Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg løper rundt en fridrettsbane (nesten hver dag). Jeg står opp kl 4 og går ned til banenog løper. Løper ca 15-25 runder, det varierere etter hvor god tid jeg har når jeg skal reise til jobb 05:50. 

Sa det til ei jeg jobbet med og hun sa at det ikke var bra å trene på natta? Noen som har erfaring me det?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Begge har rett. Det er ikke natt for deg, men tidlig morgen når du står opp en times tid tidligere for å trene. For andre som legger seg rundt eller etter midnatt eller holder seg våken og går ut og trener klokka 4, blir saken en annen fordi kroppen jobber i mot dem. Alle prosesser, som stoffskiftet etc går saktere om natten, noe som kan gjøre det veldig ubehagelig å trene. Blir sånn 1000 ganger tyngre enn f.eks på ettermiddag/tidlig kveld.

Anonymkode: 25979...9fc

• Liker 2
Skrevet

For min del så er det ikke tungt å trene kl 4 på natten. Løper faktisk fortere og lengre på natten enn på dagtid. Tenkte på forbrenning og treningseffekt om det har noe å si? Legger meg 8-9 på kvelden så får 7-8 timer søvn som er nok for meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags liv har du egentlig, som legger deg klokka 20 - 21 på kvelden? Det er jo da folk omgås og sosialiserer seg.

Anonymkode: 7d7b4...c2e

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags liv har du egentlig, som legger deg klokka 20 - 21 på kvelden? Det er jo da folk omgås og sosialiserer seg.

Har et vanlig liv med 7-15 jobb og kan være sosial mellom 16-19?😜Er mange jeg kjenner som legger seg så tidlig jaffal :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en slitsom livsstil

Anonymkode: 1fd0b...56c

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan nesten si med sikkerhet at dersom du forteller TS om din livsstil så vil hun kunne si det samme. 

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke slitsomt i det hele tatt :) Trening gir meg energi og føler meg opplagt hele dagen frem tll kvelden kommer😂

Skrevet
På 1.7.2018 den 14.51, Kajais skrev:

Ikke slitsomt i det hele tatt :) Trening gir meg energi og føler meg opplagt hele dagen frem tll kvelden kommer😂

Dette er ikke bra i det hele tatt i lengden. Du løper samme distansen hver natt og på samme sted og med samme fart? Jeg elsker å løpe, men dette høres drepende kjedelig ut i mine ører 😂 Foruten at man ikke får fremgang heller. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, OPIgirl skrev:

Dette er ikke bra i det hele tatt i lengden. Du løper samme distansen hver natt og på samme sted og med samme fart? Jeg elsker å løpe, men dette høres drepende kjedelig ut i mine ører 😂 Foruten at man ikke får fremgang heller. 

Ikke alle er som deg vettu.

Anonymkode: 163ba...f18

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle er som deg vettu.

Neida, det vet jeg. Folk får gjøre som det vil. Men dette er ett diskusjonsforum og alle har lov til å si sin mening 😊 

AnonymBruker
Skrevet

Begge har rett. Dette blir jo morgen for deg, så du har utbytte av det. Du legger deg jo veldig tidlig, mens for henne hadde dette vært natta. 

4 er natt for meg og, men jeg legger meg senere enn deg, og trener noen timer senere enn deg. 

Anonymkode: 4b67f...796

Skrevet

Når du legger deg såpass tidlig er jo kl fire om morgenen, og nå om sommeren er det lyst da også. Ser ikke helt problemet med tidspunktet, når det ellers passer deg og dine nærmeste.

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, OPIgirl skrev:

Dette er ikke bra i det hele tatt i lengden. Du løper samme distansen hver natt og på samme sted og med samme fart

Det er ingenting galt med å løpe samme distanse, på samme sted, med samme fart hvis hensikten med treningen er helse og velvære.  Er hensikten å bedre statistikken har du et poeng, men det er ikke alle som trener som ser på resultater og progresjon som viktig.

Til TS.

Du legger deg tidlig, får nok hvile og restitusjon mellom løpeturene dine, føler deg frisk og opplagt, og da skjønner jeg ikke at det skal være noe problem.

Anonymkode: ae8e5...98a

• Liker 1
Skrevet

Har du funnet en rutine som passer deg, så ser jeg ikke problemet med å trene kl 4 om natten/morgen, så lenge man sover 7-8 timer hver dag.

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, OPIgirl skrev:

Neida, det vet jeg. Folk får gjøre som det vil. Men dette er ett diskusjonsforum og alle har lov til å si sin mening 😊 

Ja hvertfall når det meste av det du skriver er synsing og egne meninger, og ikke fakta.

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja hvertfall når det meste av det du skriver er synsing og egne meninger, og ikke fakta.

Så hva er fakta mener du? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, OPIgirl skrev:

Så hva er fakta mener du? 

Det som står skrevet nedenfor.

1 time siden, matrobot skrev:

Har du funnet en rutine som passer deg, så ser jeg ikke problemet med å trene kl 4 om natten/morgen, så lenge man sover 7-8 timer hver dag.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingenting galt med å løpe samme distanse, på samme sted, med samme fart hvis hensikten med treningen er helse og velvære.  Er hensikten å bedre statistikken har du et poeng, men det er ikke alle som trener som ser på resultater og progresjon som viktig.

Til TS.

Du legger deg tidlig, får nok hvile og restitusjon mellom løpeturene dine, føler deg frisk og opplagt, og da skjønner jeg ikke at det skal være noe problem.

Anonymkode: ae8e5...98a

1 time siden, Viktualia skrev:

Når du legger deg såpass tidlig er jo kl fire om morgenen, og nå om sommeren er det lyst da også. Ser ikke helt problemet med tidspunktet, når det ellers passer deg og dine nærmeste.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Begge har rett. Dette blir jo morgen for deg, så du har utbytte av det. Du legger deg jo veldig tidlig, mens for henne hadde dette vært natta. 

4 er natt for meg og, men jeg legger meg senere enn deg, og trener noen timer senere enn deg. 

Anonymkode: 4b67f...796

AnonymBruker
Skrevet
On 6/30/2018 at 7:39 PM, AnonymBruker said:

Hvem orker være sosial kl 8-9 på kvelden og senere når man skal opp tidlig? Du er kanskje veldig ung enda 😜

Anonymkode: 35cf4...34a

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som står skrevet nedenfor.

Whatever. Siden du liker svarene, mener du at det er fakta. Liker du ikke svarene, er det synsing og mening. Det er jo akkurat det som skjer på ett diskusjonsforum. Man skal komme med meninger. Du virker som en kverulant. Dette er ikke mer å diskutere. Ferdig snakka. Takk for meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...