AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #1 Skrevet 29. juni 2018 Jeg lurer på om jeg bruker mye, lite eller normalt med strøm for én person. Jeg har bruker ca 330 kwh per mnd. Anonymkode: f88dd...ca6 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #2 Skrevet 29. juni 2018 Det spørs jo litt på hvor stor bolig man har og hvorvidt man har inkl varmtvann. Jeg bor i leilighet på 65 kvm, ikke varmtvann i husleia, og bruker samme som deg på sommer men betydelig mer på vinter når det kreves oppvarming. Anonymkode: 46bbb...c65 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #3 Skrevet 29. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på om jeg bruker mye, lite eller normalt med strøm for én person. Jeg har bruker ca 330 kwh per mnd. Anonymkode: f88dd...ca6 Er det en enebolig på 200 kvm om vinteren er det ekstremt lite. Er det en leilighet/hybel på 15 kvm er det vel ganske normalt. Anonymkode: 2c500...0d8 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #4 Skrevet 29. juni 2018 Ligger på rundt 100kwh/mnd hele året, men har vannbåren varme inkludert i fellesutgifter. 35kvm. Anonymkode: b81a8...5bb 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #5 Skrevet 29. juni 2018 Ca 2000 i snitt Anonymkode: 7e1ab...ed8 1
Million Skrevet 30. juni 2018 #6 Skrevet 30. juni 2018 (endret) Jeg har radiatorer til oppvarming, samt varmtvann, inkludert i husleien. Betaler altså ikke for de to tingene via strømregningen. Jeg sjekket med strømselskapet for litt siden hvor mye strøm jeg hadde brukt i fjor. Det var bare 3681 kwh. Det blir bare 306 kwh i mnd. Boligen er en blokkleilighet på 67-68 kvadratmeter i et betongbygg fra seksti-tallet. REDIGERT; ser nå at du ber om svar fra de som er en-persons-husholdning. Det er jo ikke jeg, jeg har en halvvoksen sønn boende hjemme. Vi er altså to. Men jeg bruker jo ikke noe mer eller mindre strøm til f.eks. belysning av den grunn. Endret 30. juni 2018 av Million 2
Daria Skrevet 30. juni 2018 #7 Skrevet 30. juni 2018 Jeg har brukt 318 kwh pr måned i snitt det siste halvannet året. 55 kvadrats blokkleilighet hvor både varmtvann og oppvarming går på strømregningen, men leiligheten er så godt isolert at det skal noen minusgrader til utendørs før det er nødvendig å skru på panelovnene. 1
Poppzy Skrevet 30. juni 2018 #9 Skrevet 30. juni 2018 Jeg bruker ca 9000 kwh i året. Det har jeg gjort i mange år. Bor alene i en 60 kwm stor gammel blokkleilighet. I forhold til dere andre som har svart så ser jeg at det er mye. Jeg bruker lite på å lage varm mat, vaske klær og panelovnene bruker jeg ikke. Bruker bare en oljeovn på stua. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #10 Skrevet 30. juni 2018 Nå fikk jeg et lite sjokk her. Har alltid tenkt at jeg er økonomisk med strømmen, men der tok jeg visst feil. Har brukt 559kWh i mai, og det var jo da det var så varmt! Skjønner ikke hva det kan være det går strøm til. Har kun gulvvarme på badet på, bor alene, er ingen racer på kjøkkenet, har ikke spesielt mange elektroniske duppeditter. Leiligheten er ca 45 kv.m. Anonymkode: d0dd3...4bf 2
Million Skrevet 30. juni 2018 #11 Skrevet 30. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå fikk jeg et lite sjokk her. Har alltid tenkt at jeg er økonomisk med strømmen, men der tok jeg visst feil. Har brukt 559kWh i mai, og det var jo da det var så varmt! Skjønner ikke hva det kan være det går strøm til. Har kun gulvvarme på badet på, bor alene, er ingen racer på kjøkkenet, har ikke spesielt mange elektroniske duppeditter. Leiligheten er ca 45 kv.m. Anonymkode: d0dd3...4bf Varmekabler trekker mye strøm døgnet rundt. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #12 Skrevet 30. juni 2018 21 minutter siden, Million skrev: Varmekabler trekker mye strøm døgnet rundt. Men på det laveste hakket? Har ikke noe gigantisk bad heller. Måtte slå dem av da det var på det varmeste, men da luktet det fukt og ble iskaldt på gulvet, så tror nok de må stå på. Jaja, er vel bare å innse at det går mer enn jeg trodde. Anonymkode: d0dd3...4bf
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #13 Skrevet 30. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men på det laveste hakket? Har ikke noe gigantisk bad heller. Måtte slå dem av da det var på det varmeste, men da luktet det fukt og ble iskaldt på gulvet, så tror nok de må stå på. Jaja, er vel bare å innse at det går mer enn jeg trodde. Anonymkode: d0dd3...4bf Luktet fukt, som i kjellerlukt/ mugg/ råtelukt? Har du fuktproblemer på badet? Kanskje du burde bruke en avfukter etter hver dusjing? Anonymkode: 51e97...d1d
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #14 Skrevet 30. juni 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Luktet fukt, som i kjellerlukt/ mugg/ råtelukt? Har du fuktproblemer på badet? Kanskje du burde bruke en avfukter etter hver dusjing? Anonymkode: 51e97...d1d Nja, sånn fukt/ kjellerlukt. Men nå er det jo en kjellerleilighet. Merker ikke noe til det når varmekablene er på, som de jo er for det aller, aller meste. Har vurdert avfukter i forbindelse med klestørk, men da skyter vel strømforbruket i hvert fall i været ... Anonymkode: d0dd3...4bf
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #15 Skrevet 30. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nja, sånn fukt/ kjellerlukt. Men nå er det jo en kjellerleilighet. Merker ikke noe til det når varmekablene er på, som de jo er for det aller, aller meste. Har vurdert avfukter i forbindelse med klestørk, men da skyter vel strømforbruket i hvert fall i været ... Anonymkode: d0dd3...4bf Om dere leier, har dere snakket med huseier om denne lukten og har huseier sagt noe om tiltak som skal iverksettes? Om dere eier, ville jeg fått råd fra fagfolk om hva som må gjøres for å få bort problemet. Anonymkode: 51e97...d1d
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #16 Skrevet 30. juni 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå fikk jeg et lite sjokk her. Har alltid tenkt at jeg er økonomisk med strømmen, men der tok jeg visst feil. Har brukt 559kWh i mai, og det var jo da det var så varmt! Skjønner ikke hva det kan være det går strøm til. Har kun gulvvarme på badet på, bor alene, er ingen racer på kjøkkenet, har ikke spesielt mange elektroniske duppeditter. Leiligheten er ca 45 kv.m. Anonymkode: d0dd3...4bf Sikker på det er for én mnd? Jeg får strømregning for 60 dager om gangen og har halvert det i HI for å få kwh for 1 mnd. Jeg har like stor leilighet som deg og må også ha på varmekablene på badet pga fukt/ventilasjon som er litt så som så. Ts Anonymkode: f88dd...ca6
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #17 Skrevet 30. juni 2018 Vil anbefale å gå over til spotpris avtale og laste ned appen NTE strømpris, da kan man se spotprisene time for time idag og morgendagen. For dem som liker å spare kan det være store forskjeller, for litt siden var prisen 3 øre på natten mot 40 øre på morgenen, har man en timer på maskinen er det gode penger spart. Om man har ams måler vel og merke. Anonymkode: 6252d...648
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå