Gå til innhold

Er kvinner mer fokusert på hårfarge enn menn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var yngre så jeg mest etter mørke menn, men nå når jeg er 40 ser jeg at jeg ser mer og mer på blonde menn. (Og gjerne yngre menn..). Blondhårede ser ofte yngre ut enn mørke.

Anonymkode: b9a13...17c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lest noen undersøkelser på det der, og mener å huske at kvinner hadde en sterkere preferanse enn det menn hadde. Kvinner foretrakk mørkt hår. Så kan man diskutere dette med krav og preferanser inntil man blir blå. MEN, det viste seg også at hårfarge kunne ha noe å si for menn, og den forandret seg faktisk etter hva han var ute etter. Ute nå by’n var det blondiner som fikk mest oppmerksomhet, mens når det gjaldt forhold, var det størst fokus på brunetter.

Vi kan ikke si med sikkerhet hvorfor man har disse preferansene, men vi vet jo at det har dukket opp mange myter angående hårfarge. Den høye, mørke, mystiske mannen har jo vært en gjenganger i både litteratur og film. Samme med den blonde, festlige, og sensuelle kvinnen. Mens brunettene blir fremstilt som smarte og selvstendige. Og de rødhårede som en følelsesmessig berg- og dalbane, også i senga. Rødhårede menn blir derimot ofte beskrevet som keitete, kleine og nerdete. 

Noen har forsøkt å forklare menns interesse for blondiner med at det globalt sett er færre av dem, men da glemmer vi de rødhårede. Og vi ser jo noe av samme effekten her i de nordiske land der det er større fremkomst av blondiner. Jeg mener også å huske at hårfargen til subjektet i undersøkelsene hadde noe å si for preferanse. 

• Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet

Er ikke veldig opptatt av hårfarge nei. Liker ikke om håret er farget rosa, lilla elsn. 

Skrevet

Kan ikke si at dette har vært noe som jeg har brydd meg om, eller noe jeg hørte venninnene mine snakket om når de lette etter en partner. Men når de eller jeg fant noen vi ble forelsket i,så er det ikke måte på hvor fin vi syns han er.

Jeg syns det finnes flotte kjekke menn i alle hårfarger, hudfarger og fasonger. Jeg har ikke en spesiell type, og ingen av mine ekser ligner på hverandre.

Skrevet

Er det menn eller kvinner som farger håret?

Tipper det går 98 kvinner med farget hode på hver mann som har farget hode.

Så da er vel kvinner med opptatt av hårfarge enn menn vil jeg tro.

Men på den andre side er jo ikke kvinner alltid lik logisk orienterte. 

AnonymBruker
Skrevet

KUN 2% av verdens befolkning er blonde.... Det vil si at det er så mange andre brunetter og med svart hår, at de peneste prosentene av dem er mange flere enn blonde. Pluss at mange som bleker håret blondt får tynt pistrete hår pga slitasje osv. En naturlig blond kvinne, som er pen ellers så klart, er det vakreste som fins!

Anonymkode: 0c093...d56

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen klar preferanse når det kommer til hårfarge på menn. Kjæresten har lyst hår, og det liker jeg veldig godt, men liker da også menn med mørkt hår. 

Anonymkode: 63677...d30

Skrevet

Er kvinner mer fokusert på hårfarge enn menn?

Ja, det tror jeg definitivt. Kvinner har vel generelt langt mer "fokus" på ALT som har med farger å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Foretrekker blonde og brunhårede menn.

Anonymkode: d8c84...924

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...