Gjest LiMaSK Skrevet 30. juni 2018 #1 Skrevet 30. juni 2018 Er på ferie med en gjeng nå, det er veldig mange barn som løper rundt og leker. De faller eller begynner å grine for en annen grunn. Foreldrene sitter jo litt her og litt der, og får ikke alltid med seg det. (Det er ikke snakk om dårlige foreldre her altså!) Hva gjør jeg? Jeg kjenner ikke så godt disse barna.. selfølgelig hadde jeg gått bort om jeg så at det var noe galt eller noe alvorlig hadde skjedd. Men når barnet bare står der og gråter?
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #2 Skrevet 30. juni 2018 Jeg hadde ikke nølt med å gått bort. Om barnet ikke vil ha trøst av deg kan du hjelpe med å finne foreldrene og evt forklare hva som har skjedd. Du trenger ikke kjenne barna veldig godt for å være en trygg voksenperson som kan hjelpe når ikke mamma/pappa er i umiddelbar nærhet. Anonymkode: 81dfa...231 2
Gjest Stella Rose Skrevet 30. juni 2018 #3 Skrevet 30. juni 2018 Om jeg ser et barn stå å gråte, spør jeg om jeg skal hjelpe det å finne mamma eller pappa. eller om det går greit.
Puny Skrevet 30. juni 2018 #4 Skrevet 30. juni 2018 Da går jeg bort og spør om han/hun trenger hjelp til å finne mamma eller pappa. 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #5 Skrevet 30. juni 2018 Gå bort, sett deg ned på husk og spørr « næmmen, hva er det som har skjedd med deg da Ola» «Men huffda, har du slått deg Kari?» «Hei Line, hvorfor er du så lei deg da?» Gi en trøst og en klem om barnet er mottagelig, blås på der det gjør vondt, bli med barnet for å finne et plaster, eller lei/bær barnet til foreldrene om han helst ønsker dem. Anonymkode: 8aac4...c8c 3
Gjest BearMama Skrevet 30. juni 2018 #6 Skrevet 30. juni 2018 3 timer siden, LiMaSK skrev: Er på ferie med en gjeng nå, det er veldig mange barn som løper rundt og leker. De faller eller begynner å grine for en annen grunn. Foreldrene sitter jo litt her og litt der, og får ikke alltid med seg det. (Det er ikke snakk om dårlige foreldre her altså!) Hva gjør jeg? Jeg kjenner ikke så godt disse barna.. selfølgelig hadde jeg gått bort om jeg så at det var noe galt eller noe alvorlig hadde skjedd. Men når barnet bare står der og gråter? Jeg går alltid bort og spør dem om det går bra. Så spør jeg hvor foreldrene er og om jeg ikke klarer å stoppe gråten med trøst/finne ut hva som har skjedd så tar jeg barnet med til foreldrene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå