Gå til innhold

Hjelp meg å velge boktittel!  

15 stemmer

1. 1. Hvilken boktittel er best?

• Kyss og kjekke gutter
      7
    • Sommerlidenskap
      1
    • Forelska på ferie
      4
    • Hjertebank i sommervarmen
      2
    • Hete følelser
      1

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kommet med noen forslag for tittelen til en ungdoms"roman" som skildrer en sommerromanse. Hvilken tittel er best? Eventuelt kom med andre forslag!

Anonymkode: a91c8...bb4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Til en ungdomsroman ville jeg valgt "Forelska på ferie" eller "Kyss og kjekke gutter". Men nå er det lenge siden jeg var ungdom og vet ikke helt hvor grensa går mellom teit og kult. Et annet forslag kan være "Sommerforelskelse" eller "ferieforelskelse"?

Anonymkode: 84272...365

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For å være ærlig så syns jeg ikke noen av titlene var spesielt bra. Hva handler boken om?

Anonymkode: 1204b...672

• Liker 3
Skrevet

"Forelska på ferie" ville jeg valgt

Skrevet (endret)

"Full ferieforelskelse" 

"Med forelskelse i kofferten"

"Tur/retur kjærlighet"

Endret av Gnå
.
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å være ærlig så syns jeg ikke noen av titlene var spesielt bra. Hva handler boken om?

Faktisk enig med deg. Hadde jeg elsket en av boktitlene så hadde jeg ikke trengt å spørre om meninger her! Er bare i startfasen fortsatt - dette er det første jeg kom på. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Gnå skrev:

"Full ferieforelskelse" 

"Med forelskelse i kofferten"

"Tur/retur kjærlighet"

Takk! Vet ikke om jeg velger en av disse, men nå fikk du hjernen min til å tenke litt nytt - noe som trengtes :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ferie romanse.

Anonymkode: 01711...af8

AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig? Jeg syns både dine forslag og de andre forslagene i tråden høres ut som titler på typiske kjerringnoveller i Hjemmet eller Norsk Ukeblad :sjenert:

Jeg liker enklere titler, som for eksempel bare navnet på hovedpersonen(e).

Anonymkode: a973f...1b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ferie romanse.

Anonymkode: 01711...af8

Ville ikke gått for en tittel med skrivefeil hvertfall 😂

Anonymkode: 84291...d79

• Liker 4
Skrevet

Jeg likte den første. Den skiller seg litt ut og passer til en ungdomsroman. De andre høres veldig klisjé ut.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig? Jeg syns både dine forslag og de andre forslagene i tråden høres ut som titler på typiske kjerringnoveller i Hjemmet eller Norsk Ukeblad :sjenert:

Jeg liker enklere titler, som for eksempel bare navnet på hovedpersonen(e).

Anonymkode: a973f...1b5

Forsåvidt enig. Har faktisk skrevet en bok med bare fornavnet som tittel.

Er klar over at disse forslagene høres veldig klisjé ut! Men samtidig vil jeg at tittelen skal fortelle litt om handlingen, og dermed tiltrekke målgruppen. En 16 år gammel jente blir nok mer nysgjerrig på "Kyss og kjekke gutter" enn "Anna." Kanskje.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Forelska på ferie" syntes jeg var best av disse forslagene. "Kyss og kjekke gutter" blir litt direkte, tittelen forteller alt, man trenger på en måte ikke å lese boka. "Sommerlidenskap" er litt "kjerringaktig", som en her kalte det:) "Hjertebank" og "Hete følelser" får meg til å tenke på eldre damer som prøver å virke ungdommelige.

Anonymkode: 1f907...d1c

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen av tittelforslagene som får det til å ringe en bjelle? Eller hovedinnlegget til TS?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror kanskje tittelen vil komme mer naturlig når du har skrevet noen kapitler og blitt kjent med personene. 

Ferieflørten

Sunlollys og suss

Kjartan og kjærlighet på pinne

Anonymkode: 617ac...7c0

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Kyss og kjekke gutter høres mest spennende ut. Der står det om gutter i flertall, ikke bare at man er på ferie og forelsker seg. Gutter i flertall kan bety så mye mer.

Anonymkode: fb0a2...4a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...