Gå til innhold

Flytter til Oslo som student - hvordan få venner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg flytter til Oslo til høsten for å studere og kjenner ingen. Er veldig nervøs for at det skal bli ensomt, og vil veldig gjerne bli kjent med folk. Er en 20 år gammel jente. Noen som har noe forslag til hvor/hvordan man kan få venner der?

Anonymkode: d1d1e...23e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg flytter til Oslo til høsten for å studere og kjenner ingen. Er veldig nervøs for at det skal bli ensomt, og vil veldig gjerne bli kjent med folk. Er en 20 år gammel jente. Noen som har noe forslag til hvor/hvordan man kan få venner der?

Hei :) Ikke bekymre deg, du får venner i klassen rimelig fort. Lykke til

AnonymBruker
Skrevet

No worries. Du vil finne folka dine :)

Anonymkode: b7a6a...a70

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, HalldirV2 skrev:

Hei :) Ikke bekymre deg, du får venner i klassen rimelig fort. Lykke til

Håper du har rett. Må dog legge til at jeg ikke er noe flink til å få venner, kun bekjentskap😖

Skrevet

Gå på alt sosialt i starten. Bli med i foreninger og lignende. Det er nok mange som er i samme situasjon. Lykke til!

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Noen som har noe forslag til hvor/hvordan man kan få venner der?

Huske på at "alle" på studiet ditt har det som deg. Så de vil sette pris på at du prøver å bli venn med dem. 

AnonymBruker
Skrevet

Bli med på fadderarrangementene og bo i kollektiv hvis du har muligheten. Hvis du har hobbyer eller driver med idrett er det jo lurt å fortsette med det der, så får du venner på flere arenaer.

Anonymkode: 8f80b...301

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle ønske jeg kunne si som de andre at ''Det går fint''. Sannheten er litt annerledes.

I Oslo er det mange i gjenger fra før som har valgt å studere det samme.

Oslo er i seg selv en travel og ''klikk''-basert by. Dessverre.

For å svare konkret på spørsmålet ditt, da jeg faktisk ser på det som aktuelt, å ikke bare skyve under en stol slik andre gjør, har du jo f.eks. nettsidene Aktivitetsvenner og Sidetmedord sitt venneforum, samt venneforumet her på KG.

Anonymkode: e7e8a...7f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...