AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #1 Skrevet 29. juni 2018 En av jekselen har blitt sort øverst i festet. Hva betyr det? Skal bestille meg time til tannlegen, og regner med den må trekkes. Er selvfølgelig mim egen skyld, men orker ikke å være lei meg nå. Anonymkode: d0aab...af8
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #2 Skrevet 29. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: En av jekselen har blitt sort øverst i festet. Anonymkode: d0aab...af8 Hvor på tanna mener du med "øverst i festet"? Det kan hende at det bare er et hull, og at tanna kan repareres. Anonymkode: bc27f...cc2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #3 Skrevet 29. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor på tanna mener du med "øverst i festet"? Det kan hende at det bare er et hull, og at tanna kan repareres. Anonymkode: bc27f...cc2 Er så dårlig på å beskrive. Heter det roten? Der hvor tannkjøttet avslutter. Anonymkode: d0aab...af8
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #5 Skrevet 29. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er så dårlig på å beskrive. Heter det roten? Der hvor tannkjøttet avslutter. Anonymkode: d0aab...af8 Det kan også være tannstein, som en annen også skriver. Har du vondt? Anonymkode: bc27f...cc2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #6 Skrevet 29. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er så dårlig på å beskrive. Heter det roten? Der hvor tannkjøttet avslutter. Anonymkode: d0aab...af8 Roten er lengre ned. Jeg skjønner nå hvor du mener. Enten hull eller tannstein tenker jeg at det kan være. Hør med apoteket eller tannlegekontoret om anbefalt smertestillende i tilfelle du får veldig vondt før du kommer deg til tannlegen. Anonymkode: bc27f...cc2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #7 Skrevet 29. juni 2018 Det er ikke så vondt, har nettopp pusset tennene og var traff området så nå svir det litt. Tar paracet hvis det blir fælt. Finnes det sorte tannstein også? Men dette er ikke mellom tenner? Kjenner det kun hvis jeg tygger på den siden Anonymkode: d0aab...af8
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #8 Skrevet 29. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke så vondt, har nettopp pusset tennene og var traff området så nå svir det litt. Tar paracet hvis det blir fælt. Finnes det sorte tannstein også? Men dette er ikke mellom tenner? Kjenner det kun hvis jeg tygger på den siden Anonymkode: d0aab...af8 Tannstein kan også bli mørke. Jeg har ikke selv hatt svarte tannstein, så det vet jeg ikke. Ettersom du kjenner det (får vondt?) når du tygger på den siden, vil jeg tro at det er et hull. Om du ellers ikke er plaget av tannstein så er det nok ikke det. Anonymkode: bc27f...cc2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #9 Skrevet 29. juni 2018 Tannstein kan misfarges av sigaretter, snus, kaffe, vin osv, og bli brune el.l. i fargen. Anonymkode: bc27f...cc2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #10 Skrevet 29. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tannstein kan også bli mørke. Jeg har ikke selv hatt svarte tannstein, så det vet jeg ikke. Ettersom du kjenner det (får vondt?) når du tygger på den siden, vil jeg tro at det er et hull. Om du ellers ikke er plaget av tannstein så er det nok ikke det. Anonymkode: bc27f...cc2 Jeg bestilte time nå. Håper jeg kan få time til uken 😊 De vet som regel best. Kanskje tannen kan reddes. Anonymkode: d0aab...af8 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #11 Skrevet 30. juni 2018 I dag har det gjort så vondt og kinnet er hovent så det må jo være hull? Jeg håper jeg får time til uken 😅 Anonymkode: d0aab...af8
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #12 Skrevet 30. juni 2018 Nå gjør det skikkelig vondt. jeg lurer på om jeg kanskje burde dra til tannlegevakten eller er det unødvendig? tannkjøttet har trukket seg veldig tilbake Anonymkode: d0aab...af8
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #13 Skrevet 30. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå gjør det skikkelig vondt. jeg lurer på om jeg kanskje burde dra til tannlegevakten eller er det unødvendig? tannkjøttet har trukket seg veldig tilbake Anonymkode: d0aab...af8 Du kan ringe tannlegevakt og spørre om du bør komme allerede i helgen. Har du snakket med apotek eller tannlege om smertestillende? Mange tannleger anbefaler en kombinasjon av paracet og Ibux for å ta smertene, men ring apotek eller tannlege for å få greie på hvilke doser du kan ta. Flere vaktapotek er tilgjengelig på telefon og er også åpen på søndager og sene kvelder. Anonymkode: bc27f...cc2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #14 Skrevet 30. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: I dag har det gjort så vondt og kinnet er hovent så det må jo være hull? Jeg håper jeg får time til uken 😅 Anonymkode: d0aab...af8 Det var slik hos meg også. Om du ringer tannlege på mandag og forklarer situasjonen får du komme samme dag på hastetime. Jeg ble anbefalt nevnte smertestillende og greide å holde ut 1,5 døgn før jeg kom meg til tannlegen. Tannlegevakt er mye dyrere enn vanlig tannlege. Anonymkode: bc27f...cc2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #15 Skrevet 30. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan ringe tannlegevakt og spørre om du bør komme allerede i helgen. Har du snakket med apotek eller tannlege om smertestillende? Mange tannleger anbefaler en kombinasjon av paracet og Ibux for å ta smertene, men ring apotek eller tannlege for å få greie på hvilke doser du kan ta. Flere vaktapotek er tilgjengelig på telefon og er også åpen på søndager og sene kvelder. Anonymkode: bc27f...cc2 Skal ta meg en ibux når jeg legger meg. Tror det har kommet betennelse, for det kjennes ut som jeg har tygget på hele kinnet. Jeg kan vente til mandagsmorgen og ringe tannlegen og få time. De er heldigvis oppe til etter arbeidstid Anonymkode: d0aab...af8
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #16 Skrevet 30. juni 2018 Er det betennelse bør du IKKE vente. Anonymkode: 27682...117 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #17 Skrevet 30. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det betennelse bør du IKKE vente. Anonymkode: 27682...117 Jeg tar noe smertestillende nå også ser jeg hvordan det er i morgen. Tannlegevakten åpner kl 15 så kan høre med dem Anonymkode: d0aab...af8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå