Gå til innhold

Upopulær mening om graviditet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne i alderen der folk forventer at du skal få barn, ønsker barn, vil ha barn. Alle mødre er så utrolig selvsentrerte. Hvis DU IKKE ØNSKER ELLER LIKER BARN er du Satan selv. Vel, her er en hilsen fra ei Satan's dame som syns graviditet er ekkelt, å være i nærheten av gravide damer er ubehagelig, amming hører ikke til på resturanter og kaffesjapper. Og alle mødre som kaller MEG egoistisk som ikke vil ha barn, hvorfor har DU barn? Begynte det ikke med noe ala "jeg vil ha"? 

Jeg vil ikke ha. Frister ikke en plass. Så mange mødre sutrer på Some om alt de sliter med pga barn. De forventer å bli hyllet for hver minste prestasjon som mor. Reality check:De aller fleste damer kan få barn. Det er ikke et mirakel. Det er HELT normalt å få barn og du fortjener ikke skryt for å håndtere et barn DU har laget med viten og vilje. Get over yourself. 

Vemmelig hilsen Satan, som kan gjøre hva hun vil, når hun vil og sove så lenge hun vil. 

Anonymkode: 326a1...186

• Liker 45
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle mødre? Get over yourself, tror jeg vi heller sier. De fleste bryr seg ikke om hvorvidt du vil ha barn eller ei. Eventuelt bør du vurdere å bytte omgangskrets om noen ser på deg som satan fordi du ikke vil ha barn. Høres ikke normalt ut. 

Anonymkode: 5328c...aa2

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

Oi oi, bitter much?

Anonymkode: 7edc8...741

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Å synes graviditet er ekkelt synes jeg er litt pussig - det er jo noe man faktisk må forholde seg til, selv om man ikke velger det selv, så av de rundt seg. 

Ellers er jeg i stor grad enig om det egoistiske. Valget om å få barn er et personlig valg, og det er gjort etter et egoistisk behov om reproduksjon. Det handler ikke primært om å gi omsorg eller å ta en samfunnsøkonomisk byrde - i så fall ville folk i første runde løpt for å ta seg av barn fra fosterhjem. De vil reprodusere seg, knytte seg sterke til sin partner gjennom noe felles. Og barnet ble ikke om å bli født - det ville ikke vært noen å at seg av om du ikke skapte dem. 

Jeg gir ingen "honnør" for at folk tar seg av sine egne barn, det er det minste å forvente. 

Anonymkode: 3cf63...3ad

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

^* ba ikke om å bli født.

Anonymkode: 3cf63...3ad

AnonymBruker
Skrevet

Hahaha, en god latter her :fnise: så akkurat Sex & City 2 og tenkte med en gang på scener hvor Carrie og Big får de blikkene når de sier at de ikke ønsker barn! :fnise: 

Det er selvsagt like lov å ikke ha lyst på barn, som å ha lyst på barn. Vi er alle ulike, og ingen kan si noe om hvordan folk velger å leve sitt liv. 

2FDF31A9-34A6-438A-B707-D6ADEE1162EE.jpeg

Anonymkode: 774db...cf9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Slapp av litt. Jeg mente det samme som deg, inntil jeg så babyen på ultralyden. Og jeg skal spare deg for hvor fantastisk det var. 

Jeg kjenner jeg blir kvalm av den bitterheten din. Mest sannsynlig har du ingen å dele livet ditt med, eller så er du forbannet fordi noen av venninnene dine har kommet i den fasen av livet.

Det er helt i orden at noen ikke har lyst på barn, men å snakke ned mødre slik du gjør blir egentlig litt umodent. Kanskje like greit at du ikke vil ha barn. 

Forøvrig er jeg enig i at mødre ikke skal ha skryt for å ha delammet/fullammet/delpumpet/delpumpet eller gitt barnet NAN i så og så lang tid (holdt barnet i live) og gått gravid i 9 mnd. Ja det er helt naturlig, noe av det mest normale en kvinne kan gjøre. Eneste som skal ha skryt er babyen. 

En annen ting jeg tenker, er at du er litt bitter. Du får gå i deg selv og tenke litt. Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg tok meg nær av dette tullete innlegget, mest sannsynlig for at alle hormonene mine løper løpsk om dagen, og at fødselen har forandret meg fra å være hun som himla med øynene når andre kvinner snakket om "mirakel" og "vært i mammas mage i 9 mnd", til hun som blir følsom og smiler når hun ser et barn som smiler. Jeg har lest at det er et ganske kjent fenomen at så snart man føder og føler tilknytning til barnet sitt, og blir mor, så følger det med en del andre personlighetstrekk. 

Så jeg tror du bare rett og slett ikke er helt "der", og det er greit.. men chill litt. 

Anonymkode: 02615...834

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Å ikke ville ha barn er helt greit. Å ikke like barn er helt greit. Å ikke ønske å bruke tid med barn er helt greit. Det å mislike mødres aktivitet på SoMe er også helt greit. 

Å synes at gravide og amming er ekkelt er sært, og tyder kanskje på at du har noen seriøse underliggende problemer med hele greia, men deg om det. 

Uansett så foreslår jeg at du passer dine saker også passer mødre sine saker. 

Jeg har selv barn, og barnefrie venninner som ikke ønsker barn. Helt greit. Og jeg kan møte dem uten barn. 

Jeg har også flere ting jeg hater at folk driver med på sosiale medier, men. Enten overser jeg, blokkerer eller slutter å følge. Man har faktisk et valg, og jeg velger å bruke tiden min på ting jeg liker og som gjør meg glad, ikke på ting som gjør meg sur og irritert. Har du vurdert å prøve det? 

Anonymkode: bbb78...b6e

• Liker 24
Skrevet

Jada, du er såå spesiell som ikke vil ha barn. Altså.. det opptar meg ikke et sekund at du (eller andre) ikke vil ha barn. Det er opp til hver og enkelt hvordan de ønsker å leve livene sine. 

For meg var det viktig å få barn, og det ønsket veier (for meg) tyngre enn søvn og spontanitet. Du kan jo begynne å respektere at noen kvinner ønsker barn, og også innse at mødre ikke er en homogen gruppe.

Graviditet og amming vil ikke opphøre bare fordi du synes det er ekkelt så du får enten bli vant til det eller så får du holde deg innendørs.

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om andres valg om å få barn eller ikke. Mulig du føler deg spesiell, men det er du ikke. Det er ikke så uvanlig å ikke ønske seg barn.

Å ville ha barn og ikke ville ha barn er like egoistisk. Man tar et valg ut i fra hva man selv ønsker av livet. De som ikke ønsker seg barn ønsker gjerne å ha tiden sin for seg selv og tenke på seg selv og ikke en familie. Helt greit det, men egoistisk er det. 

Anonymkode: 5faf3...ef4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her tråkket du på mange såre tær, ts :fnise:

Anonymkode: f58f7...8ea

• Liker 15
Skrevet

Helt ærlig så bryr jeg meg ikke om folk vil ha ha barn eller ikke, det jeg ikke skjønner er hvorfor du lager en så stor greie av at du ikke vil det og om hva du mener om gravide, ammende barn osv.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her tråkket du på mange såre tær, ts :fnise:

Anonymkode: f58f7...8ea

TS her. Fullstendig klar over det. Kvinner med barn kommer aldri til å forstå alt maset kvinner som velger å ikke få barn opplever, og hvor invaderende det er. Noen av disse svarene har vært helt fantastiske å lese 😆

• Liker 17
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Fullstendig klar over det. Kvinner med barn kommer aldri til å forstå alt maset kvinner som velger å ikke få barn opplever, og hvor invaderende det er. Noen av disse svarene har vært helt fantastiske å lese 😆

Hvilke svar var fantastiske? (jeg antar du mener det ironisk) Jeg leser stort sett aksept for følelsene dine. 

Men dette svaret ditt jeg siterer er vel beviset for at du lagde tråden kun og blott for å tråkke på tær, ikke for noe annet.

Folkeskikk er en fin bil, uansett årsmodell 😏

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg verken skal eller kan få barn jeg heller, men jeg rakker ikke ned på dem som velger det fordi. At du synes graviditet og amming er ekkelt, forstår jeg ikke hvor kommer fra. Sikkert ingen som synes du er ekkel fordi du er barnløs🙄

Forstår heller ikke hvorfor alt må være en kamp mellom barnløse og mødre. La kvinner som vil ha barn få det, så kan du la være å fortelle hele verden at du ikke skal ha barn. Ingen bryr seg, sånn egentlig. 

Anonymkode: d3ede...477

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje bra du ikke vil/ønsker/skal ha barn. For barn fortjener foreldre som ønsker seg barnet, og vil elske det av hele sitt hjerte. Og et barn har behov for at mammaen/pappaen gleder seg over noe barnet klarte, selv om du ikke synes det var så stort. Eks om barnet skriver navnet sitt riktig, og er sykt stolt, må du bare deg over det, vise at du også er stolt av det barnet klarte, noe du tydelig i dette innlegget forklarer at du ikke er i stand til.

Selv om du ikke vil ha barn og synes gravide er ekle, så må du glede deg litt på deres vegne. Ikke sitte å høre på alt de forteller om, men om venninna di sier at hun er gravid, så vær glad å si gratulerer om ikke annet.

Og du. Jeg mater sønnen min hvor jeg enn er. At du synes det er ekkelt driter jeg i. Jeg ser mye ekkelt jeg også, voksne som søler blant annet. Funksjonshemmende som ikke spiser perfekt, barn som griser, ei dame med skjørtet i strømpebuksa uten å være klar over det, transseksuelle, folk med buser i nesa uten å vite det, kjærester som råkliner på kjøpesenteret. Ja. Det er mye som er ekkelt. Da snur jeg meg vekk og sier ikke noe mer. Og jeg ammer sønnen min på kafeen om han er sulten da. Jeg synes det er værre å sitte på kafee ved siden av en baby som ammes, enn at baby hyler å skriker å er helt rabiat fordi h*n er sulten, enn å dra frem puppen å ti mat og ikke skriker. Om en baby ammes ved bordet ved siden av deg snur du deg å ikke ser på, men om baby hyler ved siden av deg er det vanskeligere å koble det ut.

Men jeg driter i at du ikke ønsker deg barn, det får være opp til hver enkelt, jeg skjønner ikke det, men fint at barn slipper foreldre som ikke ønsker de. 

Anonymkode: f5e57...fcd

• Liker 4
Skrevet

Jeg skal aldri ha barn selv og er igrunn enig med deg i tingene du sier men jeg trenger jo ikke å oppføre meg som en sinna hoggorm av den grunn.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

TS her

Jeg har aldri hatt lyst på barn. Alikevel blir jeg pepret med spørsmål om forhold og "når jeg skal få barn" HELE tiden. Og alle forventer jeg skal bry meg om DERES barn. Hvorfor? Det er jo foreldrenes jobb. Det er grunnen til denne tråden. Ingen lar deg slippe billig unna spørsmålene som omhandler barn. Når, med hvem, når? Når? Når bestemoren min ikke var fornøyd med barnebarna hun allerede hadde fått fra mine søskenbarn så fikk begynte maset og spørsmålene igjen. Single og barnefri hele livet? Nå må du ikke glemme at du kan ombestemme deg! 

Oh please.... 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...