Gå til innhold

Du gjør lurt i å velge en partner innenfor din egen liga, slår adferdsbiologen fast.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du kaller det hylekor at noen er uenig med deg så er det ikke særlig gøy å diskutere, så hvorfor poster du på et diskusjonsforum om du ikke er interessert i en diskusjon? 

Jeg for min del ser at det er så store forskjeller på hva jeg synes er flotte menn og kvinner og hva andre synes er flott, at jeg kan dermed ikke se at det er noen liga. Hvordan kan du da forklare at noen andre synes er en 10 synes jeg er en 5 og motsatt dersom du så hardnakket mener skjønnhet er objektivt?

Anonymkode: bcad0...d59

Jeg kan med ganske signifikant verdi si at de nesten alle vil si at Donald Thrump ser styggere ut enn feks George Michael. 
Jeg kan med ganske signifikant verdi si at de nesten alle vil si at Trine Grande ser styggere ut enn feks Katrine Sørland. 
Jeg kan med ganske signifikant verdi si at de nesten alle vil si at Fredrik Karlsen ser i en annen sosial liga en nfeks aspergers-Aslak..

Om du mener en mann er en 10 og vennina di mener at han bare er en 6 kan så være.Kanskje vennina di er i en annen liga enn deg?

Endret av Lee Jones
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Lee Jones skrev:

Jeg kan med ganske signifikant verdi si at de nesten alle vil si at Donald Thrump ser styggere ut en feks George Michael. 
Jeg kan med ganske signifikant verdi si at de nesten alle vil si at Trine Grande ser styggere ut en feks Katrine Sørland. 
Jeg kan med ganske signifikant verdi si at de nesten alle vil si at Fredrik Karlsen ser styggere ut en feks aspergers-Aslak..

Om du mener en mann er en 10 og vennina di mener at han bare er en 6 kan så være.Kanskje vennina di er i en annen liga enn deg?

Jeg synes Geore Michael ikke er pen i det hele tatt, men selvsagt er Trump gjerne en 1 når George Michael er 3 i mine øyne. Og så vil nok mange samtidig mene at George Michael er en 8. Vet du hvorfor? Fordi skjønnhet er subjektivt. 

Om jeg mener en mann er en 10 og min venninne mener han er en 6, så kan en mann som er 10 for henne være en 6 for meg, altså funker ikke forklaringen din med at min venninne da er i en annen liga enn meg. Det er litt rart at du ikke tror på at skjønnhet er i øyet som ser synes jeg. Det er noe som er en vedtatt sannhet for mange. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes Geore Michael ikke er pen i det hele tatt, men selvsagt er Trump gjerne en 1 når George Michael er 3 i mine øyne. Og så vil nok mange samtidig mene at George Michael er en 8. Vet du hvorfor? Fordi skjønnhet er subjektivt. 

Om jeg mener en mann er en 10 og min venninne mener han er en 6, så kan en mann som er 10 for henne være en 6 for meg, altså funker ikke forklaringen din med at min venninne da er i en annen liga enn meg. Det er litt rart at du ikke tror på at skjønnhet er i øyet som ser synes jeg. Det er noe som er en vedtatt sannhet for mange. 

Enig i dette. Og i tillegg kommer jo spesielle preferanser som hårfarge, kroppsform osv. Jeg synes alle blonde, blåøyde menn er maks 5-6, (inkl Brad Pitt) men mørke menn med brune øyne havner fort opp i 8-9-10. Mens mine venninner ser dette helt annerledes. Og jeg liker bamsete menn, mange av mine venninner vil ha tynne menn eller sixpack. 

Anonymkode: 3029e...b84

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Really? Jeg synes Triana er 6 eller maks 7. 

Stemmer heller for Gwyenth Paltrow som en 9 eller 10.

021318-gwyneth-paltrow.jpg?itok=50e3Q2Vx

Ligner du selv på Gwyneth siden du har denne preferansen? 

Anonymkode: 6e7b5...a09

AnonymBruker
Skrevet

Skjønnhet er knyttet til symmetri som igjen er knyttet til helse. Så det er en objektiv standard for skjønnhet uansett hvor subjektivt folk vil påstå at de opplever det. Så stemmer det jo som artikkelen sier, man velger innen sin liga. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ligner du selv på Gwyneth siden du har denne preferansen? 

Absolutt ikke, men om jeg var mann eller homofil ville jeg nok ha datet denne typen damer. Jeg synes høye, slanke kvinner med et naturlig utseende er svært fascinerende, og de har noe sexy ved seg. 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i dette. Og i tillegg kommer jo spesielle preferanser som hårfarge, kroppsform osv. Jeg synes alle blonde, blåøyde menn er maks 5-6, (inkl Brad Pitt) men mørke menn med brune øyne havner fort opp i 8-9-10. Mens mine venninner ser dette helt annerledes. Og jeg liker bamsete menn, mange av mine venninner vil ha tynne menn eller sixpack. 

Anonymkode: 3029e...b84

Haha ja, og jeg har sett disse trådene her inne der andre damer har postet bilder av menn de synes er svært attraktive, mens jeg ville ikke tatt i de mennene med ildtang engang, haha. Det er kjempebra at vi har forskjellige preferanser synes jeg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det jo slik at damer svært sjelden prøver seg på menn. Er menn som går etter damer. Og menn som er dritings, har nok en tendens til å prøve seg på alt som har 2 føtter. Men for min del som er en mann, har jeg ingen aning hva som er min liga. Triana Iglesias om du kun tar utseende vil jeg si er en soleklar 9 er. Og hun var sammen med en som ser ut som en 4-er. : https://www.tv2.no/a/3598761/

Anonymkode: ed9a8...89a

Absolutt ingen 9er. Kan strekke meg til 6er.

Anonymkode: f47ab...a40

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Karisma og personlighet tror jeg veier opp for flere kvinner når man bikker rundt 35. Har man en kul personlighet som kvinne veier det opp for noen utseendemessige skavanker. Jeg blir fremdeles sjekket opp av alt fra 20-85 :fnise: Er snart 43 år og må si jeg koser meg av at folk tror jeg er minst 10 år yngre. Mannen min har mange likhetstrekk som meg. Vi er begge utadvendte, har god karisma, flørtete, ganske symmetriske og god humor. Jeg kan ikke si meg enig i at den du blir sjekket opp er i nødvendigvis din liga, men jeg tror det er smart å finne en med felles trekk i personligheten. Motsetninger er ikke like festlig når man etablert seg. 

Anonymkode: 60e12...8d9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer desverre ikke å ta en mann helt seriøst som snakker om "liga" og bruker en utseendebasert poengskala for å kategorisere folk.

Anonymkode: 04a47...c90

AnonymBruker
Skrevet

Artikkelforfatteren sier at man gjør lurt i å finne noen som er i samme liga som man oppfatter seg selv som.

Jeg tenker at dama mi er mye penere enn meg (hun en nier, jeg en sekser). Folk sier også til meg at hun er knallpen og at jeg har gjort det bra.

Men når jeg sier til henne at hun er penere, nekter hun og sier jeg er like pen. Og hun sier at før vi ble sammen trodde hun at jeg var for bra for henne, fordi hun synes jeg både var pen, sjarmerende, vellykket osv.

Så før vi ble sammen tenkte vi begge at den andre var "over vår liga", og nå går vi går begge rundt og synes vi har scoret over forventning.

Når hun sminker seg og vi går ut sammen, tenker jeg fremdeles "tenk at hun er min", og det finnes knapt en kjendis i verden jeg synes er penere. Og vi har vært sammen i syv år.

Anonymkode: 4d490...19c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Av kjendiser, så er det vel Diego Luna jeg blir mest våt i trusa av. Og hadde man satt briller på denne mannen, så hadde jeg blitt helt vill. Og jeg tror ikke de fleste damer er enig med meg. Altså de fleste har forskjellig smak, og sine preferanser. Jeg har kun vært sammen med mørke menn, finnes ikke en blond mann jeg har falt for.

Diego_Luna_Cannes_2016.jpg

Anonymkode: f6f10...0a7

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager litt skrivefeil i mitt innlegg. Det var copy-past + litt skrivefeil. Du kan lese det redigerte innlegget nå.

Du har ikke kommentert hele mitt innlegg mtp. at kvinner ofte foretrekker menn i ligaene høyere alder og høyere i cm.

For å svare på ditt innlegg så er kanskje du og din vennine i forskjellig liga selv og har forskjellig liga dere tiltrekkes. Jeg utfordrer dere til å gjøre et sosialt eksperiment. Sjekk opp de samme 100 gutta og se hvem som får flest avvisninger. 

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, Lee Jones skrev:

Beklager litt skrivefeil i mitt innlegg. Det var copy-past + litt skrivefeil. Du kan lese det redigerte innlegget nå.

Du har ikke kommentert hele mitt innlegg mtp. at kvinner ofte foretrekker menn i ligaene høyere alder og høyere i cm.

For å svare på ditt innlegg så er kanskje du og din vennine i forskjellig liga selv og har forskjellig liga dere tiltrekkes. Jeg utfordrer dere til å gjøre et sosialt eksperiment. Sjekk opp de samme 100 gutta og se hvem som får flest avvisninger. 

Så du mener at hver cm høyde er en egen liga? Da må det jo finnes uendelige antall ligaer, og da kommer det jo an på andres preferanser hvilken liga man er i. Siden det da er helt subjektivt hva slags preferanser man har betyr jo det at skjønnhet med andre ord er subjektivt. Vi er altså egentlig enige. En liga kan aldri være fastsatt siden vi alle liker ulike ting. 

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at hver cm høyde er en egen liga? Da må det jo finnes uendelige antall ligaer, og da kommer det jo an på andres preferanser hvilken liga man er i. Siden det da er helt subjektivt hva slags preferanser man har betyr jo det at skjønnhet med andre ord er subjektivt. Vi er altså egentlig enige. En liga kan aldri være fastsatt siden vi alle liker ulike ting. 

Jeg er ganske enig her ja. Men om du sikter etter menn som du føler er for bra for deg så er det ofte det. Andre måter å si at like barn leker best - finn noen på get nivå

Med tanke på cm mener jeg selvfølgejig i intervaller. Feks en dame liker ofte men som er 10-20cm over seg, 30-40CM OVER SEG OSV. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...