AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #1 Skrevet 30. juni 2018 Vi har vaskehjelp annenhver uke. Vet det kommer 3 stk som regel som holder på ca 1,5 time, men vet ikke hvem som kommer. Det er en annen dame som styrer det. Da vi kom hjem sist sto det en kopp med noe brukt vann under kaffemaskinen. Antagelig pga det begynte å bli tomt for kaffebønner så har de ikke klart å få det til. Det lå også to brukte kaffekopper i vasken sammen med resten av oppvasken, så de har tydeligvis klart å lage kaffe først. Er dette greit i deres øyne? Jeg synes det er litt rart at de ikke spør først og er usikker på om jeg synes det er ok. Men hvordan sier man fra om sånt på en pen måte isåfall? Vurderer faktisk å bytte vaskehjelp pga at de vasker dårligere og dårligere også Anonymkode: fe28f...ba7
Gjest ti10 Skrevet 30. juni 2018 #2 Skrevet 30. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi har vaskehjelp annenhver uke. Vet det kommer 3 stk som regel som holder på ca 1,5 time, men vet ikke hvem som kommer. Det er en annen dame som styrer det. Da vi kom hjem sist sto det en kopp med noe brukt vann under kaffemaskinen. Antagelig pga det begynte å bli tomt for kaffebønner så har de ikke klart å få det til. Det lå også to brukte kaffekopper i vasken sammen med resten av oppvasken, så de har tydeligvis klart å lage kaffe først. Er dette greit i deres øyne? Jeg synes det er litt rart at de ikke spør først og er usikker på om jeg synes det er ok. Men hvordan sier man fra om sånt på en pen måte isåfall? Vurderer faktisk å bytte vaskehjelp pga at de vasker dårligere og dårligere også Anonymkode: fe28f...ba7 Hvis det er et privat hjem, og de ikke har noen avtale om det, hadde jeg ikke syntes det var greit. De kommer hjem til deg for å gjøre rent og etterlater seg skitten oppvask? Dessuten trenger de vel ikke pause når de jobber i 1,5 time. Og når du i tillegg sier at de ikke vasker rent, hadde jeg ikke nølt med å bytte dem ut med noen andre. Det er snakk om en tjeneste du betaler for, og når de ikke leverer, er det greit å finne noen andre som holder avtalen og gjør det de skal og blir betalt for.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #3 Skrevet 30. juni 2018 Unner du ikke vaskehjelpen en kopp kaffe, men hun kan få lov til å ta driten etter dere? Til informasjon så praktiserer vi ikke kastesystem i Norge. Men bytt vaskehjelp. Det kan jo hende hun har brukt toalettet også... Anonymkode: cd64b...e25 11
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #4 Skrevet 30. juni 2018 Om det er greit, blir et følelsesspørsmål. Jeg mener nei, det et frekt. Utenom det, så er det høyst uprofesjonellt å ta seg til rette hos kunder på den måten. Bytt firma. Anonymkode: acb9f...654 3
Puny Skrevet 30. juni 2018 #5 Skrevet 30. juni 2018 Ville ikke nølt med å byttet. Det handler jo ikke om at man ikke kunne spandert på dem en kaffekopp og du ville sikkert sagt ja, hvis du var der og de spurte, men det å bare gå å forsyne seg og etterlate oppvask er ikke greit. Når de i tillegg ikke vasker så bra ville jeg byttet. 4
Frostrose Skrevet 30. juni 2018 #6 Skrevet 30. juni 2018 (endret) Jeg ville klaget til firmaet. Ikke for at de drikker kaffe (selv om jeg synes det er rart når man vasker i privat hjem i 1,5 t), men for at de lar skitten oppvask stå, og at det ikke er reint etter dem. Arveidsgiveren deres må gi dem skikkelig opplæring. Endret 30. juni 2018 av Frostrose Skrivefeil 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #7 Skrevet 30. juni 2018 Jeg ville stusset veldig og tenkt at dette ikke var greit dersom dette var et profesjonelt byrå. Selv hadde jeg en periode en dame i nabolaget som vasket for meg, og om hun hadde gjort det samme så hadde det vært helt i orden Anonymkode: 02de4...0c4 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #8 Skrevet 30. juni 2018 Halvannen times jobbing krever ikke pause og heller ikke "kaffepause". En kan både drikke sin kaffe og bruke toalett før en skal på vaskejobb. Det er den profesjonelle måten å gjøre det på. Man bruker ingenting av kundens eiendeler mens man gjør denne jobben. Smaker heller ikke på noe i godteroskåla hvis den står fremme for den delen. En må kunne stole på disse fremmede som en lar få komme inn i huset sitt. Anonymkode: fbf6e...ef4 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #9 Skrevet 30. juni 2018 Er de norske? Kanskje det ikke er så rart for dem som det er for nordmenn. Nordmenn er jo noe mer strikse/ nevrotiske på intimsoner og personlige grenser enn mange andre kulturer. Jeg synes det er litt rart å ta kaffe sånn, ja. Om de er der ca midt på dagen i pausetid kan jeg for så vidt forstå at de tok en halvtime pause i sofakroken min, men det er litt rart å forsyne seg av kaffe i den boligen de vasker i pausen. Hadde nok dømt basert på helhetsinntrykket, og det virker som om det er dårlig, så.. Anonymkode: bffad...eee 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #10 Skrevet 30. juni 2018 Du kan vel koke litt kaffe på termos som de kan drikke utenfor i oppkjørselen? Så kjøper du inn plastkopper og kanskje ei bøtte som de kan gjøre sitt fornødne.. tror de har noe billige på Europris. Anonymkode: e0e80...fff 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #11 Skrevet 30. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan vel koke litt kaffe på termos som de kan drikke utenfor i oppkjørselen? Så kjøper du inn plastkopper og kanskje ei bøtte som de kan gjøre sitt fornødne.. tror de har noe billige på Europris. Anonymkode: e0e80...fff Hvorfor så spydig? Jeg syns du burde klage på vaskingen, TS. Tre personer som vasker i halvannen time burde klare å gjøre det rent. Det er det de blir betalt for. Anonymkode: fa0ad...af0 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #12 Skrevet 30. juni 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har vaskehjelp annenhver uke. Vet det kommer 3 stk som regel som holder på ca 1,5 time, men vet ikke hvem som kommer. Det er en annen dame som styrer det. Da vi kom hjem sist sto det en kopp med noe brukt vann under kaffemaskinen. Antagelig pga det begynte å bli tomt for kaffebønner så har de ikke klart å få det til. Det lå også to brukte kaffekopper i vasken sammen med resten av oppvasken, så de har tydeligvis klart å lage kaffe først. Er dette greit i deres øyne? Jeg synes det er litt rart at de ikke spør først og er usikker på om jeg synes det er ok. Men hvordan sier man fra om sånt på en pen måte isåfall? Vurderer faktisk å bytte vaskehjelp pga at de vasker dårligere og dårligere også Anonymkode: fe28f...ba7 Bruker de kaffemaskinen din, så bruker eller undersøker de også andre ting i huset ditt. På tide å vaske selv, eller i det minste rigge opp skjult kamera. Men mindre du synes det er helt greit at fremmede tar seg til rette hjemme hos deg? Men da hadde vel ikke denne tråden dukket opp? Anonymkode: b379a...eb0 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #13 Skrevet 30. juni 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Unner du ikke vaskehjelpen en kopp kaffe, men hun kan få lov til å ta driten etter dere? Til informasjon så praktiserer vi ikke kastesystem i Norge. Men bytt vaskehjelp. Det kan jo hende hun har brukt toalettet også... Anonymkode: cd64b...e25 De kommer for å vaske, og ender opp med å sette igjen oppvask til kunden. Neida ikke frekt i det hele tatt. Hadde lett byttet dem ut. Man betaler for en tjeneste, å når den tjenesten ikke er god nok så gjør man noe med det. Anonymkode: 92e53...41e 2
visp Skrevet 30. juni 2018 #14 Skrevet 30. juni 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Halvannen times jobbing krever ikke pause og heller ikke "kaffepause". En kan både drikke sin kaffe og bruke toalett før en skal på vaskejobb. Det er den profesjonelle måten å gjøre det på. Man bruker ingenting av kundens eiendeler mens man gjør denne jobben. Smaker heller ikke på noe i godteroskåla hvis den står fremme for den delen. En må kunne stole på disse fremmede som en lar få komme inn i huset sitt. Anonymkode: fbf6e...ef4 Herregud, mener du det? Tror du det er den eneste jobben de gjør den dagen? Hadde jeg hatt vaskehjelp hadde jeg nok satt fram ting så de skjønte at de kunne laget seg en kopp kaffe om det var aktuelt. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #15 Skrevet 30. juni 2018 Jeg synes nå det er like frekt å ikke sette frem kaffe og vann til de som kommer for å jobbe hos deg. Vasker de ikke godt nok er en annen sak, da bytter du vaskehjelp, uavhengig av kaffemaskinbruk. Anonymkode: fb5a4...421
_popcorn_ Skrevet 30. juni 2018 #16 Skrevet 30. juni 2018 Jeg hadde syntes det var helt ok om dem brukte kaffemaskinen. Derimot det å sette igjen skitten oppvask, og det å vaske stadig dårligere er klagegrunn! 4
Gjest ti10 Skrevet 30. juni 2018 #17 Skrevet 30. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Unner du ikke vaskehjelpen en kopp kaffe, men hun kan få lov til å ta driten etter dere? Til informasjon så praktiserer vi ikke kastesystem i Norge. Men bytt vaskehjelp. Det kan jo hende hun har brukt toalettet også... Anonymkode: cd64b...e25 Synes ikke det har noe med å ikke unne folk en kopp kaffe. Poenget er at de tar seg til rette i andres hjem. Slike tjenester er tillitsbasert, og når man oppdager at folk ikke holder en del av avtalen, begynner man å lure på hvilke andre retningslinjer de ikke følger. Hvis jobben går ut på å gjøre boligen ren, blir det ganske paradoksalt å etterlate seg skitten oppvask. Og det er ikke spesielt kravstort å forvente at folk faktisk jobber i 1,5 time uten pause og servering. Ærlig talt, hadde jeg hatt folk som jobbet hjemme hos meg i mange timer eller en dag, og jeg hadde vært hjemme, hadde jeg helt sikkert servert både mat og drikke. Men 1,5 time forventer jeg at blir brukt til jobben det betales for. Og ja, jeg jobbet faktisk i en periode med renhold både i private hjem og bedrifter, men jeg kunne ikke drømt om å ta meg til rette slik.
Gjest Stella Rose Skrevet 30. juni 2018 #18 Skrevet 30. juni 2018 Det er normal høflighet å spør først, syns du skal si i fra, om at de må spør først.
Gjest Regn Skrevet 30. juni 2018 #19 Skrevet 30. juni 2018 Nå har ikke vi vaskehjelp, men jeg ville sørget for drikke og kanskje frukt dersom vi skulle hatt.
Gjest ti10 Skrevet 30. juni 2018 #20 Skrevet 30. juni 2018 2 timer siden, visp skrev: Herregud, mener du det? Tror du det er den eneste jobben de gjør den dagen? Hadde jeg hatt vaskehjelp hadde jeg nok satt fram ting så de skjønte at de kunne laget seg en kopp kaffe om det var aktuelt. Jeg tror hun du siterer har erfaring fra å jobbe med renhold, det ser ut som hun vet hva slags standard som kreves. Virker som de samme retningslinjene som jeg hadde da jeg jobbet med det. Vi respekterte kundene våre, både når det gjaldt privatliv og at de skulle få det de betalte for. Hadde inntrykk av at kundene også respekterte jobben vi gjorde. Det har med profesjonalitet å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå