Gå til innhold

Samboeren skal i dåp, jeg er ikke invitert . Er det rart?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min er fra Danmark og vi skal hjem en uke til familien hans der i juli. 

Han fortalte at han skal i dåp og at jeg da må ta flyet hjem alene, mens han blir igjen. Han skal være fadder for en kompis sitt barn.

Vi har vært samboere i 3 år. Er det rart at jeg ikke er invitert? Jeg spurte søsteren min men hun var usikker. Hva mener dere? 

Anonymkode: 2e10e...a9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det synes jeg var litt rart.

• Liker 5
Skrevet

Syns dette høres veldig sært ut. 

Har du noengang møtt denne kompisen? Kan jo være de skal ha en veldig «intim» dåp med kun nær familie og faddere tilstede. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke hvis det bare er den nærmeste familien som er invitert.

Anonymkode: 5f712...4ce

• Liker 7
Skrevet

Veldig rart..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Må du ta fly hjem fordi han skal i dåp? 

Anonymkode: 93a19...ac3

• Liker 7
Skrevet

Synes det blir ekstra spesielt når dere har reist til sammen på ferie.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Sassenach skrev:

Har du noengang møtt denne kompisen? Kan jo være de skal ha en veldig «intim» dåp med kun nær familie og faddere tilstede. 

Jeg har aldri møtt kompisen nei. Jeg vet ikke, jeg har ikke spurt så mye.. Han sa bare at han skulle i dåp og skal være fadder..

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei pga jobb jeg må fly hjem, ferien min  slutter den datoen. Men hadde nok få fri hadde jeg vært invitert.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er veldig rart. 

Selv ville jeg bare vært glad for å slippe dåp, men jeg hadde ikke hatt høye tanker om disse menneskene som mangler grunnleggende folkeskikk. Ja, det er dagen deres/barnets, men dette er også en par-ting. 

Hvis du og din samboer skal gifte dere så får dere invitere bare han da. Det er jo han som er kompisen hans, mens kona kjenner jo ikke du så derfor er det helt tullete å invitere henne. 

Ved å gjøre slike ting så legger man også til grunn at man ikke vil bli kjent med partneren til den andre. Skjønner ikke hvorfor de vil at samboeren din skal være fadder når de helt klart ikke bryr seg noe om hans liv og fremtid. 

Anonymkode: 0e92b...96a

• Liker 13
Skrevet

Kanskje litt rart, men akk så deilig å slippe! Thihi😊

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan godt skjønne at du ikke er invitert. En dåp er ikke den samme type feiring som et bryllup eller en 50-årsdag. En dåp er som oftest en intim affære, der man inviterer kun nærmeste familie og faddere. Så det å skulle utelate konen hans i bryllupet deres, som noen over foreslår, er bare absurd.

Du har aldri møtt foreldrene eller barnet, og siden dere ikke bor i samme land, så kommer du aldri til å ta aktiv del i livet til barnet. Så hvorfor skal du være der?

Samboeren min var ikke med i dåpen til datteren til venninnen min, som jeg er fadder til. Hun er nå åtte år, og han har fortsatt ikke møtt henne. Så hvorfor skulle jeg ha insistert på at venninnen min skal bruke penger og plass på en person som ikke har noe med barnet å gjøre, mens kanskje foreldrenes tanter, søskenbarn, venner, etc., som ser barnet ofte, ikke får komme. En dåp følger, i min mening, ikke de samme reglene for invitasjon av partner, som andre viktigere feiringer.

Anonymkode: ffb0e...317

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er veldig rart. 

Selv ville jeg bare vært glad for å slippe dåp, men jeg hadde ikke hatt høye tanker om disse menneskene som mangler grunnleggende folkeskikk. Ja, det er dagen deres/barnets, men dette er også en par-ting. 

Hvis du og din samboer skal gifte dere så får dere invitere bare han da. Det er jo han som er kompisen hans, mens kona kjenner jo ikke du så derfor er det helt tullete å invitere henne. 

Ved å gjøre slike ting så legger man også til grunn at man ikke vil bli kjent med partneren til den andre. Skjønner ikke hvorfor de vil at samboeren din skal være fadder når de helt klart ikke bryr seg noe om hans liv og fremtid. 

Anonymkode: 0e92b...96a

Veldig enig. Jeg hadde vært glad for å slippe, men spesielt. Hadde dere bare vært kjærester så hadde jeg forstått det. Men når dere er samboere så er det normalt å bli invitert sammen, selv til mennesker man ikke har møtt før, men som er nær samboeren. 

Anonymkode: 80a1d...c90

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært rarere hvis det var bryllup. Dåp er en typisk intim familiegreie, så det hadde jeg ikke tenkt over engang. Jeg ble bedt med mannen min når hans kamerat døpte sitt barn, og jeg satt bare å lurte på hvorfor i all verden jeg var invitert, følte meg malplassert siden dagen jo handlet om dåpsbarnet og hans nærmeste. Du hverken kjenner eller bor i samme land som disse menneskene, så ville ikke grublet så mye over det. 

Anonymkode: 34dcd...d04

• Liker 2
Gjest BearMama
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun er samboer gjennom 3 år. Hun er hans familie da.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, CubaLibre skrev:

Ja.

2 timer siden, emilie123 skrev:

Ja, det synes jeg var litt rart.

2 timer siden, Sassenach skrev:

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

2 timer siden, TeamWP skrev:

Veldig rart..

2 timer siden, Mariell77 skrev:

Synes det blir ekstra spesielt når dere har reist til sammen på ferie.

2 timer siden, Stella Rose skrev:

Ja, veldig rart.

2 timer siden, Hurrahei skrev:

Kanskje litt rart, men akk så deilig å slippe! Thihi😊

Jeg kan godt skjønne at du ikke er invitert. En dåp er ikke den samme type feiring som et bryllup eller en 50-årsdag. En dåp er som oftest en intim affære, der man inviterer kun nærmeste familie og faddere. Så det å skulle utelate konen hans i bryllupet deres, som noen over foreslår, er bare absurd.

Du har aldri møtt foreldrene eller barnet, og siden dere ikke bor i samme land, så kommer du aldri til å ta aktiv del i livet til barnet. Så hvorfor skal du være der?

Samboeren min var ikke med i dåpen til datteren til venninnen min, som jeg er fadder til. Hun er nå åtte år, og han har fortsatt ikke møtt henne. Så hvorfor skulle jeg ha insistert på at venninnen min skal bruke penger og plass på en person som ikke har noe med barnet å gjøre, mens kanskje foreldrenes tanter, søskenbarn, venner, etc., som ser barnet ofte, ikke får komme. En dåp følger, i min mening, ikke de samme reglene for invitasjon av partner, som andre viktigere feiringer.

Anonymkode: ffb0e...317

1 time siden, BearMama skrev:

Hun er samboer gjennom 3 år. Hun er hans familie da.

Snakket med samboeren nå, jeg har visst møtt kompisen.

Han var på besøk her i en uke for en mnd siden hos oss. Trodde ikke det var barnet han som skulle døpes, men da vet jeg jo det. 

Ts

Skrevet

Nei pga jobb jeg må fly hjem, ferien min  slutter den datoen. Men hadde nok få fri hadde jeg vært invitert.

TS

Si meg, - du er vel bare glad for å slippe og være i et dåp med noen fremmede?

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakket med samboeren nå, jeg har visst møtt kompisen.

Han var på besøk her i en uke for en mnd siden hos oss. Trodde ikke det var barnet han som skulle døpes, men da vet jeg jo det. 

Ts

Hva er det du vet? At det var ungen til kompisen til samboeren din? Hvorfor har du lyst til å dra i et dåp egentlig? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...