Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor/ hva bruker dere for å kjøpe og selge aksjer. Vet om dnb markets men den siden fungerer aldri for meg, får alltid feilkode når jeg skal kjøpe og er møkk lei av det. Er der alternativer?

Anonymkode: 8f06f...5ca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nordnet.no har jeg brukt i 3-4 år nå, superfornøyd :) 

Anonymkode: 78318...1de

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nordnet her også.

Anonymkode: bd662...176

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet

eToro. Mye ber enn bare å utføre "gammeldagse" transaksjoner for kjøp og salg.

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor/ hva bruker dere for å kjøpe og selge aksjer. Vet om dnb markets men den siden fungerer aldri for meg, får alltid feilkode når jeg skal kjøpe og er møkk lei av det. Er der alternativer?

Jeg bruker DnB markets, fungerer helt fint for meg.  

Har du tatt kontakt med kundeservice? 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Overrasket said:

eToro. Mye ber enn bare å utføre "gammeldagse" transaksjoner for kjøp og salg.

Handling på slike shady nettsteder er gambling, ikke investering. Jeg ville ikke anbefalt det for noen som helst. De bruker alskens sleipe metoder for å sørge for at du betaler høye skjulte gebyrer.

Anonymkode: 3092f...535

AnonymBruker
Skrevet

Nordnet kan anbefales og er også blant de billigste.

Anonymkode: 9f6db...c5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal se litt på nordnet

15 hours ago, LiseOslo said:

Jeg bruker DnB markets, fungerer helt fint for meg.  

Har du tatt kontakt med kundeservice? 

Ja, og da gjorde personen det for meg og sa det ville bli fikset over helgen. Men det er mange måneder siden. Jeg fikk fikset det etterhvert, men problemet nå er at kjøpsordren min har ligget ute i 30 timer og jeg har ikke fått kjøpe, selv om jeg la det over prisen det ligger ute for. Kanskje det har med å gjøre at denne ordren er litt liten, men det er ganske plagsomt at jeg ikke kan kjøpe direkte fra noe som ligger ute, eller at det er et system for å fange opp slike ting. 

grrrr

AnonymBruker
Skrevet

Forresten, er det noen som gidder gi meg en rask oversikt over nordnet? Per nå har jeg brukt dnb markets gjennom nettbanken, så jeg har ikke trengt å forholde meg til noen spesielle regler.

Er det avgifter og utgifter jeg burde være obs på når jeg bruker nordnet? Burde jeg bare bruke nordnet om jeg kun handler i store summer, eller lønner det seg ved mindre kjøp? 

Kan jeg bruke nordnet om jeg tenker kjøpe for bare 10k per selskap for eks? 

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Skal se litt på nordnet

Ja, og da gjorde personen det for meg og sa det ville bli fikset over helgen. Men det er mange måneder siden. Jeg fikk fikset det etterhvert, men problemet nå er at kjøpsordren min har ligget ute i 30 timer og jeg har ikke fått kjøpe, selv om jeg la det over prisen det ligger ute for. Kanskje det har med å gjøre at denne ordren er litt liten, men det er ganske plagsomt at jeg ikke kan kjøpe direkte fra noe som ligger ute, eller at det er et system for å fange opp slike ting. 

grrrr

Børsen er bare åpen mandag til fredag, 09:00 til 16:25, så det er kanskje ikke så rart at ordren din ikke går gjennom nå i helgen.

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Forresten, er det noen som gidder gi meg en rask oversikt over nordnet? Per nå har jeg brukt dnb markets gjennom nettbanken, så jeg har ikke trengt å forholde meg til noen spesielle regler.

Er det avgifter og utgifter jeg burde være obs på når jeg bruker nordnet? Burde jeg bare bruke nordnet om jeg kun handler i store summer, eller lønner det seg ved mindre kjøp? 

Kan jeg bruke nordnet om jeg tenker kjøpe for bare 10k per selskap for eks? 

Du betaler kurtasje (gebyr) på hver enkelt ordre, uavhengig av hvor stor den er. Hvor stor kurtasjen er kommer an på hva du kjøper, hvor mye og hvilken kurtasjeklasse du har, men du betaler vanligvis 29-79 kr per ordre. Nordnet gir deg 1 måned med kun 1 kr i kurtasje som ny kunde. Om du bruker den nye versjonen av Nordnets nettside så får du se hva kurtasjen faktisk blir før du handler.

De har ikke noen andre avgifter enn kurtasjen, så du må bare passe på å stille kurtasjeklassen til "mini" etter introduksjonstilbudet går ut for å få laveste pris. Kurtasjen gjør at store ordrer lønner seg, men om du handler for 10 000 kr i slengen så er ikke 29 kr i kurtasje noe stort problem.

De har flere typer kontoer, selv bruker jeg "Investeringskonto Zero" og Aksjesparekonto. De har litt forskjellige skatteregler, så det kan lønne seg å bruke begge deler til forskjellige aksjer, men aksjesparekonto er det enkleste. Tror det kan lønne seg å sette inn mest mulig penger ved første innskudd på en ny aksjesparekonto fordi skjermingsfradraget blir beregnet utifra laveste saldo iløpet av året, men er litt usikker på reglene der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...