Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For en uke siden bestemte vi oss for å begynne å prøvingen. Jeg har dermed sluttet på pilla. Kjenner jeg både gleder og gruer meg. Jeg gleder meg fordi jeg har veldig lyst på barn, samtidig så gruer jeg meg fordi jeg aldri har vært gravid tidligere og dermed ikke aner om jeg kan få barn. 

Vi har blitt enig om å ikke fortelle om prøvingen til noen, så jeg måtte bare få det ut et sted 🤗

Det blir en spennende tid fremover, håper virkelig det klaffer etterhvert! Er klar over at dette kan ta litt tid, så jeg skal ha is i magen 😊

Anonymkode: 454c9...1ce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte 1,5 år før det klaffet, så ja, lurt å være tålmodig og heller bli positivt overrasket om det skjer før. Lykke til! 😊

Anonymkode: 47085...c79

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi brukte 1,5 år før det klaffet, så ja, lurt å være tålmodig og heller bli positivt overrasket om det skjer før. Lykke til! 😊

1,5 er jo ikke normalen da.. de fleste blir gravide innen 6 måneder..

Anonymkode: f04ba...803

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, tenker at det er bedre å tenke at det kommer til å ta tid og heller bli positivt overrasket enn å bli skuffet hver eneste gang mensen kommer. 😊 tusen takk 😊

TS

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste blir gravide innen 1 år, men innen 2 år er også normalt. Så fremt begge er friske og man treffer EL.

Anonymkode: f1c30...dec

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det sa jeg ikke heller. 

Gjest LiMaSK
Skrevet
På 30.6.2018 den 19.31, AnonymBruker skrev:

For en uke siden bestemte vi oss for å begynne å prøvingen. Jeg har dermed sluttet på pilla. Kjenner jeg både gleder og gruer meg. Jeg gleder meg fordi jeg har veldig lyst på barn, samtidig så gruer jeg meg fordi jeg aldri har vært gravid tidligere og dermed ikke aner om jeg kan få barn. 

Vi har blitt enig om å ikke fortelle om prøvingen til noen, så jeg måtte bare få det ut et sted 🤗

Det blir en spennende tid fremover, håper virkelig det klaffer etterhvert! Er klar over at dette kan ta litt tid, så jeg skal ha is i magen 😊

Slutta på pillen for noen uker siden. Har heller ikke vært gravid før, og er selvfølgelig redd for at jeg ikke kan få barn. Det er en spennende tid ja, men man må bare være tålmodig og ikke stresse.(vet det ikke er lett). Hos noen tar det tid, hos noen klaffer det på første forsøk. 

Syklusen kan også være litt "rar" etter ppilleslutt, så det kan ta tid før det stabiliserer seg.

Lykke til, og kos dere med prøvingen :)

AnonymBruker
Skrevet
På 1.7.2018 den 6.21, AnonymBruker skrev:

De fleste blir gravide innen 1 år, men innen 2 år er også normalt. Så fremt begge er friske og man treffer EL.

Anonymkode: f1c30...dec

Hvordan definerer du normalt...? Det er ikke så mange prosent dette gjelder, så statistisk sett er det utenfor det man ville kalle et normalområde.

Anonymkode: 736dd...37d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så spennende tid dere har i vente. Jeg husker når jeg gikk av p-pillen så var kroppen min litt i ulage, og eggløsning de første gangene var faktisk ganske smertefullt (puppene verket så mye at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg, samt sterke murringer). Det er ikke nødvendigvis vanlig å få de plagene, men vet at mange trenger litt tid før kroppen stabiliserer seg. 

Vi prøvde ikke å bli gravide de første månedene etter pilleslutt av diverse årsaker (brukte kondom). Jeg brukte likevel tiden på å bli kjent med kroppen min og fant etter hvert eggløsning (fikk bekreftet med tester). Dette ble nyttig for meg. Jeg var veldig redd for at vi ikke kunne få barn, og var egentlig litt nervøs oppi det hele. Etter 5 mnd begynte vi prøvingen og det klaffet på andre forsøk. Så det kan gå veldig raskt også! 

Lykke til. Håper dere koser dere med prøvingen, det er en spennende tid som jeg nesten savner litt. Hold fast i at dere ikke har dårlig tid og prøv å ikke stresse (ofte lettere sagt enn gjort da man gjerne vil være gravid I GÅR) :)  

Anonymkode: 16bdb...bf5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...