Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror baby på fem måneder er solbrent, men bare på kinnnene. Var ute å gikk tur i stad, og hadde på ulv-hatt og solbriller, men noen retninger vi gikk fikk jo baby sol mot ansiktet. Heldigvis virker han ikke noe plaget av det. Føler meg helt elendig :( stakkars babyen min! Burde jeg bekymre meg veldig nå eller? 

Anonymkode: 3fece...729

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje baby bare er varm? 

Og hvis baby er solbrent så holder du den borte fra sola og så smører du på noe lindrende. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du bekymre deg for? Smør godt neste gang. Alle foreldre har en gang opplevd solbrente barn. 

Anonymkode: 363a3...a05

AnonymBruker
Skrevet

Nå har det seg jo slik at du kan bli både brun og solbrent av å ikke få direkte sollys på deg, så lenge du er utendørs! Det er UV-stråler som bestemmer hvor sterk sola er, og de UV-strålene får man på seg uavhengig om man går mot eller ifra sollyset. 

Smør inn ungen og hold dere inne :) 

Anonymkode: 1de55...003

AnonymBruker
Skrevet

Bruker du ikke solkrem? Smør på noe lindrende, alovera krem om du har det

Anonymkode: f8152...0d5

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det ingen som dør av å bli ørlittegran solbrent et par ganger i livet. Man får ikke automatisk kreft av det heller. Hold baby unna sola til det går over. 

Anonymkode: cb07e...a40

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du ikke solkrem? Smør på noe lindrende, alovera krem om du har det

Anonymkode: f8152...0d5

Anbefales ikke å bruke solkrem til baby under 1 år

AnonymBruker
Skrevet

Bekymret for hva? Solbrenthet? Det er jo ikke farlig i seg selv?

Dette går helt fint, alle tåler å bli litt solbrente. Hvis han ikke er plaget av det er det jo ingen grunn til å ta helt av. 

Anonymkode: 3dd13...c2f

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anbefales ikke å bruke solkrem til baby under 1 år

Dette trodde jeg og, men helsedirektoratet anbefaler solkrem, også fra 0-6 måneder. 

https://helsedirektoratet.no/Lists/Publikasjoner/Attachments/343/Barns-miljo-og-sikkerhet-0-6-maneder-IS-2307-bokmal.pdf

Men det viktigste er vel å holde baby mest mulig ut av direkte sollys, og spesielt nå som baby er solbrent. 

AnonymBruker
Skrevet

Skal baby i sola så må du ha solkrem. Brukte du ikke det? Aller helst unngå all sol, men går det ikke så begrens det mest mulig og SMØR for Guds skyld. Mye bedre med solkrem på baby enn solbrent baby. 

Anonymkode: 5e021...9bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...