Gå til innhold

Bryllupsinvitasjon - Formell og fin eller morsom og uhøytidelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foretrekker du en formell og fin bryllupsinvitasjon, eller er det bedre med en morsom og uhøytidelig en?

Ser for meg at den "eldre garden" foretrekker en formell og fin, mens motsatt på den yngre :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes innbydelsen bør gjenspeile hvordan dere har tenkt å ha bryllupet. Skal dere ha lange kjoler og mørk dress så synes jeg den bør være formell. Er selskapet avslappet, så kan innbydelsen også være det. 

• Liker 5
Skrevet

Synes den bør reflektere dere som personer og kanskje stilen i bryllupet. Hvis dere er veldig snerpete og skal ha et meget formelt bryllup, blir det pussig med en veldig jovial invitasjon. Og omvendt, hvis dere er veldig trivelige, omgjengelige og har låveball som tema i bryllupet, blir det kunstig med en veldig formell invitasjon.

Skrevet
38 minutter siden, Belima said:

Synes innbydelsen bør gjenspeile hvordan dere har tenkt å ha bryllupet. Skal dere ha lange kjoler og mørk dress så synes jeg den bør være formell. Er selskapet avslappet, så kan innbydelsen også være det. 

Dette!

Skrevet

Hva synes TS om svarene?

Skrevet
23 hours ago, Belima said:

Hva synes TS om svarene?

Jeg er enig i det du sier. Jeg prøver å få invitasjonen til å bli litt mindre formell, men det er nok ikke min sterkeste side :P

Skrevet

Er dere samboere nå? Hvis ja, så kan dere f eks  skrive: 

Etter å ha vært samboere i x år, så går forholdet vårt fra å være papirløst, til å bli innført i kirkeboka som offisielt ekteskap. Det vil skje dato og sted. 

Har dere ikke vært samboere så f eks skriv: 

Vi  har bestemt oss for å få felles fremtid som  par. Vielsen vil være sted og dato. Hilsen Kari og Lars

Noe sånt går det jo an å skrive.

• Liker 1
Skrevet
On 7/1/2018 at 7:52 PM, Belima said:

Er dere samboere nå? Hvis ja, så kan dere f eks  skrive: 

Etter å ha vært samboere i x år, så går forholdet vårt fra å være papirløst, til å bli innført i kirkeboka som offisielt ekteskap. Det vil skje dato og sted. 

Har dere ikke vært samboere så f eks skriv: 

Vi  har bestemt oss for å få felles fremtid som  par. Vielsen vil være sted og dato. Hilsen Kari og Lars

Noe sånt går det jo an å skrive.

Takk for tipsene! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...