AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #1 Skrevet 29. juni 2018 Når man jobber i en bolig kan man på sin fritid reise på tur med beboer? Feks: gåturer, kino, spise etc... Beboeren er ikke umyndiggjort men er sammen med personal hele døgnet. Noen som vet evnt lover som forhindrer dette, eller har erfaringer rundt dette? Støttekontaktordning er pr.nå ikke et alternativ. Anonymkode: 67e12...075
Belima Skrevet 29. juni 2018 #2 Skrevet 29. juni 2018 Det beste er rett og slett å spørre på jobben. Hvis vedkommende har familie bør de også godkjenne aktivitetene. Spørsmålet er vel også, hvem betaler for hvem?
Adnil Skrevet 29. juni 2018 #3 Skrevet 29. juni 2018 1 minutt siden, Belima skrev: Det beste er rett og slett å spørre på jobben. Hvis vedkommende har familie bør de også godkjenne aktivitetene. Spørsmålet er vel også, hvem betaler for hvem? Hei, personen er voksen og familien har ingen bestemmelsesrett. Jeg tenker å spørre på jobben, men jeg vil vite evnt lover og regler først. Om svaret på jobben blir nei og det feks ikke er noen lov men kun jobbens mening, om du skjønner.... Denne beboeren ønsker og trenger mer aktiviteter, men det kommer ikke til å bli aktuelt fra boligens side.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #4 Skrevet 29. juni 2018 Der jeg jobber er det ikke lov. Anonymkode: bdf41...097
Belima Skrevet 29. juni 2018 #5 Skrevet 29. juni 2018 Grunnen til at jeg nevnte familien er fordi, sønnen til en bekjent av meg er i førtiårene og bor i bolig. Vet at moren hans vil bli spurt fordi sånt ofte koster penger.
Adnil Skrevet 29. juni 2018 #6 Skrevet 29. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Der jeg jobber er det ikke lov. Anonymkode: bdf41...097 Vet du hvilken lov som regulerer dette ? Eller er det en "husregel" der du jobber?
Adnil Skrevet 29. juni 2018 #7 Skrevet 29. juni 2018 2 minutter siden, Belima skrev: Grunnen til at jeg nevnte familien er fordi, sønnen til en bekjent av meg er i førtiårene og bor i bolig. Vet at moren hans vil bli spurt fordi sånt ofte koster penger. Ok, så med andre ord dere ansatte kan reise ut med beboere på fritiden om dere ønsker ?
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #8 Skrevet 29. juni 2018 Siden du ikke har avklart dette med jobben går jeg ut fra at du ikke har jobbet der lenge? Og du har kanskje heller ikke så veldig lang erfaring med denne type jobb? Kjenner du brukeren godt? Er dette en beboer som kan være utagerend på noen som helst måte? Mange som virker veldig søte og snill i det daglige kan plutselig få utagering i enkelte situasjoner. Da bør du være veldig forsiktig med å gjøre ting med vedkommende utenom arbeidstid selv om jobben din skulle finne på å si at det er ok. Utenom arbeidstid gjelder nemlig ingen forsikringer dersom du skulle bli skadet. Alt er helt på eget ansvar. Og man vet aldri. Til og med innenfor arbeidstid kan det skje svært alvorlige ting når man jobber i boliger. https://www.tv2.no/a/8613942/ Anonymkode: bdf41...097
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå