Gå til innhold

Oppførsel til migranter, asylsøkere, og flyktninger. Det er så vanskelig å forstå seg på.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De ødelegger for seg selv, de ødelegger for de andre, og de ødrlegger jo også for innbyggerne i landet de søker hjelp.

Hvorfor oppfører de seg slik som i Køln?

Hvorfor er det naturlig å voldta medlemmer av det samfunn du ønsker hjelp fra? 

Hvorfor er det naturlig ogberettiget å løse ut brannalarmen på senteret du får bo. 

Det begynner allerede på overfarten. Har aldri hørt om at Shatlands Larsen hadde problemer med at flyktningene han tok over Nordsjøen slåss, og hev hverandre over bord. 

Så fortsetter det når de kommer i land, folk nekter å identifisere seg, lurer unna identifikasjons papirer. Slåssing, brann, hærverk etc. 

Voldtar, dreper,!og slåss sin vei nordover i Europa. Jobber for organiserte kriminelle gjenger. Truer lastebilsjåfører i Calais. Brenner biler, stanser trafikken.

Hvorfor i alle verdens dager holder de på slik? Det er helt ulogisk.

Og hvorfor i alle verdens dager skal slik adferd belønnes? Jeg vet alt dette ikke gjelder alle, men deler av dette gjelder veldig mange.

Hundretusenvis av mennesker. Det er mange som kommer uten å fylle vilkårene for flyktningestatus. Det er mange som lyver om identitet. Hvorfor er solidaritetsfølelse med de som er mer trengende fraværende hos så veldig mange? Hvorfor er respekten for de som skal hjelp, fraværende hos så mange? Respekten for det samfunn fraværende? 

Det gjelder ikke alle, men det gjelder veldig mange. Store mengde har denne mangel på respekt, og denne enorme egoisme som gjennomgående del av sin faktiske oppførsel. 

Det er rart. Veldig rare valg alle disse individene gjør. Det er slik aggressiv adferd, som ikke harmonerer med situasjonen. 

Anonymkode: ec38b...34a

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er egentlig ikke så rart.

....om media hadde fortalt hele sannheten.

Mange av disse "flyktningene" er økonomiske lykkejegere som har blitt fortalt om kontinentet av melk og honning, der du får ræva full av penger og damene spriker villig vekk.

Frustrasjonsnivå når de står å gaper bak et gitter eller når de befinner seg i en ghetto i en av drabantbyene, uten jobb og litt stønad som stort sett går med til mat, er antakelig stort.....dermed gjør de det som faller naturlig for dem; Agerer mot de vantro fordi de "behandles urettferdig".

Burde vært en prøveperiode på 5 år, om noen blir dømt for lovbrudd innen den tid, er det første fly tilbake (ikke bare et tannløst utvisningsvedtak, som gjør det mulig å fremdeles surre rundt og gjre jævelskap, slik det er mulig i dag).

Anonymkode: 1da65...bf9

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

De ødelegger for seg selv, de ødelegger for de andre, og de ødrlegger jo også for innbyggerne i landet de søker hjelp.

Hvorfor oppfører de seg slik som i Køln?

Hvorfor er det naturlig å voldta medlemmer av det samfunn du ønsker hjelp fra? 

Hvorfor er det naturlig ogberettiget å løse ut brannalarmen på senteret du får bo. 

Det begynner allerede på overfarten. Har aldri hørt om at Shatlands Larsen hadde problemer med at flyktningene han tok over Nordsjøen slåss, og hev hverandre over bord. 

Så fortsetter det når de kommer i land, folk nekter å identifisere seg, lurer unna identifikasjons papirer. Slåssing, brann, hærverk etc. 

Voldtar, dreper,!og slåss sin vei nordover i Europa. Jobber for organiserte kriminelle gjenger. Truer lastebilsjåfører i Calais. Brenner biler, stanser trafikken.

Hvorfor i alle verdens dager holder de på slik? Det er helt ulogisk.

Og hvorfor i alle verdens dager skal slik adferd belønnes? Jeg vet alt dette ikke gjelder alle, men deler av dette gjelder veldig mange.

Hundretusenvis av mennesker. Det er mange som kommer uten å fylle vilkårene for flyktningestatus. Det er mange som lyver om identitet. Hvorfor er solidaritetsfølelse med de som er mer trengende fraværende hos så veldig mange? Hvorfor er respekten for de som skal hjelp, fraværende hos så mange? Respekten for det samfunn fraværende? 

Det gjelder ikke alle, men det gjelder veldig mange. Store mengde har denne mangel på respekt, og denne enorme egoisme som gjennomgående del av sin faktiske oppførsel. 

Det er rart. Veldig rare valg alle disse individene gjør. Det er slik aggressiv adferd, som ikke harmonerer med situasjonen. 

Fordi situasjonen er ikke slik den blir framstilt i media. Dette er ikke stakkarslige flyktninger, dette er stort sett menn som mener kvinner er laverestående vesener som  er til for dem og som tror de kan  forlange å få oppfylt alle sine ønsker i Europa.

Anonymkode: b9241...350

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

De som ønsker en mer åpen flyktninge politikk, der en strekker flyktninge begrepet utover hva som er ombefattet av begrepet i dag. De som mener at for eksempel «oktober barna», skal belønnes med/få lovlig opphold, hva mener de om dette? 

Dette er en stor risiko for fredelig nordmenn, og andre Europere. Hvordan mener de som er for åpnere grenser at denne problemstilling best skal håndteres? Og hvordan blir den forklart?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De kommenterer ikke slikt.

....eventuelt drar rasismekortet og "hjerterå kortet"

Anonymkode: 1da65...bf9

• Liker 4
Skrevet

Steng grensene nå. Men noen er bra folk, mange pakistanske leger.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 7/1/2018 at 11:30 PM, MannOslo1984 said:

Steng grensene nå. Men noen er bra folk, mange pakistanske leger.

Han fremsto ikke akkurat som en kjerne kar, han pakistanske legen som gikk til angrep på hun journalisten i Resett som kommer fra Somalia 😳

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han fremsto ikke akkurat som en kjerne kar, han pakistanske legen som gikk til angrep på hun journalisten i Resett som kommer fra Somalia 😳

Hun er like gærn som deg og som han legen. Like barn leker best sammen. 

• Liker 1
Skrevet

Generaliserer du ikke litt vel mye nå.

Ellers tenker jeg det er kulturelt.

• Liker 1
Skrevet

Det er vel mange årsaker.

En forklaring kan være at de kommer fra steder med lav fellesskapsfølelse, det er mest å sørge for seg selv. Ukjente har ikke så stor verdi.

En forklaring kan være at de ser på hvite som undertrykkere som har forsynt seg av Afrika og etterlatt et kontinent i krise.

En forklaring kan være at de kommer fra krig og er litt ødelagte overfor normal fremferd.

En forklaring kan være at de kommer fra en kultur hvor jenter må beskyttes av mannlig slektning, ellers er de igrunn fritt vilt bare å forsyne seg.

En forklaring kan være at de tror de ikke blir tatt.

En forklaring kan være at de er økonomiske migranter som vil skaffe seg rettigheter koste hva det koste vil.

Man ser det ganske lett i intervjuer, f.eks for et par år siden da en gjeng var misfornøyd og klagde høylytt i nyhetene fordi de var plassert på asylmottak i huttiheita. Flere av dem sa det var en utrolig kjedelig plass og de nektet å være der osv. Én ble blank i øynene og sa han ville gjerne være der, hvorsomhelst annet enn der han kom fra, her var det fred og trygt...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Sabbat skrev:

Generaliserer? Alt som er nevnt i  hovedinnlegget har jo skjedd.

I tillegg så står det at det ikke gjelder alle. Makan til bagatellisering. 

Anonymkode: bca72...d3e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, Sabbat said:

Hvilken kultur er dette eksempel på? Og ønsker man store utslag av denne kulturen inn i våre mer siviliserte samfunn? 

Det er helt hårreisende. Nå er det jo UK denne mobben ønsker adgang til, og ikke Norge. Derimot når en leser om flyktninger og migranter her til lands også, så får man jo inntrykk av at det er en del av samme kaliber desverre. 

Igjen må jeg presisere at det ikke gjelder alle, men kanskje mange nok til at det er et større problem? 

• Liker 2
Skrevet

Egentlig flere forskjellige ting her. Det som skjedde i Køln var taharrush, som er en greie fra den arabiske verden der menn omringer damer, holder dem fast og beføler dem. Dette skjer også i Norge, men på nyttårsaften i Køln skjedde det i mye større skala enn jeg tror det har skjedd i Europa før.

Kombinasjonen av frigjorte, vestlige damer og muslimske menn som ser på dem som horer er eksplosiv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, StovnerJune skrev:

Egentlig flere forskjellige ting her. Det som skjedde i Køln var taharrush, som er en greie fra den arabiske verden der menn omringer damer, holder dem fast og beføler dem. Dette skjer også i Norge, men på nyttårsaften i Køln skjedde det i mye større skala enn jeg tror det har skjedd i Europa før.

Kombinasjonen av frigjorte, vestlige damer og muslimske menn som ser på dem som horer er eksplosiv.

Det samme, men i mindre skala selvfølgelig, skjedde på VG-lista også, flere ganger. Jentene er så unge at de tør ikke gjøre noe eller si det til noen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det samme, men i mindre skala selvfølgelig, skjedde på VG-lista også, flere ganger. Jentene er så unge at de tør ikke gjøre noe eller si det til noen.

Er det sant 😱

Hvordan vet du det? Har ikke sett det i media. Det er faktisk helt krise! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som fake news.

Anonymkode: 655d7...c93

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det sant 😱

Hvordan vet du det? Har ikke sett det i media. Det er faktisk helt krise! 

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som fake news.

Anonymkode: 655d7...c93

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/ni-gutter-etterforskes-for-antasting-under-vg-lista/3422802023.html

https://www.dagsavisen.no/nyemeninger/skal-tenåringen-din-på-vg-lista-snakk-med-dem-om-trakassering-først-1.1161803

Drittlei av at alt skal være fake news når det ikke passer inn i multikulturfantasien til folk altså!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg var tilbøyelig til å tro deg, og mente ikke å rope fake news. Synes  det er helt forferdelig, så jeg ville bare ikke tro deg. Jeg likte å tenke dette er et problem forbeholdt andre steder. 

Jeg er trådstarter her, og har flere innlegg nedover. Jeg har ingen fantasi om multikultur, det skremmer meg med importert vold. 

Dette er faktisk helt krise! Dette må stanses. Slik skal vi ikke ha det. Vi har klart å ha et samfunn der det ikke var slik, da skal vi ikke ha det slik nå heller. Det er helt unødvendig. Vi skal forbedre oss, eller i det minste bevare det som er bra. Vi skal ikke ha en negativ utvikling.

Den unge dame i Dagsavisen skrev bra, og viktig. All ære til henne for det.

Hennes råd B, om at man ikke skal holde seg unna slike ting, det vet jeg ikke om er et godt råd. I prinsippet er jeg enig, men som mor til en jente på 12, er jeg ikke like overbevist.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var tilbøyelig til å tro deg, og mente ikke å rope fake news. Synes  det er helt forferdelig, så jeg ville bare ikke tro deg. Jeg likte å tenke dette er et problem forbeholdt andre steder. 

Jeg er trådstarter her, og har flere innlegg nedover. Jeg har ingen fantasi om multikultur, det skremmer meg med importert vold. 

Dette er faktisk helt krise! Dette må stanses. Slik skal vi ikke ha det. Vi har klart å ha et samfunn der det ikke var slik, da skal vi ikke ha det slik nå heller. Det er helt unødvendig. Vi skal forbedre oss, eller i det minste bevare det som er bra. Vi skal ikke ha en negativ utvikling.

Den unge dame i Dagsavisen skrev bra, og viktig. All ære til henne for det.

Hennes råd B, om at man ikke skal holde seg unna slike ting, det vet jeg ikke om er et godt råd. I prinsippet er jeg enig, men som mor til en jente på 12, er jeg ikke like overbevist.

Jeg ser sjelden på anonymkoder når jeg svarer, jeg bare svarer på innlegg. Så da trekker jeg tilbake akkurat den. Fake news-kommentaren kommer stort sett fra de som er store forkjempere for innvandring og multikultur. Det nytter ikke alltid å komme med kilder heller for Resett er ikke ansett som en troverdig kilde, selv om saken er publisert andre steder først eller kommer fra NTB.

Jeg kommer alltid med kilder til det jeg skriver her, men det er jo heller ikke lett å vite når jeg innimellom skriver som anonym ☺️ 

• Liker 1
Skrevet

Når økonomiske lykkejegere kommer hit og oppdager at det ikke er paradis der penger og fitte blir tredd nedover hodet på dem, så blir de kanskje bitre og bestemmer seg for å forsyne seg likevel?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...