Gå til innhold

Overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

vi har en baby på 4 mnd. Et barnløst (frivillig) vennepar stakk innom i går. Idet de skulle dra, sier min samboer «Når skal dere få baby da??» Da svarer han at det blir lenge til. Jeg lo og sa spøkefullt at de kunne låne vår baby en helg (babyen vår er kjemperolig og sover om natta, gråter sjelden) Og så sa hun noe jeg reagerte på og ble ganske lei meg for, at «det ville vært prevansjon å låne babyen vår».... akkurat som om det skulle være ille å ha en slik. 

Overreagerer jeg? 

Anonymkode: 0a665...ba7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun mente nok ikke personlig din baby, men bare at babyer generelt er prevansjon i seg selv. Selv om din sikkert er helt fenomenal så er den jo en baby. Jeg har ei vennine som er mor og hennes unge er veloppdratt og snill, men hun skøyet selv med at "får du ikke lyst på unger" sagt sarkastisk når ungen hennes løp rundt og herjet. Vi begge lo og skjønner at det ikke går på person (ungen). Ikke ta det så tungt - men det er en uting å spørre folk når de skal ha unger. Enten de er frivillig barnløse eller ikke. Og mange barnløse har lært seg å bite ifra med ekle kommentarer for å rett og slett få slutt på spørringa. 

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Det du burde reagert på er den sinnsykt uhøflige samboeren din. Virkelig på tide at han lærer seg folkeskikk.

Anonymkode: 9185c...a9f

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet

Er du så sikker på at det er frivillig at de er barnløse? 

Uanz... Du bør ta en prat med samboeren din om det å spørre folk om når de skal ha barn. Det bør han være forsiktig med.

Anonymkode: 30553...33c

• Liker 17
Gjest BearMama
Skrevet (endret)
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

vi har en baby på 4 mnd. Et barnløst (frivillig) vennepar stakk innom i går. Idet de skulle dra, sier min samboer «Når skal dere få baby da??» Da svarer han at det blir lenge til. Jeg lo og sa spøkefullt at de kunne låne vår baby en helg (babyen vår er kjemperolig og sover om natta, gråter sjelden) Og så sa hun noe jeg reagerte på og ble ganske lei meg for, at «det ville vært prevansjon å låne babyen vår».... akkurat som om det skulle være ille å ha en slik. 

Overreagerer jeg? 

Anonymkode: 0a665...ba7

Det var dere som var frekk. Dere vet at de ikke ønsker barn eller har gitt inntrykk av at barn ikke er noe som er aktuelt for dem nå og dere invaderer med å spørre om når de skal ha barn og spøker om at babyen deres vil overbevise dem om at valget de har tatt er dårlig. 

Mulig de er frivillig barnløs. Mulig det er mer bak kulissene de ikke vil dele...

Endret av BearMama
Skrevet

Ja du overreagerer. For de fleste som ikke er i total baby-modus, så fungerer det som prevensjon å ha en baby en helg. Har ikke noe med at det er noe galt med ditt barn. De synes sikkert hen er søt, har ikke noe med det å gjøre. 

I tillegg, som andre har sagt så er det frekt å spørre rett ut når andre skal ha barn. Det er et personlig valg som man ikke skal trenge å legge ut om og forklare hele tiden. Og enda verre er det hvis de faktisk har lyst på barn, men ikke får det til (det kan jo være at de sier de ikke vil, i stedet for å si at de prøver men får det ikke til)

Så du må ikke ta deg nær av slike ting, og mannen din må slutte å stille upassende spørsmål.

• Liker 10
Skrevet

Jeg syns du skal heve blikket utenfor babyverdenen din, og innse at fordi om din baby er verdens mest herlige, nydelige, altoppslukende unge for deg, så representerer barnet faktisk noe andre absolutt ikke vil ha. Kan godt være hun faktisk mente det hun sa, at det å låne barnet med stor sannsynlighet ville bidra til at de ble enda sikrere på at det ansvaret og tidsbruken en baby representerer ikke er deres greie enda, kanskje aldri. Og tenk så flott at mennesker klarer å kjenne seg selv, og gjøre sine egne valg til tross for alle babyene son etterhvert sikkert vil dukke opp i vennekretsen. Det skal styrke til å stå imot å gjøre slik som alle andre !

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Her syns jeg det var samboeren din som var frekk. Og ja, du overreagerer noe helt vanvittig. Kom deg ut av ammetåka

Anonymkode: a37de...5bb

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren din var sinssykt frekk ja. 

Anonymkode: 2b840...c1b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du overreagerer. 

Jeg har selv baby, og syns fortsatt andres babyer er utmerket prevansjonsmiddel. Det gjelder også andres barn også. 

Man tåler som regel mer av sin egen enn man gjør av andres. 

Anonymkode: 944c1...3ff

• Liker 7
Skrevet

Syntes det er du og samboeren din som er utrolig frekke her. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja du overreagerte, og det skyldes nok at du er i din egen babyboble der alt kretser om den lille, og da tror man også at dette gjelder for alle andre, men det gjør det ikke altså. Ikke noe galt å være i denne bobla altså, men man blir ofte mer sårbar for ting vedr babyen. Har selv vært i bobla. Jeg også reagerte mer på hva din samboer sa, hvis dere visste at de ikke øsnket barn så var spørsmålet hans litt upassende. Jeg har lært meg at hva det å få babyer angår så spør minst mulig, la folk fortelle hvis de vil. På samme måte som det aller meste man kan si til gravide blir feil, uansett i hvilken hensikt man mener kommentarer, så nå sier jeg kun gratulerer. Og tier stille.

Anonymkode: 53382...4e1

• Liker 1
Skrevet

Synes det var en passende kommentar til deres frekkhet.

• Liker 6
Skrevet

Du og samboeren var frekke som la dere oppi noe dere ikke har noe med.

En av de mange grunnene til at jeg ikke skal ha barn er fordi søsteren min tvang meg til å være barnevakt for de eldste tantebarna mine da jeg var tenåring så ja, slikt er prevensjon.

"akkurat som om det skulle være ille å ha en slik" ... jeg forstår at dere elsker ungen og lever i en babyboble og det skal dere selvfølgelig få lov til men for meg personlig så er tanken på å få barn mitt største mareritt. Og nei, jeg hater ikke unger, jeg vil bare ikke ha og vil helst slippe at andre prøver å overtale meg.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det var overreaksjon over hele linjen her. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du overreagerer. Utifra svarer samboeren din fikk ønsker de ikke barn enda. Ditt barn er unikt og spesielt for deg, ikke vennene dine. Og ja, heg har to selc

Anonymkode: 089bb...78a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ei gravid venninne presterte å si (hun hadde et eldre, rolig barn, vi en toåring (vilter, kvikk, langt framme, energisk, jeg veldig stolt) "håper vi ikke får en sånn." ! Den kommentaren glemmes ALDRI. Men ingen reagerte, og jeg har vel tilgitt :) Din er fire måneder. Den der glemmer du aldri. Hva så? Hun mente det ikke så ille som det traff deg. Er de frivillig barnløse er det slitsomt med slike spørsmål og forventninger om at de liksom skal skifte mening fordi de får se vidunderbabyen deres. Er de IKKE frivillig barnløse, er de fortsatt uinteressert i deres baby, de vil ha sitt eget vidunder. Samboer var tankeløs og frekk, som menn ofte er. Hun var frekk tilbake, men dette overlever du og vennskapet. La det gå. 

Anonymkode: 9e102...940

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere vet at de er frivllig barnløse og spør dem om når de skal ha barn og at de kan få låne barnet deres for da vil de selvsagt ombestemme seg, for barnet deres er jo så fantastisk

Dere var frekke, og damen burde vært enda frekkere tilbake mot dere

Anonymkode: f446b...f12

• Liker 4
Skrevet

Spør ALDRI om når andre skal ha barn. 

Kanskje dette paret hadde en god dag og ville treffe dere og dere ødela resten av dagen med det dere sa.

Jeg gikk selv i mange år ufrivillig barnløs og Gud som jeg hatet det spørsmålet 😡

Du overreagerte, men jeg syns dere faktisk fortjente det svaret.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med de andre her. Det var samboeren din som var frekk. Å spørre andre om når de skal ha barn, i en sånn setting, er bare feil. Det er absolutt ikke sikkert at de er frivillige barnløse, mange vil ikke dele sine problemer med andre. 

Å ja, du overreagerte. Det var nok ikke ment som om at ditt barn er så mer slitsomt enn andres, men babyer generelt. Og det kan også ha vært en kommentar tilbake til et frekt spørsmål. 

Anonymkode: a186a...c58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...