AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #1 Skrevet 29. juni 2018 Er ei jeg følger på instagram, som nå 4-5 ganger har lagt ut filmer og bilder der ungen ikke er sikra i bil. Ungen er 2 år ish. Her snakker vi om mamma, pappa og ungen på 4 hjuling i heidundranes fart, løst på fanget, festet med kun bilens belte, 5 punkt sele under armene osv. Har planer om å melde inn til bv, for dama bryr seg ikke selv om flere har sagt til henne at dette er JÆVLA uansvarlig. (Dumme kvinnfolk!) Kjenner jeg blir illsint av at folk er så jævla trangsynte og driter i sikkerheten til barnet. Det får meg til å lure på hva annet dde også driter i. MÅ man sende bekymringsmelding via brev? Ville sendt på nett for å få med videoene osv... Bryr meg ikke om noen sier at man ikke bør melde slik til bv, for det bør man. Det kalles omsorgssvikt. Anonymkode: f717e...0a6 6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #2 Skrevet 29. juni 2018 Når det gjelder bilsikring er vel politiet riktig instans i første omgang. Anonymkode: bb947...f60 27
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #3 Skrevet 29. juni 2018 Da er det i så fall millioner av barn i verden som utsettes for "omsorgssvikt". Anonymkode: b50b2...076 8
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #4 Skrevet 29. juni 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når det gjelder bilsikring er vel politiet riktig instans i første omgang. Anonymkode: bb947...f60 De er kontaktet på facebook, men de svarer ikke. Umulig for meg å ringe dit hun bor siden man blir koblet over til der man bor Anonymkode: f717e...0a6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #5 Skrevet 29. juni 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er det i så fall millioner av barn i verden som utsettes for "omsorgssvikt". Anonymkode: b50b2...076 Ja, det er faktisk det. Men tenke seg til - hun her bor i norge, og her bryter hun faktisk loven også. Anonymkode: f717e...0a6 14
Minlillelykke Skrevet 29. juni 2018 #6 Skrevet 29. juni 2018 Ville tatt dette med politiet. Helt ærlig tror jeg ikke batnevernet har kapsitet til slike saker. Hvis du ringer politiet i din kommune, forklarer saken så vil de nok sende saken til rett politifistrikt. 6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #7 Skrevet 29. juni 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er det i så fall millioner av barn i verden som utsettes for "omsorgssvikt". Anonymkode: b50b2...076 Mener du at bilsikring ikke er viktig? I Norge er det lovpålagt. Så hun bryter loven, i tillegg til omsorgssvikt. Anonymkode: 09495...865 6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #8 Skrevet 29. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du at bilsikring ikke er viktig? I Norge er det lovpålagt. Så hun bryter loven, i tillegg til omsorgssvikt. Anonymkode: 09495...865 Akkuratt. I flere land så vet de også heller ikke bedre, har ingen anbefalinger og ingen lover på det. Så det også er en vesentlig forskjell. Anonymkode: f717e...0a6 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #9 Skrevet 29. juni 2018 5 minutter siden, Minlillelykke skrev: Ville tatt dette med politiet. Helt ærlig tror jeg ikke batnevernet har kapsitet til slike saker. Hvis du ringer politiet i din kommune, forklarer saken så vil de nok sende saken til rett politifistrikt. De sa jeg måtte ringe inn eventuelt akkuratt når det skjedde, men det er jo ganske vanskelig...... Anonymkode: f717e...0a6
Minlillelykke Skrevet 29. juni 2018 #10 Skrevet 29. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De sa jeg måtte ringe inn eventuelt akkuratt når det skjedde, men det er jo ganske vanskelig...... Anonymkode: f717e...0a6 Da tror jeg desverre det er lite du får gjort. Jeg er helt enig med deg at dette ikke er forsvarlig, og du må gjerne prøve med barnevernet. Men desverre vil jeg tro du ikke kommer noen vei. 2
Duff Skrevet 29. juni 2018 #11 Skrevet 29. juni 2018 Du vet at når du ringer politiet kan du be om å få snakke med noen i det distriktet du ønsker?
isbjørnungen Skrevet 29. juni 2018 #12 Skrevet 29. juni 2018 Jeg ville ringt barnevernet og spurt om dette er noe de vil vite om, så tar du det derfra avhengig av svaret du får. 8
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #13 Skrevet 29. juni 2018 Det kan faktisk være en sak for bv. Politiet sender også noen ganger melding til bv hvis de feks har stoppet biler der barn har vært usikret osv. Prøv du, så er det opp til bv om de gjør noe. Du kan sende bekymringsmelding via mail eller kommunens nettsider og legge ved filmene. Anonymkode: 6e2c5...fa0 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #14 Skrevet 29. juni 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan faktisk være en sak for bv. Politiet sender også noen ganger melding til bv hvis de feks har stoppet biler der barn har vært usikret osv. Prøv du, så er det opp til bv om de gjør noe. Du kan sende bekymringsmelding via mail eller kommunens nettsider og legge ved filmene. Anonymkode: 6e2c5...fa0 prøvde google litt men fant kun et skjema som måtte fylles ut og sendes pr post :O Og ja, har også sett flere artikler der det står at feks en familie med usikret barn er stoppet, og melding sendt til bv feks. Anonymkode: f717e...0a6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #15 Skrevet 29. juni 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Da er det i så fall millioner av barn i verden som utsettes for "omsorgssvikt". Anonymkode: b50b2...076 Og det gjør det mindre alvorlig mener du? Stor misforståelse at alvor ved lovbrudd og uansvarlig atferd synker pga høy forekomst. Nå er det forøvrig ikke vanlig i Norge. Stå på Ts, denne moren trenger en vekker. Anonymkode: a58a8...766 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #16 Skrevet 29. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: prøvde google litt men fant kun et skjema som måtte fylles ut og sendes pr post 😮 Og ja, har også sett flere artikler der det står at feks en familie med usikret barn er stoppet, og melding sendt til bv feks. Anonymkode: f717e...0a6 Du trenger ikke å bruke skjema. Skriv bare rett inn i mail, for «frihånd». Det viktigste er at du får med fult navn på barn/foreldre og evt adresse, samt beskrive hva du er bekymrer for. De fleste kommuner oppgir på sine nettsider mailadr til bv.kontoret eller leder for tjenesten. Anonymkode: 6e2c5...fa0 1
Honey Dew Skrevet 29. juni 2018 #17 Skrevet 29. juni 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: De er kontaktet på facebook, men de svarer ikke. Umulig for meg å ringe dit hun bor siden man blir koblet over til der man bor Anonymkode: f717e...0a6 Du må ringe dem
Honey Dew Skrevet 29. juni 2018 #18 Skrevet 29. juni 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Da er det i så fall millioner av barn i verden som utsettes for "omsorgssvikt". Anonymkode: b50b2...076 Det er ikke i alle land det er påbudt med sikring i bil. Selv om andre ikke bruker bilbelte, betyr det ikke at du skal la være dette
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #20 Skrevet 29. juni 2018 Hva med å fokusere på eget liv i stedet for å blande seg i hvordan andre lever sitt. Kanskje du blir mer lykkelig og ikke så sint på alt og alle. Anonymkode: f8932...c34 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå