ViC* Skrevet 30. juni 2018 #1 Skrevet 30. juni 2018 Hei! Fikk i går en nydelig, voksen hannkatt (8 år) gjennom omplassering fra en kollega. Selv om vi hadde nøye planlagt at han skulle å bo i gangen (lite rom) den første tiden, gikk alt så fort og han krøp da under sofaen. Og der ble han. Skjønner at dette er helt vanlig, og han spiser og drikker. Setter dette under sofaen. Han er litt leken innimellom og jeg får klø han på hodet. Men, han får ikke på do. Fikk jo ikke vist han kattedoen ordentlig engang. Nå har han straks vært under der et døgn. Prøver å ikke mase med han, men legger meg ned og snakker litt med han iblant. Blunker til han, og han blunker tilbake 😂 Kunne tenkt meg å få flytta han ut i gangen, siden stua er litt stor og man hører lyder utenfra. Men det er kanskje verre enn å la han være der han er? Eneste bekymringen er vel at han ikke går på do :( Vil gjerne høre fra noen som har erfaring med dette fra før 😊 1
Leo Skrevet 30. juni 2018 #2 Skrevet 30. juni 2018 Sett doen slik at han kan gå dit når du/dere ikke er der for eksempel om natten. Å flytte doen senere når han har blitt trygg er neppe noe problem. Min erfaring er at de finner ut av det i løpet av et par - tre dager med mindre de er voldsomt traumatisert. Lykke til! 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #3 Skrevet 30. juni 2018 En av mine lå under sofaen en uke, den andre lå inni skohylla i to uker. Dem listet seg ut for mat/do når jeg ikke var hjemme eller sov. Anonymkode: 744fa...911 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #4 Skrevet 30. juni 2018 La han ligge. Det at du får klappe han litt etter så kort tid er jo et veldig stort fremskritt! Det tar tid. Anonymkode: fb9f8...0bc 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #5 Skrevet 30. juni 2018 De lister seg på doing for å spise når dere ikke er der. Å flytte doen senere er som regel ikke noe problem, så sett den i nærheten av der han er å gå dere en tur så han får ro Anonymkode: 6fadc...a5d 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #6 Skrevet 30. juni 2018 Min lå under sofaen i en uke. Satte kattedoen, mat ol innen rekkevidde, så han spiste og gikk på do på natta eller når vi var ute. Plutselig en dag turte han å titte frem jeg ville bare latt han være under sofaen. Han blir kjent med stemmene og bevegelsene deres. I gangen vil han vel være isolert? Han kommer nok å hilser på dere snart Anonymkode: d3df7...ce2 3
LittDiva Skrevet 30. juni 2018 #7 Skrevet 30. juni 2018 Jeg har omplasserings katt. Når hun kom, så latet jeg som hun ikke eksisterte og var en del borte ila dagen. Hun fikk snust seg ferdig med huset og bestemme selv når hun var klar for oss. Hadde mat, vann og do tilgjengelig hele tiden. Etter en uke hoppet hun oppå sengen etter jeg hadde lagt meg, og siden har vi vært perlevenner i 14 år. 3
Gjest ti10 Skrevet 30. juni 2018 #8 Skrevet 30. juni 2018 Han trenger nok bare litt tid på seg. Hvis døra til gangen står åpen, går han nok på do når han er alene. Hvis han vet den er der, da. Du kan jo også sette doen inn på stua slik at han har en nødløsning mens han er i eksil under sofaen Har flyttet do når jeg har hatt kattegjester, og det har gått helt fint. Forresten bra du får voksen katt gjennom omplassering. Snilt gjort av deg
ViC* Skrevet 30. juni 2018 Forfatter #9 Skrevet 30. juni 2018 Tusen takk for svar 😊 Da lar vi han bare ligge. Har satt på litt klassisk musikk i stua nå, hørt at det blir likt av mange katter 😂👍 Doen står ved siden av sofaen, satser på at han finner den når han må 😊
Gjest studentmammaen Skrevet 30. juni 2018 #10 Skrevet 30. juni 2018 (endret) Tok vel 3 mnd. her før vår turde komme ut av gjesterommet.. Så har det gradvis gått seg til. Tok etterhvert beslutningen om å skaffe en katt nr.2. Kattungen lærte den voksne katten å gå ut. Hun er en Maine coon og vært innekatt to tre år.. Nå er hun kjempe sosial med oss ! Liker ikke fremmede .. Viktig og la katten styre,bare vis at den bestemmer.. Det tok to år. Endret 30. juni 2018 av studentmammaen
ViC* Skrevet 30. juni 2018 Forfatter #11 Skrevet 30. juni 2018 Dette er også en Maine Coon. Han er vant med å bo med en annen katt, så tror nok han savner henne også. Mye som skjedde på en gang ❤ Får bare prøve å ta tiden til hjelp. Bare håper han klarer å gå på do snart 😊 2
LittDiva Skrevet 30. juni 2018 #12 Skrevet 30. juni 2018 (endret) Og min har etterhvert også blitt veldig glad i besøk og hunder. Hun er den første og hilse på når noen kommer😀. Men som sagt i begynnelsen, så lå hun under sofaen og var redd som bare det. Endret 30. juni 2018 av LittDiva
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #13 Skrevet 30. juni 2018 2 timer siden, ViC* skrev: Hei! Fikk i går en nydelig, voksen hannkatt (8 år) gjennom omplassering fra en kollega. Selv om vi hadde nøye planlagt at han skulle å bo i gangen (lite rom) den første tiden, gikk alt så fort og han krøp da under sofaen. Og der ble han. Skjønner at dette er helt vanlig, og han spiser og drikker. Setter dette under sofaen. Han er litt leken innimellom og jeg får klø han på hodet. Men, han får ikke på do. Fikk jo ikke vist han kattedoen ordentlig engang. Nå har han straks vært under der et døgn. Prøver å ikke mase med han, men legger meg ned og snakker litt med han iblant. Blunker til han, og han blunker tilbake 😂 Kunne tenkt meg å få flytta han ut i gangen, siden stua er litt stor og man hører lyder utenfra. Men det er kanskje verre enn å la han være der han er? Eneste bekymringen er vel at han ikke går på do Vil gjerne høre fra noen som har erfaring med dette fra før 😊 JEg fikk også en voksen katt på omplassering. Holdt seg under sofaen en stund før den gradvis kom frem. Tok tid før den ble trygg men etter en stund var den verdens beste kosekatt❤️ Gi den tid til å komme når den er klar. Anonymkode: 0ba25...e4b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå