Snop Skrevet 30. juni 2018 #1 Skrevet 30. juni 2018 Det siste halve året har jeg mistet ekstremt mye hår. Jeg har langt, tykt hår, som forsåvidt er slitt og behandlet, men frisøren (som stod med en hårball i hånda) sa det ikke var så ut som hår som knekker av, men rett og slett hårtap. Jeg har vært hos legen som sier jeg ikke har vitaminmangel. Jeg begynner å bli desperat, har gått fra tykt og fint hår til å snart se ut som om jeg har en hårsykdom. Hva annet enn vitaminmangel kan det være? Og kan det hjelpe å klippe håret? Jeg var stresset en periode rundt jul men det har gitt seg nå, så jeg kan ikke forstå at det skal være stress heller.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #2 Skrevet 30. juni 2018 Det kan falle mye hår av hvis en er skikkelig stresset over tid. Jeg har vært der selv og det varte i ca fire-fem mnd. Håret mitt var veldig langt og det var omtrent som en liten tupè på gulvet etter dusjing eller greing. Det ble glissent etter hvert og jeg kunne se igjennom der det før hadde vært tett med hår. Ble skikkelig deppa, men det snudde og så kom det nye fjon som ble til hår og nå vokser alt tilbake igjen. Det tar tid, men det vil ordne seg igjen av seg selv, så lenge det ikke er spesielle medisinske årsaker. Anonymkode: a86a2...ae2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #3 Skrevet 30. juni 2018 Nå har jeg aldri hatt tykt og fint hår, men jeg hadde i det minste normalt hår. Var i en veldig stressende periode økonomisk og i tillegg ble jeg veldig syk, var omtrent 4-5 måneder der jeg mistet over halvparten av håret mitt, og det som var igjen var helt tørr og porøst... Jeg var helt sikker på at jeg måtte begynne med parykk... Plutselig en dag stoppet det og nytt hår vokser ut. Det nye håret har ikke rukket å bli mer enn 10 cm ennå, og kommer hele tiden nye hår også, så jeg ser jo ikke bra ut enda, men det er hvert fall en trøst at dte vokser ut igjen. Anonymkode: af7f7...d77
Avalon Skrevet 1. juli 2018 #4 Skrevet 1. juli 2018 Det sies også at du kan få skikkelig håravfall hvert 7 år. Det skjedde meg i fjor. Hadde ikke noe ekstra stress. Mistet halvparten av håret omtrent, ble skikkelig tynt. Varte fra ca. august og ut desember.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå