Gå til innhold

JonBenet-saken

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som har sett Netflixdokumentaren om JonBenet? Tror dere broren eller foreldrene var involvert eller var det en utenifra?

Endret av miss spjåk
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes måten den dokumentaren var laget på var fryktelig slitsom, med alle de forskjellige menneskene som skulle spille de samme folkene. 

Det er ganske rart om ikke foreldrene eller broren er involvert, mener jeg. Tror en av dem, eller alle er det. 

Anonymkode: 8e375...7ae

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er sannsynlig at foreldrene/broren kan ha hatt noe med drapet å gjøre. Jeg kan selvsagt ikke si dette 100% men en del av bevisene fører til at jeg heller mer mot familien. F.eks. det lange løsepengebrevet. Det ble skrevet på papirer som tilhørte familien, og det ville tatt forferdelig lang tid å skrive det brevet. Det var unødvendig langt også. Den knuste ruten med spindelvevet i, tyder også på at det ikke var et innbrudd, samt beløpet som ble bedt om. Dessuten var det flere ting, som f.eks. måten JonBenet var bundet på, hvordan faren oppdaget JonBenet og så videre. Det er lenge siden jeg har sett dokumentarer/lest om casen, så jeg kan ikke si noe mer utdypende enn dette. Kan godt være at broren gjorde det, og at foreldrene prøvde å skjule det, eller et annet scenario som involverer familien der de prøver å dekke over en eller annen ulykke/uhell. 

Anonymkode: 70208...a27

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det er sannsynlig at foreldrene/broren kan ha hatt noe med drapet å gjøre. Jeg kan selvsagt ikke si dette 100% men en del av bevisene fører til at jeg heller mer mot familien. F.eks. det lange løsepengebrevet. Det ble skrevet på papirer som tilhørte familien, og det ville tatt forferdelig lang tid å skrive det brevet. Det var unødvendig langt også. Den knuste ruten med spindelvevet i, tyder også på at det ikke var et innbrudd, samt beløpet som ble bedt om. Dessuten var det flere ting, som f.eks. måten JonBenet var bundet på, hvordan faren oppdaget JonBenet og så videre. Det er lenge siden jeg har sett dokumentarer/lest om casen, så jeg kan ikke si noe mer utdypende enn dette. Kan godt være at broren gjorde det, og at foreldrene prøvde å skjule det, eller et annet scenario som involverer familien der de prøver å dekke over en eller annen ulykke/uhell. 

Anonymkode: 70208...a27

enig med deg. Løsepengebrevet er en av de mest interessante "bevisene" synes jeg. Synes det er rimelig usannsynlig at en seksualforbryter/kidnapper skal bruke så lang tid på å skrive et 2s løsepengebrev i et fremmed hus, for så å gå opp på JonBenets rom mens alle sover, finne frem til kjelleren i et såpass stort hus, og drepe jenta.. morderen var isåfall godt kjent i huset.. hvorfor ikke ha brevet skrevet i forkant? men nei, vedkommende bruker god til på å skrive hele brevet mens familien sover. om motivet var løsepenger, hvorfor drepte han da JonBenet? det var ikke et uhell, han brukte tid på knutene osv. Så om motivet faktisk var seksuelt/mord fra starten av, ble brevet skrevet for å kjøpe seg tid? Politet reagerte også på at foreldrene ikke var fokusert på tiden morgenen etter, når denne personen hadde skrevet tydelig i brevet at han skulle ringe på et visst klokkeslett. som om de allerede visste at ingen kom til å ringe.. de fleste foreldre hadde stått parat og ventet på tlf, men politibetjenten stusset over at ingen reagerte da klokka gikk over tiden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det var broren, og foreldrene dekker over. Noen som så da broren var på Dr.Phil? Skikkelig creapy og rar, fniste og gliste av detaljer osv.

Anonymkode: 3f12a...e05

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

DrPhil forklarte jo hvorfor han var sånn, ja det var noe som skurret.  Mora døde jo for en del når siden. Så hun har nok tatt sannheten med seg i graven. 

Anonymkode: 062e8...144

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

DrPhil forklarte jo hvorfor han var sånn, ja det var noe som skurret.  Mora døde jo for en del når siden. Så hun har nok tatt sannheten med seg i graven. 

Anonymkode: 062e8...144

Ja han forklarte det med en slags forsvarsmekanisme, men jeg synes likevel at det var en meget spesiell adferd.

Anonymkode: 3f12a...e05

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror nok at broren gjorde det ved et uhell og at foreldrene gjorde et cover up for og beskytte sønnen. Det "beviset" hvor de hevder at de har et ukjent mannlig DNA er mest sannsynlig DNA av en mann som laget klærne til JonBenet på en fabrikk i Kina.

Anonymkode: fb356...f8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det var noen familien kjente godt. Kanskje prøvde gjerningspersonen/e å «staga» det slik at det så ut som foreldrene eller broren gjorde det. 

Anonymkode: ecd95...a5e

Skrevet

Jeg syns foreldrene virker ganske mistenkelige ut, spesielt moren.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...