AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #1 Skrevet 30. juni 2018 Jeg er kommet i en knipe her. På grunn av flere uforutsette hendelser kan det hende at jeg er nødt til å flytte i løpet av de nærmeste månedene. Med å flytte mener jeg hjem til en annen kant av landet. Er for tiden i en jobb jeg ikke mestrer, og jeg vet at jeg uansett bør bytte for å beholde helsa. Knipa her er som følger: i og med at jeg kanskje må flytte rimelig kjapt vurderer jeg nå å si opp jobben uten å ha fått en ny. Dette fordi jeg vil unngå å måtte bo her lenger om alt går til h*lvete. Jobber innen helse om det har noe å si. Nå ligger det flere stillinger ute som nok passer meg bedre, både her hvor jeg bor samt drømmejobben på hjemplassen. Sistnevnte har heldigvis søknadsfrist langt frem i tid så jeg kan vurderer det ut fra hvordan ting går nå fremover. Men jeg er redd, og føler at det er uansvarlig når jeg ikke har noe nytt å gå til. Har flere steder på hjemplassen hvor jeg har jobbet før og kan melde min interesse som vikar i en overgangsperiode. Og jeg har knallgode referanser. Noen gode råd? Hva hadde du gjort? Anonymkode: f7bf8...3b6
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #2 Skrevet 30. juni 2018 Hvis du har normal oppsigelsestid på 3 mnd, ville jeg sagt opp nå. Det er alltid en fordel å kunne starte i ny jobb så fort som mulig, så om du finner en ny jobb på nytt eller gammelt bosted, har du mulighet til å starte raskere enn andre. Har du oppsparte midler du eventuelt kan leve på dersom det ikke skulle klaffe med ny jobb? Anonymkode: 9ced8...cf4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #3 Skrevet 30. juni 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har normal oppsigelsestid på 3 mnd, ville jeg sagt opp nå. Det er alltid en fordel å kunne starte i ny jobb så fort som mulig, så om du finner en ny jobb på nytt eller gammelt bosted, har du mulighet til å starte raskere enn andre. Har du oppsparte midler du eventuelt kan leve på dersom det ikke skulle klaffe med ny jobb? Anonymkode: 9ced8...cf4 Ikke akkurat nå, men jeg har muligheten til å legge av ganske mye på de tre siste lønningene slik at jeg skal kunne ha en buffer på nærmere 30.000. TS Anonymkode: f7bf8...3b6
_popcorn_ Skrevet 30. juni 2018 #4 Skrevet 30. juni 2018 Ønsker du flytte til hjemplassen uansett, eller ønsker du egentlig bli boende?
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #5 Skrevet 30. juni 2018 6 minutter siden, _popcorn_ skrev: Ønsker du flytte til hjemplassen uansett, eller ønsker du egentlig bli boende? Om ting ordner seg ønsker jeg å bli, men om de ikke gjør det har jeg ikke annet valg enn å dra. Men det hadde nok sittet lengre inne å flytte om det ikke var for drømmejobben.. TS Anonymkode: f7bf8...3b6
_popcorn_ Skrevet 30. juni 2018 #6 Skrevet 30. juni 2018 Om ting hadde vært ustabilt/usikkert her hvor jeg bodde/jobbet, og jeg hadde hatt mulighet til å få drømmejobben ett annet sted jeg kunne tenkt meg bo, så hadde jeg valgt flytte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå