foreldre som glir litt ifra hverandre og låser seg i en sur hverdag på grunn av hvadetnåer. Først ville jeg forsøkt å finne tilbake til det dere ble kjærester for i utgangspunktet. Få noen til å sitte barnevakt, og PRAT med hverandre, om hva han gjorde i går, hva han skal i morgen osv... Slik dere pratet før. Forholdet=neinei-samtaleemne. Så ville jeg forsøkt å finne på familieting, og knytte dere sammen slik at han ikke føler at han kjeder seg og ikke er en del av familien, og søker spenning i å finne damer på nettet. Han kjeder seg trolig, og vil tippe det er heltnormalt. Å ha barn er slitsomt! Lykke til! Et parforhold krever masse arbeid!! SPESIELT med barn i bildet!
Gjest jente19aar_ Skrevet 4. mars 2005 #7 Skrevet 4. mars 2005 De har barn sammen' date=' jente18....[/quote'] er det bedre at ungen er med foreldra som sliter da eller? han har gjort mye dritt 3 ganger oxo.
Gjest Ninakanin Skrevet 4. mars 2005 #8 Skrevet 4. mars 2005 Det er ikke mye drit.. Det er sånn man ikke tåler i et forhold når man er på din alder, og det er helt fair game. Men når man blir eldre, så verdsetter man litt andre ting i et forhold, og vet at man kan gå igjennom tøffe perioder som gjerne varer i månedsvis, fordi man vet at man elsker denne personen og det bare er en periode. Når et par har et barn sammen er min personlige mening at det er feil å kaste inn håndkleet og avslutte et forhold på grunn av noe så uskyldig som litt internet-flørt. Jeg hadde ikke likt det selv, og hadde sannsynligvis krangelt om det, men det er ikke et hinder et godt forhold ikke kan hoppe over om man tar tiden til hjelp, og virkelig jobber hardt.
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2005 #9 Skrevet 4. mars 2005 Når du først har sagt at du tar han tilbake og ønsker å skape en framtid sammen, må du også jobbe for dette. Nå høres det ut som om du motarbeider prosjektet deres......... Vet det er tungt og vanskelig, men du må faktisk prøve du også. Ta tiden til hjelp (selv om det høres ut som en puslete råd). Prøv å se de positive sidene hans i hverdagen og fokuser mindre på disse hendelsene. Du må jobbe med han, og ikke mot han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå