AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #1 Skrevet 30. juni 2018 Søsteren skal gifte seg og jobben nekter å gi meg en uke ekstra for det, selv om jeg har rett til det, de sier at jeg måtte har søkt alt i mai, eller 25 dager før. Søkte bare 3 uker. Men da så viste ikke jeg eller verken søsteren hvor de skal gifte seg evt når. Nå er det bestemt, men forsent for meg. Dette er min ungste søster og den siste som gifter seg nå. Skal gifte seg i utlandet 11.juli. jeg fikk fri 16.juli. til 5.08. Så får ikke være med 😭. Hva hadde du gjort? Anonymkode: 4b94b...5c7
Måbarefåsiat... Skrevet 30. juni 2018 #2 Skrevet 30. juni 2018 Hvorfor har du rett til en ukes fri fordi søsteren din skal gifte seg? 38
Populært innlegg Leo Skrevet 30. juni 2018 Populært innlegg #3 Skrevet 30. juni 2018 Sagt fra til søsteren min at jeg dessverre ikke kan komme. Når man velger å gifte seg på kort varsel midt i fellesferien kan man ikke forvente at det passer for alle fordi dette er en periode da "alle" vil ha fri og arbeidsgivere flest har lite å gå på fra før. Og du har ikke krav på fri fordi søsteren din skal gifte seg. 51
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #4 Skrevet 30. juni 2018 3 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Hvorfor har du rett til en ukes fri fordi søsteren din skal gifte seg? Nei nei. Har 11 dager til gode ferie. Har forsåvidt ikke rett egentlig, siden man må søke 30 dager i forveien. Anonymkode: 4b94b...5c7
Batteri Skrevet 30. juni 2018 #5 Skrevet 30. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei nei. Har 11 dager til gode ferie. Har forsåvidt ikke rett egentlig, siden man må søke 30 dager i forveien. Anonymkode: 4b94b...5c7 Nei, så hva lurer du på da? 9
Måbarefåsiat... Skrevet 30. juni 2018 #6 Skrevet 30. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei nei. Har 11 dager til gode ferie. Har forsåvidt ikke rett egentlig, siden man må søke 30 dager i forveien. Anonymkode: 4b94b...5c7 Skjønner. Ja, det er kjipt. Ville nok ikke sluppet dette hos arbeidsgiver. Ville tryglet og bedt og mast... 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #7 Skrevet 30. juni 2018 Har ikke sjans til å prøve å få byttet med noen? Anonymkode: 293b0...ecf 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #8 Skrevet 30. juni 2018 Det er ikke arbeidsgiver sin feil at dim søster ikke vet hvor hun skal gifte seg 1 mnd før bryllupet skal finne sted🤦🏻♀️ Og at du ikke klarer å søke før lenge etter at feriekabalen blir lagt. Du får be noen livestreame så kan du se på hjemmefra. Anonymkode: cae30...3b6 11
Alvario Skrevet 30. juni 2018 #9 Skrevet 30. juni 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Søsteren skal gifte seg og jobben nekter å gi meg en uke ekstra for det, selv om jeg har rett til det, de sier at jeg måtte har søkt alt i mai, eller 25 dager før. Søkte bare 3 uker. Men da så viste ikke jeg eller verken søsteren hvor de skal gifte seg evt når. Nå er det bestemt, men forsent for meg. Dette er min ungste søster og den siste som gifter seg nå. Skal gifte seg i utlandet 11.juli. jeg fikk fri 16.juli. til 5.08. Så får ikke være med 😭. Hva hadde du gjort? Anonymkode: 4b94b...5c7 Har du spurt noen om å bytte litt ferie, eller spurt arbeidsgiver om det er mulighet å forskyve en uke? 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #10 Skrevet 30. juni 2018 Du har jo ikke rett på en uke ferie da, men det høres ut som du har en svært vanskelig arbeidsgiver. Vi snakker ikke akkurat goodwill. Hadde det vært meg hadde jeg blitt rasende, og tilliten hadde trolig vært ødelagt. Hadde nok begynt å se meg om etter en ny jobb umiddelbart. Denne typen regelrytteri fra en arbeidsgiver er usmakelig. Anonymkode: 3b9dc...051 12
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #11 Skrevet 30. juni 2018 Å si at de nekter deg å delta i din søsters bryllup er i overkant dramatisk. De nekter deg å endre ferie etter at fristen er ute. Helt vanlig. Det blir som å si at jobben min nekter meg å trene!!!! ....fordi jeg helst vil trene i en spinningtime på tirsdager kl 14. Altså. Anonymkode: 0b056...133 41
Lilla-damen Skrevet 30. juni 2018 #12 Skrevet 30. juni 2018 Det er jo ikke arbeidsgiver som nekter deg å delta i bryllup. Det er vel heller det at du ikke får fri, fordi feriekabalen er lagt. Jeg strekker meg langt for at mine medarbeidere skal få ferie når de ønsker det, men jeg kan ikke trylle. Vi har minimumsbemanning i sommer og min kabal hadde raknet om noen kom nå og ville ha fri. 19
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #13 Skrevet 30. juni 2018 Akkurat nå, Lilla-damen skrev: Jeg strekker meg langt for at mine medarbeidere skal få ferie når de ønsker det, men jeg kan ikke trylle. Vi har minimumsbemanning i sommer og min kabal hadde raknet om noen kom nå og ville ha fri. Dette er jo ikke snakk om en vanlig ferie, men et bryllup til søsteren. Det er jo ikke slik at bedriften går under om hun får innvilget endringen. Tviler på at det er slik at bedriften dukker under om hun plutselig skulle bli akutt syk og ikke kunne stille på jobb... Nei, her virker det som arbeidsgiver er veldig vanskelig. Enn hvis det hadde vært et dødsfall i nær familie og dette var i utlandet som også krevde flere dager enn det man har krav på i permisjon, skulle de nektet henne å delta der også? Anonymkode: 3b9dc...051 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #14 Skrevet 30. juni 2018 I følge overskriften nekter arbeidsgiver deg å være med i bryllupet. Det har arbeidsgiver ingenting med, det de derimot har noe med er arbeidet ditt. Anonymkode: cb456...882 6
gjest:) Skrevet 30. juni 2018 #15 Skrevet 30. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dette er jo ikke snakk om en vanlig ferie, men et bryllup til søsteren. Det er jo ikke slik at bedriften går under om hun får innvilget endringen. Tviler på at det er slik at bedriften dukker under om hun plutselig skulle bli akutt syk og ikke kunne stille på jobb... Nei, her virker det som arbeidsgiver er veldig vanskelig. Enn hvis det hadde vært et dødsfall i nær familie og dette var i utlandet som også krevde flere dager enn det man har krav på i permisjon, skulle de nektet henne å delta der også? Anonymkode: 3b9dc...051 Mulig kabalen er lagt sånn at det går om TS blir akkutt syk, og at grunnen til det er at sjefen ikke har gitt fri til kollegaen hennes på kort varsel fordi han plutselig ville i barnedåp. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #16 Skrevet 30. juni 2018 Problemet er jo at bryllupet er i fellesferien, da er det vanskelig å få andre til å jobbe. Her er det jo søsteren din som er teit, som finner dato på så kort varsel. Hvis hun vil ha all familie og venner til stede, så kan hun jo ikke gifte seg på kort varsel midt i fellesferien. Anonymkode: f84ea...d02 17
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #17 Skrevet 30. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo ikke snakk om en vanlig ferie, men et bryllup til søsteren. Det er jo ikke slik at bedriften går under om hun får innvilget endringen. Tviler på at det er slik at bedriften dukker under om hun plutselig skulle bli akutt syk og ikke kunne stille på jobb... Nei, her virker det som arbeidsgiver er veldig vanskelig. Enn hvis det hadde vært et dødsfall i nær familie og dette var i utlandet som også krevde flere dager enn det man har krav på i permisjon, skulle de nektet henne å delta der også? Anonymkode: 3b9dc...051 Mange arbeidsplasser har lovpålagt minimumsbemanning, og kabalen er lagt med tanke på det. Det er nok også tatt i betraktning at noen er syke - derfor kan ikke TS få fri. Om TS har uplanlagt ferie og noen andre blir syke, er det godt mulig arbeidsgiver sitter i saksa. Anonymkode: cd75d...2b9 12
Gjest ti10 Skrevet 30. juni 2018 #18 Skrevet 30. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Å si at de nekter deg å delta i din søsters bryllup er i overkant dramatisk. De nekter deg å endre ferie etter at fristen er ute. Helt vanlig. Det blir som å si at jobben min nekter meg å trene!!!! ....fordi jeg helst vil trene i en spinningtime på tirsdager kl 14. Altså. Anonymkode: 0b056...133 Helt uhørt! Få fagforeningen og media på banen!😁
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #19 Skrevet 30. juni 2018 Syntes ikke det er arbeidsplassen som er kjip her. Når noen velger å gifte ser i juli, og i mai samme år fortsatt ikke har noen konkret dato, noe som er et veldig kort varsel for et bryllup, så blir det jo selvsagt veldig vanskelig for folk å planlegge, og man kan dermed ikke regne med at alle som er invitert kan. Det er en grunn til at folk planlegger bryllup 6-12 måneder i forveien - i noen tilfeller mer, for å si det sånn. Så skjønner det er kjipt, men om søsteren din blir sur for dette så må hun nesten ta dette på egen kappe, når man velger å fastsette en dato for et bryllup i siste liten. Anonymkode: 4e85f...e81 19
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #20 Skrevet 30. juni 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har jo ikke rett på en uke ferie da, men det høres ut som du har en svært vanskelig arbeidsgiver. Vi snakker ikke akkurat goodwill. Hadde det vært meg hadde jeg blitt rasende, og tilliten hadde trolig vært ødelagt. Hadde nok begynt å se meg om etter en ny jobb umiddelbart. Denne typen regelrytteri fra en arbeidsgiver er usmakelig. Anonymkode: 3b9dc...051 Like greit, for den type arbeidtaker som du og ts er, er heller ikke en arbeidsgivers førsteønske og drømmeansatt! Anonymkode: cae30...3b6 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå