Gå til innhold

Gulrotkake med olivenolje..?

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Glemte å kjøpe nøytral olje idag, så har bare extra virgin olivenolje. Og _veldig_ lyst på gulrotkake.

Noen som har prøvd dette? Rent intuitivt høres det ikke lurt ut, men fant faktisk oppskrifter hvor det stod olivenolje i stedet for soya/solsikke-olje

Anyone? :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg er skeptisk pga smaken på olivenoljen, finnes det ikke noen kiosker i nærheten? Soyaolje har de jo ofte...

Skrevet

Jeg har ikke prøvd å lage gulrotkake med olivenolje, men jeg prøvde en eller annen sjokoladekake en gang. Og det smakte absolutt ikke godt..

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg er skeptisk pga smaken på olivenoljen' date=' finnes det ikke noen kiosker i nærheten? Soyaolje har de jo ofte...[/quote']

Jo...men hadde håpet å slippe :-) Er nok en korrelasjon mellom kake-lyst og latskap idag.

Gjest Anonymous
Skrevet

Gulrotkake smaker såpass sterkt at jeg tror det går greit med olivenolje i et krisetilfelle.

Gjest gjest1
Skrevet
Gulrotkake smaker såpass sterkt at jeg tror det går greit med olivenolje i et krisetilfelle.

Ah, goodie. Akkurat idag er jeg tilbøyelig til å høre på alle som svarer "ja" ;) Kan hende jeg bruker halvparten smør eller noe.

Men takk for svar alle :)

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg mener jeg brukte det en gang det var krise, og det gikk fint.

Gjest Anonymous
Skrevet
en gang det var krise

:ler: her er vi glad i kake ja :ler:

Skrevet

Jeg smakte gulrotkake med olivenolje en gang, det var så grusomt at jeg ikke klarte mer enn en liten bit. Dette var heldigvis hos en god venninne, så jeg tillot meg å spørre hvilken oppskrift hun hadde brukt. Hun viste den til meg og kommenterte at hun ikke hadde mer soyaolje igjen, så hun hadde brukt olivenolje. :-?

Gjest gjest1
Skrevet

Fikk aldri lagd den kaken... Så mysteriet om olivenolje i gulrotkake er fortsatt uløst.

Skrevet

JEg brukte olivenolje en gang, og det gikk fint.

Gjest Anonymous
Skrevet
:ler: Jepp!

Ja jeg måtte le litt av den :ler: Når det oppstår 'kriser' liksom, da er det fare på ferde :ler: Men jeg er helt enig! Kake, og da gulrot som her... Nams!

Gjest gjest1
Skrevet
JEg brukte olivenolje en gang, og det gikk fint.

Ditto.

Gjest gjesta
Skrevet

Ja jeg måtte le litt av den :ler: Når det oppstår 'kriser' liksom, da er det fare på ferde :ler: Men jeg er helt enig! Kake, og da gulrot som her... Nams!

Når man har bestemt seg for å bake kake, alle ingrediensene er funnet frem - og så oppdager man at man kun har olivenolje - yes, det kvalifiserer til krise. :ler: Og i nøden eter fanden naken kvinne, eller noe i den duren...

Gjest Anonymous
Skrevet

Når man har bestemt seg for å bake kake, alle ingrediensene er funnet frem - og så oppdager man at man kun har olivenolje - yes, det kvalifiserer til krise. :ler: Og i nøden eter fanden naken kvinne, eller noe i den duren...

:ler: Sant!

Men i 'nøden', tror jeg kansje 'fanden' er tilbøylig til å spise en kvinne, med såvell som uten klær :-)

Gjest Catwoman
Skrevet

Vanlig olivenolje går greit, det har jeg brukt i kaker før, men extra virgin (som du sa du hadde) ville jeg IKKE brukt. Det kan vel umulig bli godt?!

Gjest Anonymous
Skrevet

:ler: Sant!

Men i 'nøden', tror jeg kansje 'fanden' er tilbøylig til å spise en kvinne, med såvell som uten klær :-)

Fanden spiser fluer han :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Fanden spiser fluer han :wink:

Fluer altså?

Hvorfor fluer? Og hvilken opprinnelse?

Skrevet
Og i nøden eter fanden naken kvinne, eller noe i den duren...

:hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...