AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #1 Skrevet 30. juni 2018 Jeg gikk igår forbi en tigger på Karl Johan. En norsk person, ingen rumener. Syntes litt synd på vedkommede, så sprang innom nærnesre kiosk og kjøpte med en flaske vann (naturell) og en baguett. Så gikk jeg til ham med maten. Men istedet for et takk fikk jeg bare et frekt spørsmål om hva DET var? Jeg sa så hyggelig jeg kunne at det er en bagett med kylling og pesto. Fikk til svar: "Jeg spiser ikke kjøtt!" Ok sa jeg, vil du ha en flaske vann i varmen? "Nei, jeg drikker kun juice og brus jeg!" Altså... Hva faen? Jeg hadde det litt travelt, men valgte å stikke innom seven-eleven og brukte nok 5 minutter pluss på det. Fordi jeg ville være hyggelig mot noen som ikke har det så bra. Og så svarer han frekt?? Kunne han ikke tatt det og kastet det etterpå uten at jeg så det? Eller gitt det videre til en "kollega"? Undres over om han hadde svart like frekt om det havnet penger i koppen? Er fortsatt provosert. Gir vanligvis ikke til tiggere, men gjorde et unntak i går. Det gjør jeg ikke igjen! Hvis en marbit og en flaske vann ikke var godt nok kan han og hans kolleger bare ha det så godt! Jævla utakknemlige tigger! Dagens utblåsning! Anonymkode: bebb0...046 8
Polly Ester Skrevet 30. juni 2018 #2 Skrevet 30. juni 2018 Ingen er like. Skjønner at du ble provosert av denne ene tiggeren, men det trenger ikke gå ut over andre som kanskje hadde blitt glad for mat og vann. 7
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #3 Skrevet 30. juni 2018 Velkommen etter. Jeg har sluttet å gi til absolutt alle som tigger. Det hjelper ikke om de mangler en fot eller hva det måtte være. Ikke vil jeg kjøpe bladene de selger heller. Tiggere må faktisk skjønne at deres tid er forbi og at de må innrette seg etter samfunnet som alle andre. Anonymkode: bc106...bc9 8
Gjest making.a.mess Skrevet 30. juni 2018 #4 Skrevet 30. juni 2018 Duger ikke vann og baguett så er han ikke i nød heller. At han kaster bort penger på brus sier jo sitt. Da har jeg faktisk mer forståelse for alkoholikere som tigger penger til sprit.
Lalala123 Skrevet 30. juni 2018 #5 Skrevet 30. juni 2018 Wow, den var drøy 😧 Du gjorde værtfall en god gjerning så ikke deg det står på
Gjest ti10 Skrevet 30. juni 2018 #6 Skrevet 30. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Velkommen etter. Jeg har sluttet å gi til absolutt alle som tigger. Det hjelper ikke om de mangler en fot eller hva det måtte være. Ikke vil jeg kjøpe bladene de selger heller. Tiggere må faktisk skjønne at deres tid er forbi og at de må innrette seg etter samfunnet som alle andre. Anonymkode: bc106...bc9 😁
Gjest ti10 Skrevet 30. juni 2018 #7 Skrevet 30. juni 2018 Kjipt å få den tilbake når du faktisk prøver å hjelpe og være grei, men jeg tror ikke dette kan ha vært en person som virkelig er i nød og "tjener" til livets opphold ved tigging. Det var sikkert en eller annen gnom som var akutt blakk der og da. Synd, for sånne gjør det bare verre for de stakkarene som er verst stilt og som mer enn gjerne hadde takket ja til vann og baguette.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #8 Skrevet 30. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Velkommen etter. Jeg har sluttet å gi til absolutt alle som tigger. Det hjelper ikke om de mangler en fot eller hva det måtte være. Ikke vil jeg kjøpe bladene de selger heller. Tiggere må faktisk skjønne at deres tid er forbi og at de må innrette seg etter samfunnet som alle andre. Anonymkode: bc106...bc9 Du lever visst på feil tid. Tror du hadde likt deg bedre mellom 1939-43-44. Anonymkode: d4524...5f0 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #9 Skrevet 30. juni 2018 Nja.. det var et naivt forsøk på å være snill Veldig mange narkomane har noia hvis de får noe du ikke vet hva er. Det er en grunn de sitter der å tigger. Jeg har spurt hva de vil ha og kjøpt feks en brus. Jeg gir ikke penger. Anonymkode: 86653...35b 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #10 Skrevet 30. juni 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du lever visst på feil tid. Tror du hadde likt deg bedre mellom 1939-43-44. Anonymkode: d4524...5f0 Du er lite opplyst visst. Anonymkode: bc106...bc9 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #11 Skrevet 30. juni 2018 Du trenger ikke gi til nordmenn som tigger, de får penger fra nav. Pengene du gir går evt. Bare til å finansiere narkotikabruken deres og den illegale kriminaliteten bak. Anonymkode: 26d53...974 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #12 Skrevet 30. juni 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke gi til nordmenn som tigger, de får penger fra nav. Pengene du gir går evt. Bare til å finansiere narkotikabruken deres og den illegale kriminaliteten bak. Anonymkode: 26d53...974 Ts snakker om rumenere... Anonymkode: 30609...584
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #13 Skrevet 30. juni 2018 9 minutter siden, AnonymBruker said: Ts snakker om rumenere... Anonymkode: 30609...584 nei? Anonymkode: 53e54...06c 7
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #14 Skrevet 30. juni 2018 Holder det ikke med en tråd? Anonymkode: bf53b...845
Gjest Mass Skrevet 30. juni 2018 #15 Skrevet 30. juni 2018 Tiggere står ikke i en posisjon hvor de kan tillate seg å være kresne viss de trenger mat. Viss hen ikke liker kjøtt, så kan man jo fjerne kjøttet og så spise baguetten. Hen skulle jo bare vært glad for at de fikk et gratis måltid og drikke, og så kunne hen spart pengene til å kjøpe seg et måltid til senere.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #16 Skrevet 30. juni 2018 34 minutter siden, AnonymBruker said: Ts snakker om rumenere... Anonymkode: 30609...584 Du må nesten lese ordentlig før du svarer i tråden. Under her ser du hva ts skrev i første setningen. 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg gikk igår forbi en tigger på Karl Johan. En norsk person, ingen rumener. Anonymkode: cc86b...a00 8
Gjest ArneMannen Skrevet 30. juni 2018 #17 Skrevet 30. juni 2018 Jeg gir de frukt, diverse mat, drikke og is nå i varmen Har også gitt de klær og andre ting de kan bruke
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #18 Skrevet 30. juni 2018 Det er bedre å gi penger. Jeg har en venn som pleide å tigge, og folk drev hele tiden å kjøpte mat og drikke til ham, som han da endte opp med å måtte kaste/si nei takk til/ gi bort fordi det er begrenset hvor mye mat du klarer å spise og hvor mange kjøpeflasker med vann du kan bære med deg. Anonymkode: ae086...b0e 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #19 Skrevet 30. juni 2018 Har opplevd at de spytter etter meg, freser og kommer med skellsord som "fitte" på rumensk i det jeg går forbi, så de kan gjerne bli tvangstransportert ut av landet for min del. Skjønner at de er sinte på livet, men det er jeg også. Anonymkode: 4f385...6aa 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #20 Skrevet 30. juni 2018 Mange av dem tigger penger for å kjøpe seg en dose narko. De spiser lite, er mer avhengig av å få sin dose med "medisin". Uten den så fungerer de ikke. Anonymkode: 3135c...ef4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå