Gå til innhold

Er kvinner mer fokusert på hårfarge enn menn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser det er klare tendenser når det kommer til kvinners valg av partner og hårfarge. Av en eller annen grunn virker det som om mang kvinner er utrolig fokusert på akkurat dette.

Mens menn generelt virker lite opptatt av det. I alle fall norske menn. I amerikansk media er det gjerne annerledes.

Anonymkode: de958...42a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kan stemme litt. Merker at mange kvinner vil ha mørke menn, mens jeg ikke får noen særlig preferanse når jeg spør menn. Så oppfatter jeg ofte at rødhårede kvinner ofte vil ha rødhårede menn.

Skrevet

Vet ikke hvordan det er med kvinner, men jeg selv har ingen preferanser når det kommer til hårfarge. Har vært sammen med blondiner, mørkhårede og rødhårede , og de har vært like flotte alle sammen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en tydelig preferanse, men jeg har likevel opplevd å falle for menn med en annen hårfarge. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne, og har bare falt for mørke menn. Jeg er selv mørk, og synes og mørke jenter er penest. 

Jeg kan jo se pene blonde mennesker og, men jeg vil nok alltid foretrekke mørke. Synes og kvinner med naturlig rødt hår, kan være utrolig vakre. 

Anonymkode: edecc...4c8

Gjest boblebrist
Skrevet

De jeg har forelsket meg i har andre trekk til felles enn hårfarge. Det har vært både mørke, blonde og en med rødt hår. Dette er heller ikke et stort tema blant venner når vi diskuterer menn. Men nå nærmer også flere av veninnene mine seg den alderen der man er fornøyd så lenge han har hår på hodet, hahaha. Jeg har forøvrig også forelsket meg i menn uten hår.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Lee Jones skrev:

Dette kan stemme litt. Merker at mange kvinner vil ha mørke menn, mens jeg ikke får noen særlig preferanse når jeg spør menn. Så oppfatter jeg ofte at rødhårede kvinner ofte vil ha rødhårede menn.

Spesielt med tanke på at disse har lavere tilpasning i Norge. Dvs at det har hatt mindre sjanse til å overleve.

Skrevet

Har ingen preferanser når det kommer til hårfarge på menn.

Skrevet

Tror ikke folk flest egentlig bryr seg noe særlig

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser det er klare tendenser når det kommer til kvinners valg av partner og hårfarge. Av en eller annen grunn virker det som om mang kvinner er utrolig fokusert på akkurat dette.

Mens menn generelt virker lite opptatt av det. I alle fall norske menn. I amerikansk media er det gjerne annerledes.

Ja ha? 

Hvis kvinner er mest fokusert på hårfarge, hvordan kan det da ha seg at blondiner er regnet som penest, uansett hvordan hun ellers ser ut?

AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Spesielt med tanke på at disse har lavere tilpasning i Norge. Dvs at det har hatt mindre sjanse til å overleve.

:klo:

Anonymkode: 31b23...9b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, O.G. skrev:

Ja ha? 

Hvis kvinner er mest fokusert på hårfarge, hvordan kan det da ha seg at blondiner er regnet som penest, uansett hvordan hun ellers ser ut?

Brunetter som er pene, blir ofte sett på som vakrere enn bloniner. Men blondiner som er mindre heldige med utseende, kan bli oppfattet som mer attraktive enn de egentlig er pga hårfargen. 

Anonymkode: 76b05...780

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brunetter som er pene, blir ofte sett på som vakrere enn bloniner. Men blondiner som er mindre heldige med utseende, kan bli oppfattet som mer attraktive enn de egentlig er pga hårfargen. 

Har aldri jeg observert.

AnonymBruker
Skrevet

Uenig.

Er selv blond kvinne og har datet både blonde menn og menn med brunt/mørkt hår. De fleste kvinner jeg kjenner har det, og er åpne for begge deler.

Vet derimot om flere menn som typisk foretrekker enten blondiner eller brunetter.

Anonymkode: 696b5...40c

AnonymBruker
Skrevet

Er nok mer opptatt av min egen hårfarge enn partners hårfarge... 

Anonymkode: 3e81c...552

Gjest Overrasket
Skrevet

Det tror jeg ikke. Selv har jeg helt klart preferanser for hårfarge. Det betyr ikke at det er så viktig at jeg ikke kan like noen med "feil" hårfarge, men jeg har et klart mønster som viser at jeg tiltrekkes sterkt av brunetter. Dog vil jeg nok legge til at når jeg blir tiltrukket av noen som ikke er brunette, blir jeg til gjengjeld veldig tiltrukket, merkelig nok.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, O.G. skrev:

Har aldri jeg observert.

Da tenker jeg på i verdenssammenheng, miss World, miss Universe osv. Som regel brunetter.

• Liker 1
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da tenker jeg på i verdenssammenheng, miss World, miss Universe osv. Som regel brunetter.

At brunetter vinner kommer vel mer av at det er faktisk flere av dem. 

AnonymBruker
Skrevet

Hårfarge betyr lite for meg. Drømmemannen min har brunt hår og blå øyne, men jeg kan likevel falle for menn med blondt hår. Jeg har også en sjelden gang vært betatt av menn med litt rødt hår. 

Anonymkode: 6c1c8...afc

AnonymBruker
Skrevet

Nei, tror det er omvendt jeg, at menn har mer fokusert på det enn kvinner, synes menn stort sett har preferanser på blondiner eller brunetter

Jeg har ikke noe bestemt preferanse, noen menn er flotte som mørke, noen menn er flotte som blonde, noen menn er flotte som grå, og alle imellom er flotte de også :) 

Anonymkode: ac4b7...0eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...