Gå til innhold

Noen som ikke stemmer ved valg fordi dere er idioter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle vet at det er en god del mennesker som rett og slett er for dumme til å kunne ta et informert valg ved stortings og kommunevalg. De har rett og slett for lav IQ til å kunne sette seg inn i politiske spørsmål. Det er ikke vondt ment. Har all sympati for disse menneskene!

Det jeg lurer på er om noen av dere på kvinneguiden som innser at dere er i den gruppen og av den grunn ikke stemmer ved valg?

Eller lever dere alle i troen om at dere er velfungerende mennesker?

Anonymkode: 28b72...25e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i den gruppen og stemmer på Arbeiderpartiet fordi familien min gjør det og jeg driter litt i det

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stemmer ikke, men tror ikke det er noe i veien med intelligensen min. Dog totalt uinteressert i politikk. 

Anonymkode: ca335...076

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri stemt. Det får dere andre gjøre 😄 Ikke har jeg tenkt til å stemme noen gang heller.

Anonymkode: 9b30b...f24

Skrevet

Jeg er en ivrig stemmer og har alltid avlevert stemme selv boende i utlandet. 

Fra det jeg hører fra andre som aldri stemmer, så vet jeg flere av dem ikke mangler intelligens mens det istedet fremstår mest som latskap og mistro til at deres stemme utgjør noen forskjell. 

• Liker 4
Gjest Stella Rose
Skrevet

Jeg gjør min borgerplikt og stemmer ved valg.

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer blankt. Ingen partier klarer å innfri det de kommer med under valget. Å når et parti først er valgt går de som regel tilbake på ting som er blitt sakt.

Anonymkode: 3131d...9fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er anarkist, så nei, jeg stemmer ikke.

Anonymkode: a446d...c4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stemmer ikke fordi jeg ser politikk for hva det er. Det er dysfunksjonelt og ubrukelig. Sosialdemokrati er en vits og jeg har lite interesse i å stemme på noen som egentlig ikke har mine beste interesser i bakhodet. Ingen av de partiene man kan stemme på har en virkelig gjennomtenkt politikk. 

Sånn IQ messig? Ligger 132+ så det er ikke noe galt med intelligensen. Har satt meg alt for godt inn i politikken til å skjønne at det egentlig ikke er vits.

Anonymkode: 8432b...ce2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det å si at folk som ikke stemmer er idioter er vel å ta litt hardt i. Det er ganske komplisert dette med valg og partier. I utgangspunktet er det enkelt. Man stemmer på partipakker som samsvarer med det man har troen på. Men det er etter dette at det blir komplisert. Et parti har et partiprogram. Dette er idealer og ting de ønsker å innføre. Så møter de virkeligheten, statens økonomi og alle de utfordringene, korrupsjonen og tregheten man finner i politikken. I tillegg må man ha flertall. Dette gjør det også enda mer komplisert. Du har f.eks. Høyre og FRP som må alliere seg med småpartier for å få flertall i regjeringen. Og da må alle forsake noe for å få til noe av sin egen politikk. Se på det gjerne som et ekteskap der kona liker country, mannen liker rock og de bestemmer seg for å høre pop for da blir begge like misfornøyde eller fornøyde.

Videre har du også alle løgnene politikerne driver med. De kaster frem statistikker, de kaster frem påstander om alt de skal gjøre, og så gjør de det stikk motsatte. Dette viser mangelen på integritet som politikere har. Jeg mener at det at en politiker bruker feil statitiskk eller driver med løgn i valgkamper burde være være mulig å straffe både i form av bøter og fengselsstraff. Dette var straffbart tidligere, men de har tatt det bort.

Videre kan vi snakke om hablitetsproblemer når storting og regjering selv stemmer frem forslag for gode egne pensjonsavtaler og gode lønninger. For ikke å snakke om alle skattepengene som vases bort i julebord, ferieturer, kursing i syden osv osv.

Jeg var på et kurs en gang i det offentlige og det er som man sier, desto høyere opp man kommer staten, desto mer penger har de råd til å kaste ut på kursing. Vi hadde gratis 3 retter hver eneste dag og dekket hotellovernattinger.

MEN når det er sagt. Det er gjennom folkeavstemminger vi kan dreie pendelen i en retning man mener er riktigere den veien man ønsker. Man har stor makt ved kommunevalg hvor man kan stryke ut politikere man ikke liker integritet og troverdighet til og kummulere opp de som man stoler på. (Her har vi mye makt) I tillegg er det viktig å klare å lese de store linjene som viser hvem man bør stemme på for å klare å skape en god fremtid for landet vårt Norge.

Anonymkode: 02769...f15

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan skryte på meg å ikke ha stemt fram Erna 😂

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kan skryte på meg å ikke ha stemt fram Erna 😂

Jeg går for politiske grupperinger som lukker grensene og sørger for at nordmenn innad i landet har det bra. Vi må ta vare på oss selv først og landet vårt slik at vi klarer å hjelpe andre :) Å ta inn flere enn vi klarer å håndtere blir bare kaos. Neste valg blir det trolig senterpartiet om de står klare i en god politisk konstellasjon :) vi får se.

Anonymkode: 02769...f15

• Liker 1
Skrevet

Hvis politikk og samfunnets problemstillinger er såpass kompliserte bør man vel ikke sette sin lit til politikere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes jo en del dumme kvinnfolks om stemmer på Jonas Gal Støre eller Bjørnar Moxnes, bare fordi disse vissnok er veldig "kjekke" og så gir velgerne blanke pokker i politikken deres... 

Anonymkode: 0a86a...e90

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har ikke noe imot om en person stemmer til valg eller ikke, er ikke obligatorisk. Men føler det blir feil når de som ikke stemmer driver å klager etter valget om utfallet eller plutselige har saker de står for. Tenker at hvis du ikke har stemt, da har du vel egentlig ikke lov å klage heller. 

Endret av Oddy
AnonymBruker
Skrevet

Stemmer ikke fordi samfunnet og verdiene til dagens nordmenn er så fjernt fra hva jeg ser på som bra at det er ikke vits. Voksne mennesker er barn i voksne kropper. Man later som om partiene kjemper for en sak, mens egentlig handler politikk om å bytte tjenester med andre politiker for at eget parti skal fremstå i positivt lys. "La oss få igjennom denne saken og vi vil gi dere x sak slik at dere fremstår bra for deres velgere". Politikk handler om å stille seg selv i bra lys, ikke om å fremme menneskers felles interesser og velferd. 

Mennesker er tåpelige vesener som lurer seg selv. Skal ikke ha barn inn i denne catch 22 verdenen og velger ikke stemme. 

Anonymkode: c7cc8...886

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare dåsemikler og dilettanter som ikke stemmer og jaggu er det de samme tomskallene som klager på regjeringen vår hele tiden. Stemmer du ikke har du faen ingen rett til å klage! 

Anonymkode: 57469...d7d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg glemmer ofte å stemme, har glemt det de 2 siste valgene på rad nå.. Men skal huske det i 2019..!

Anonymkode: 59dcd...3ce

AnonymBruker
Skrevet

Glemme å stemme, faktisk. Særlig. Så mye som det er om valg i (nett)aviser, på (nett)TV, tekst-TV og overalt er det faen ikke mulig å glemme valg med mindre man bor under en Stein eller bare leser rosablogger på nett. 

Anonymkode: 57469...d7d

• Liker 2
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle vet at det er en god del mennesker som rett og slett er for dumme til å kunne ta et informert valg ved stortings og kommunevalg. De har rett og slett for lav IQ til å kunne sette seg inn i politiske spørsmål. Det er ikke vondt ment. Har all sympati for disse menneskene!

Det jeg lurer på er om noen av dere på kvinneguiden som innser at dere er i den gruppen og av den grunn ikke stemmer ved valg?

Eller lever dere alle i troen om at dere er velfungerende mennesker?

Anonymkode: 28b72...25e

Stemmer med stolthet!! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...