AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #1 Skrevet 29. juni 2018 Vi er begge unge uføre og vurderer å gifte oss. Jeg har barn fra før med en annen mann.Hva skjer med forsørgertilegget da?Er det noen fors Kjell på om vi er samboere eller gifte. Anonymkode: b1059...3c7
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #2 Skrevet 29. juni 2018 https://www.lhl.no/radgivning/spor-eksperten/sporsmal/2017/februar/uforetrygd-og-ekteskap/ Anonymkode: 146cb...094 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #3 Skrevet 29. juni 2018 Men når faller forsørgertillegget bort når jeg har barn med en annen en den jeg bor med? Vil jeg miste forsørgertillegget. Slår de sammen begge inntektene for å beregne forsørgertillegg.? Noen som er i samme situasjon.Er helt avhengig av forsørgertilleget for å få det til å gå rundt.Jeg har bare ett barn. Anonymkode: b1059...3c7
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #4 Skrevet 29. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men når faller forsørgertillegget bort når jeg har barn med en annen en den jeg bor med? Vil jeg miste forsørgertillegget. Slår de sammen begge inntektene for å beregne forsørgertillegg.? Noen som er i samme situasjon.Er helt avhengig av forsørgertilleget for å få det til å gå rundt.Jeg har bare ett barn. Anonymkode: b1059...3c7 Når du flytter sammen med en ny mann og dere begge bor under samme tak. Da er du forpliktet til å varale Nav om din endrede livssituasjon. Bor du pr. Dags dato sammen med en mann, og ikke har verslet Nav om samboerforholdet, så får su krav om tilbakebetaling av uriktig utbetalt stønad. Les vedtaksbrevene dine om hva du forplikter deg til ved å motta stønad fra Nav. Anonymkode: b0d11...e5e 8
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #5 Skrevet 29. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du flytter sammen med en ny mann og dere begge bor under samme tak. Da er du forpliktet til å varale Nav om din endrede livssituasjon. Bor du pr. Dags dato sammen med en mann, og ikke har verslet Nav om samboerforholdet, så får su krav om tilbakebetaling av uriktig utbetalt stønad. Les vedtaksbrevene dine om hva du forplikter deg til ved å motta stønad fra Nav. Anonymkode: b0d11...e5e Jeg bor fortsatt alene.Er det noen som kan hjelpe meg med å svare på det jeg lurer på.? Anonymkode: b1059...3c7
Duff Skrevet 29. juni 2018 #6 Skrevet 29. juni 2018 Jeg tror, altså tror, at der begge parter er uføre skal kun en av de ha forsørgertillegg for barn. Det er kanskje lenge siden du ble ufør men du kan logge inn på NAVs nettsider og spørre der.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #7 Skrevet 30. juni 2018 Det er alltid kun din inntekt som teller med når det gjelder særkullsbarn. (Regner med du mener barnetillegg som det heter.) Anonymkode: 0e6d1...ffb 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #8 Skrevet 30. juni 2018 46 minutter siden, Duff skrev: Jeg tror, altså tror, at der begge parter er uføre skal kun en av de ha forsørgertillegg for barn. Det er kanskje lenge siden du ble ufør men du kan logge inn på NAVs nettsider og spørre der. For det første tror du helt feil, for det andre har man ikke lov til å logge inn og stille spørsmål via min side på nav. Kan du gi meg en god grunn til hvorfor du svarer på slike spørsmål som du tydeligvis har null peiling på? Jeg skjønner at det er ment som hjelp, men når man virkelig ikke har peiling så er det lurere å tie still enn å gi slik feilinfo. Anonymkode: 0e6d1...ffb 5
Husholdning1 Skrevet 30. juni 2018 #9 Skrevet 30. juni 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: For det første tror du helt feil, for det andre har man ikke lov til å logge inn og stille spørsmål via min side på nav. Kan du gi meg en god grunn til hvorfor du svarer på slike spørsmål som du tydeligvis har null peiling på? Jeg skjønner at det er ment som hjelp, men når man virkelig ikke har peiling så er det lurere å tie still enn å gi slik feilinfo. Anonymkode: 0e6d1...ffb Det er da både fullt mulig og fullt lovlig å spørre via min side på nav. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #10 Skrevet 30. juni 2018 1 time siden, Husholdning1 skrev: Det er da både fullt mulig og fullt lovlig å spørre via min side på nav. Nei, dette ble presisert i fjor vår, da Nav ble overarbeidet pga spørsmål der. Forsøker man å spørre, så får man til svar at man må ringe sentralbordet, fordi de svarer ikke på spørsmål. Det eneste den meldingstjenesten skal brukes til er for å GI info om egen sak. (Endret sivilstand er en slik beskjed man kan sende inn via min side. Spørsmål om det er ikke noe man kan sende inn) Anonymkode: 0e6d1...ffb
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #11 Skrevet 30. juni 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: For det første tror du helt feil, for det andre har man ikke lov til å logge inn og stille spørsmål via min side på nav. Kan du gi meg en god grunn til hvorfor du svarer på slike spørsmål som du tydeligvis har null peiling på? Jeg skjønner at det er ment som hjelp, men når man virkelig ikke har peiling så er det lurere å tie still enn å gi slik feilinfo. Anonymkode: 0e6d1...ffb Jeg er ikke den du svarte, men se sitat fra nav.no; Selv om begge foreldrene mottar pensjon, kan bare en av dem få barnetillegg. Så da hadde vel Duff i grunnen rett Anonymkode: 2aecf...c7d 4
Husholdning1 Skrevet 30. juni 2018 #12 Skrevet 30. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, dette ble presisert i fjor vår, da Nav ble overarbeidet pga spørsmål der. Forsøker man å spørre, så får man til svar at man må ringe sentralbordet, fordi de svarer ikke på spørsmål. Det eneste den meldingstjenesten skal brukes til er for å GI info om egen sak. (Endret sivilstand er en slik beskjed man kan sende inn via min side. Spørsmål om det er ikke noe man kan sende inn) Anonymkode: 0e6d1...ffb NAV svarte meg på spørsmål der for senest 4-5 uker siden.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #13 Skrevet 30. juni 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi er begge unge uføre og vurderer å gifte oss. Jeg har barn fra før med en annen mann.Hva skjer med forsørgertilegget da?Er det noen fors Kjell på om vi er samboere eller gifte. Anonymkode: b1059...3c7 Det kommer an på om Kjell er din samboer eller den du har barn med fra før. Anonymkode: 87051...2df 7
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #14 Skrevet 30. juni 2018 Du og din samboer vil få redusert utbetaling i uføretrygd da dere ikke lenger bor alene men som sambo/gift. Barnetillegget beregnes på nytt utfra den totale inntekta dere nå utgjør som familie på felles adresse og blir utbetalt til deg. Bidrag fra barnefar blir uendret. Var jeg deg ville jeg droppet samboerskap/ekteskap når du er ufør. Dere vil få mindre å rutte med, begge to. Anonymkode: fdbc9...b19 3
Duff Skrevet 30. juni 2018 #15 Skrevet 30. juni 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: For det første tror du helt feil, for det andre har man ikke lov til å logge inn og stille spørsmål via min side på nav. Kan du gi meg en god grunn til hvorfor du svarer på slike spørsmål som du tydeligvis har null peiling på? Jeg skjønner at det er ment som hjelp, men når man virkelig ikke har peiling så er det lurere å tie still enn å gi slik feilinfo. Anonymkode: 0e6d1...ffb Det er du som kommer med feilinfo. Jeg bruker minside på nav rett som det er. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #16 Skrevet 30. juni 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var jeg deg ville jeg droppet samboerskap/ekteskap når du er ufør. Dere vil få mindre å rutte med, begge to. Anonymkode: fdbc9...b19 Seriøst? Det er jo mye billigere å bo sammen enn hver for seg, selv om de mister litt av inntekten. Anonymkode: 36a51...992 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #17 Skrevet 30. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke den du svarte, men se sitat fra nav.no; Selv om begge foreldrene mottar pensjon, kan bare en av dem få barnetillegg. Så da hadde vel Duff i grunnen rett Anonymkode: 2aecf...c7d Åh herregud er det mulig. Nei, dette gjelder felles barn! At begge foreldre med felles barn IKKE kan motta barnetillegg. Særkullsbarn har ingenting med samboers eller ektefelles inntekt å gjøre. Slutt å svar når man ikke har peiling! Vet du ikke hva særkullsbarn er? Anonymkode: 0e6d1...ffb 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #18 Skrevet 30. juni 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seriøst? Det er jo mye billigere å bo sammen enn hver for seg, selv om de mister litt av inntekten. Anonymkode: 36a51...992 Egentlig ikke. Tar du alle utgifter under ett kommer begge dårligere ut økonomisk ved å bo sammen. Der vanlige lønnsmottagere kommer bedre ut ved å flytte sammen (ingen reduksjon på inntekter) taper uføre på å gjøre det samme. Anonymkode: fdbc9...b19 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #19 Skrevet 30. juni 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, dette ble presisert i fjor vår, da Nav ble overarbeidet pga spørsmål der. Forsøker man å spørre, så får man til svar at man må ringe sentralbordet, fordi de svarer ikke på spørsmål. Det eneste den meldingstjenesten skal brukes til er for å GI info om egen sak. (Endret sivilstand er en slik beskjed man kan sende inn via min side. Spørsmål om det er ikke noe man kan sende inn) Anonymkode: 0e6d1...ffb Joda de svarer på chatten. Snakker med dem der for ca en måned siden. Anonymkode: 626d4...bc0
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #20 Skrevet 30. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda de svarer på chatten. Snakker med dem der for ca en måned siden. Anonymkode: 626d4...bc0 Chat er noe helt annet enn meldingsfunksjon på min side. Anonymkode: 0e6d1...ffb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå