Gå til innhold

Hvilket jerntilskudd er best for magen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen erfaringer og anbefalinger? Mtp hard mage osv

Anonymkode: 56dac...a38

Skrevet

Jeg anbefaler Amino jern! Ingenting annet funker på meg, men disse kan jeg ta uten å merke det! aminojern.no om du vil lese om pillene😊

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Live88 skrev:

Jeg anbefaler Amino jern! Ingenting annet funker på meg, men disse kan jeg ta uten å merke det! aminojern.no om du vil lese om pillene😊

Tusen takk! Har du fått opp jernlageret med disse? Funker de bra? :) 

AnonymBruker
Skrevet

Niferex er det eneste jeg kan ta som krangler minst på magen. Jeg reagerer med magesmerter og diaré, motsatt av hva de fleste gjør. Men med Niferex så går det egentlig greit. 

Anonymkode: 49ddd...fae

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Har du fått opp jernlageret med disse? Funker de bra? :) 

Ja, det har jeg, de funker veldig bra!😊

Skrevet

Niferex er det eneste som ikke klusset med magen, selv i høye doser. Ikke at det dog hjalp, sitter nå med jern intravenøst. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, dillyduzit skrev:

Niferex er det eneste som ikke klusset med magen, selv i høye doser. Ikke at det dog hjalp, sitter nå med jern intravenøst. 

Men da er det ikke pga Niferex. Tar du ikke opp fra tarmen?

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da er det ikke pga Niferex. Tar du ikke opp fra tarmen?

Det er jammen et godt spørsmål som legen ikke helt klarer å finne ut av. Slimhinner, tarmtotter, mage og tarm ser fint ut, men det er et sted hvor det ikke går helt som det skal. Hadde en liten økning på Niferex, men ikke på langt nær nok. Men dog, likevel, er Niferex den eneste jeg ikke har hatt noen bivirkninger på, og den lille økningen, til tross for dobbel toppdose. 

.. det var et svar på viddene ser jeg. Er under utredning. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Live88 skrev:

Ja, det har jeg, de funker veldig bra!😊

Så bra! Bare tenkte siden de er lav i styrke i forhold til de andre. Men det står jo at de tas lettere opp i kroppen. Skal prøve de, og kjøpt de i dag😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, dillyduzit said:

Det er jammen et godt spørsmål som legen ikke helt klarer å finne ut av. Slimhinner, tarmtotter, mage og tarm ser fint ut, men det er et sted hvor det ikke går helt som det skal. Hadde en liten økning på Niferex, men ikke på langt nær nok. Men dog, likevel, er Niferex den eneste jeg ikke har hatt noen bivirkninger på, og den lille økningen, til tross for dobbel toppdose. 

.. det var et svar på viddene ser jeg. Er under utredning. 

Har du prøvd ikke-hemejern tilskudd? 🤔 Kanskje det hadde fungert?

Anonymkode: 6f1f0...335

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd ikke-hemejern tilskudd? 🤔 Kanskje det hadde fungert?

Anonymkode: 6f1f0...335

Prøvd alt 🙃 c-vit med heme, c-vit med ikke-heme, mat med høyt jerninnhold, spiste vel omtrent lite stekt rødt kjøtt i en lang stund etc. Som jeg sa til legen; biff med leverpostei, krydret med jerntabletter, flytende jern som drikke, litt (mye) grønnsaker med jern. Hadde en lege tidligere som alltid sa; du har lave jernlagre, du har anemi, du har B12 mangel, du mangler jern etc- gjorde vi noe med det? Nei. Unge dumme meg. 

Skrevet

Niferex er skånsomt. Ferroretard, not so much. Hemjern er bare humbug, ikke nok for å øke lagrene mye etter min erfaring. Mer som kosttilskudd å regne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...