Gå til innhold

Når begynner kattunger å bæsje?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange uker er de når de bæsjer selv? Sleiker mora også det i seg? Bæsjer de først når de begynner å spise fast føde? 

Anonymkode: 9488e...5ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De bæsjer helt fra starten av, selvfølgelig, men moren slikker det i seg og spiser det så lenge de lever kun på morsmelk. Når de klarer å gå og se og tumler rundt, lærer hun dem å gå på do-kassen, så lønner seg å ha en stående med lave kanter rett i nærheten av der hun har kurven med ungene sine.

Moren slutter med dette når de begynner på fast føde. Da lærer hun dem å gå på do og gjøre fra seg i kasse.

Min hunnkatt som jeg eide før i tiden, klarte å rømme ut en dørsprekk da jeg åpnet døren for å gå ut en gang. Jeg hadde gitt henne "husarrest" pga løpetid, men hun klarte altså å stikke av og pare seg. Hun fikk 4 unger etter et par måneder. Det var forbløffende hvor flink hun var å lære dem å gå på riktig sted når de skulle gjøre fra seg, hun purret og lokket, og viste dem hvordan man graver i sanden over det man har gjort fra seg og alt mulig. De små klatret oppi sandkassen nesten fra de klarte å krabbe, og jeg hadde aldri et eneste uhell inne med de 4 ungene. Måtte ikke tørke opp hverken bæsj eller tiss en eneste gang.

Gjør det lett for mor og unger, plasser sandkassen rett ved og ha lave kanter på den, så ordner de dette selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...