AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #1 Skrevet 29. juni 2018 Nok en gang må jeg betale for en vare fra utlandet hvor verdien er lavere enn 350 kr. Dessverre ser jeg på posten.no at de tar betalt når beløpet overstiger 350 kr INKLUDERT frakt. Jeg synes dette opplegget er merkelig. Frakten er svinedyr i seg selv, så kommer det gebyr i tillegg på over 300 kr i fortolling. Er det noen som vet hvorfor det pålegges ekstra gebyr på grunn av høy frakt? jeg er sikkert dum, men forstår det ikke.. Varen som kostet ca 280 norske kroner, koster meg nå 1020 kr. Vurderer å drite i å hente den. En ting at staten ønsker å unngå at norske firmaer går konkurs, men her er det snakk om noe vintage nips som man aldri ville fått tak i her i landet.. ER SÅ SUR! Anonymkode: 231a4...aef
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #2 Skrevet 29. juni 2018 Du må momse inn varen om verdien på varen + frakt overstiger 350,- Anonymkode: 18f43...f30 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #3 Skrevet 29. juni 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må momse inn varen om verdien på varen + frakt overstiger 350,- Anonymkode: 18f43...f30 Ja, jeg vet det men spurte her om noen vet hvorfor? Anonymkode: 231a4...aef
Emmelise Skrevet 29. juni 2018 #4 Skrevet 29. juni 2018 fordi politikerne ikke ble enige om hvordan best "verne norsk handel" og endret det fra varepris (200kr) til varepris + frakt (350kr). De kalte det "fremskritt" og "bedre løsning", jeg vet om andre bedre ord for det. Ingen av dem egner seg på trykk egentlig. Så tidligere før endringen kunne du nok ha kjøpt vintagenips uansett hvor mye frakta ble på og du hadde ikke blitt rævpult av Posten, idag derimot tjener de svært fett på ordningen og det ser ikke ut til å endre seg med det første. Jeg kjøpte/kjøper stadig også ting fra utlandet som man ikke får tak i i Norge. Det irriterer meg grønn ettersom det alt annet enn "verner norsk handel". 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #5 Skrevet 29. juni 2018 51 minutter siden, Emmelise skrev: fordi politikerne ikke ble enige om hvordan best "verne norsk handel" og endret det fra varepris (200kr) til varepris + frakt (350kr). De kalte det "fremskritt" og "bedre løsning", jeg vet om andre bedre ord for det. Ingen av dem egner seg på trykk egentlig. Så tidligere før endringen kunne du nok ha kjøpt vintagenips uansett hvor mye frakta ble på og du hadde ikke blitt rævpult av Posten, idag derimot tjener de svært fett på ordningen og det ser ikke ut til å endre seg med det første. Jeg kjøpte/kjøper stadig også ting fra utlandet som man ikke får tak i i Norge. Det irriterer meg grønn ettersom det alt annet enn "verner norsk handel". Det er jo tolletaten og staten som bestemmer dette. Posten må følge regler,så det er ikke Posten som rævpuler deg. Føler du deg rævpult av Kiwi som ikke har ølsalg etter kl. 18 på en Lørdag? Anonymkode: 30e62...fe7 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #6 Skrevet 29. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg vet det men spurte her om noen vet hvorfor? Anonymkode: 231a4...aef Tydligvis ikke, siden du skriver Sitat Nok en gang må jeg betale for en vare fra utlandet hvor verdien er lavere enn 350 kr. Anonymkode: 18f43...f30 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #7 Skrevet 29. juni 2018 58 minutter siden, Emmelise skrev: fordi politikerne ikke ble enige om hvordan best "verne norsk handel" og endret det fra varepris (200kr) til varepris + frakt (350kr). De kalte det "fremskritt" og "bedre løsning", jeg vet om andre bedre ord for det. Ingen av dem egner seg på trykk egentlig. Så tidligere før endringen kunne du nok ha kjøpt vintagenips uansett hvor mye frakta ble på og du hadde ikke blitt rævpult av Posten, idag derimot tjener de svært fett på ordningen og det ser ikke ut til å endre seg med det første. Jeg kjøpte/kjøper stadig også ting fra utlandet som man ikke får tak i i Norge. Det irriterer meg grønn ettersom det alt annet enn "verner norsk handel". Enig. Har handlet på ebay siden 2002 og det var ikke så stress før. Synes politikerne kunne vært ærlige om årsaken og ikke kommet med dårlige unnskyldninger. Nå er jeg i alle fall ferdig med handling på ebay, sparer vel litt penger på sikt tenker jeg.. TS Anonymkode: 231a4...aef
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #8 Skrevet 29. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tydligvis ikke, siden du skriver Anonymkode: 18f43...f30 Hvis du leser hele innlegget mitt så ser du at jeg er klar over hva som står på postens nettsider, men jeg spør fortsatt om hvorfor. Men takk for dine totalt unyttige innspill, du jobber vel for posten eller er stortingsrepresentant... Anonymkode: 231a4...aef
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #9 Skrevet 29. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Har handlet på ebay siden 2002 og det var ikke så stress før. Synes politikerne kunne vært ærlige om årsaken og ikke kommet med dårlige unnskyldninger. Nå er jeg i alle fall ferdig med handling på ebay, sparer vel litt penger på sikt tenker jeg.. TS Anonymkode: 231a4...aef For min del er det bra at den økte til 350 kr pluss frakt og kan nå kjøpe mye mer enn hva jeg før kunne. Likevel kunne jeg ønske at det var 350 kr som var grensa, og ikke frakt inkludert Anonymkode: afdf8...b4d
Gjest middagshøyden Skrevet 29. juni 2018 #10 Skrevet 29. juni 2018 Fra høsten kan hele grensa forsvinne, og da må vi betale moms, toll og fortollingsgebyr på alt fra utlandet. Så det er bare å råhandle mens det går an.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #11 Skrevet 29. juni 2018 43 minutter siden, alltid presis skrev: Fra høsten kan hele grensa forsvinne, og da må vi betale moms, toll og fortollingsgebyr på alt fra utlandet. Så det er bare å råhandle mens det går an. Horribelt... Hvor sannsynlig er det at dette skjer? Både Høyre og FRP er vel for grensa, eller tar jeg feil? Anonymkode: afdf8...b4d
Gjest middagshøyden Skrevet 29. juni 2018 #12 Skrevet 29. juni 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Horribelt... Hvor sannsynlig er det at dette skjer? Både Høyre og FRP er vel for grensa, eller tar jeg feil? Anonymkode: afdf8...b4d Opposisjonen har fått det igjennom.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #13 Skrevet 29. juni 2018 1 minutt siden, alltid presis skrev: Opposisjonen har fått det igjennom. Siden du sa kan, så betyr det ikke at det er sikkert at det skjer?? Anonymkode: afdf8...b4d
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #14 Skrevet 29. juni 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg vet det men spurte her om noen vet hvorfor? Anonymkode: 231a4...aef Fordi våre folkevalgte politikere har bestemt det slik. Anonymkode: 4bb00...a60
tirben Skrevet 29. juni 2018 #15 Skrevet 29. juni 2018 Husk Høyre også skal støtte næringslivet og arbeidslivet, så da passer det dårlig for dem med et system hvor norske bedrifter taper i konkurransen med utenlandske bedrifter.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #16 Skrevet 29. juni 2018 2 minutter siden, tirben skrev: Husk Høyre også skal støtte næringslivet og arbeidslivet, så da passer det dårlig for dem med et system hvor norske bedrifter taper i konkurransen med utenlandske bedrifter. Det er ikke alt man får tak i Norge. Noen ting er også ekstremt mye billigere enn i Norge. Dette går ut over de som kjøper ting man ikke finner i Norge, og dem med dårlig råd... Anonymkode: afdf8...b4d 1
Gjest middagshøyden Skrevet 29. juni 2018 #17 Skrevet 29. juni 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden du sa kan, så betyr det ikke at det er sikkert at det skjer?? Anonymkode: afdf8...b4d Flertallet på Stortinget ønsker grensa vekk og har bedt regjeringen om å utrede dette. Det betyr drøftelser og forhandlinger. Så får vi se hva de lander på etter hvert.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #18 Skrevet 29. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke alt man får tak i Norge. Noen ting er også ekstremt mye billigere enn i Norge. Dette går ut over de som kjøper ting man ikke finner i Norge, og dem med dårlig råd... Anonymkode: afdf8...b4d Dersom man er fattig og/avhengig av en velferdsstat bør man jo være glad for at noen ønsker å beskytte de næringene som betaler skatt inn til den norske stat. Anonymkode: 1020d...ccb 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #19 Skrevet 29. juni 2018 Tollreglene burde vært annerledes når det er salg av brukte, eldre varer. Men tollere eller post-ansatte skal vel uansett åpne pakken, og siden det tar mer enn to minutter må det jo selvsagt koste minst 300 kroner.... Anonymkode: 231a4...aef 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #20 Skrevet 29. juni 2018 5 minutter siden, alltid presis skrev: Flertallet på Stortinget ønsker grensa vekk og har bedt regjeringen om å utrede dette. Det betyr drøftelser og forhandlinger. Så får vi se hva de lander på etter hvert. Håper de ikke skroter den! 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom man er fattig og/avhengig av en velferdsstat bør man jo være glad for at noen ønsker å beskytte de næringene som betaler skatt inn til den norske stat. Anonymkode: 1020d...ccb Anonymkode: afdf8...b4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå