Gå til innhold

Er denne realistisk? (Boligpriskalkulator)

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Chica
Skrevet

Jeg fikk nesten samme pris på kalkulatoren der som jeg fikk av en megler som verdivurderte leiligheten for noen uker siden.

Men - har ikke lagt ut leiligheten for salg, så jeg vet ikke hva den kommer til å gå for når vi skal selge.

Skrevet

Denne ble slo ut feil for meg. Bor i blokk i u.egt. med hage. Jeg fikk trekk for 1 egt. (hva annet kunne jeg ha valgt) og pluss for balkong (noe som ikke blir helt korrekt, hage slår garantert bedre ut i pris)

Summen av dette regnestykket ble 1.867.000,-

Regner med å få 1450-1.500 for leiligheten, så den ble helt feil for min kåk.

Skrevet

Oioioi!

Synes kanksje den tok litt i, ja. Enten det, eller så har vi tjent 350.000 på leiligheten vår på 2,5 år! :o

Gjest Chica
Skrevet

Den går jo veldig mye ut i fra hva leiligheter på samme postnummer har blitt solgt for. Sist jeg prøve kalkulatoren der fikk jeg en mye høyere pris for det var nettopp blitt lagt ut et nytt boligprosjekt i nabolaget med ganske dyre leiligheter. Så man bør nok ikke stole på slike kalkulatorer, men de kan gi en pekepinn.

350.000 på 2,5 år er jo ikke så altfor uvanlig enkelte plasser? Vi har iallfall fått økt verdivurderingen ganske mye på samme tidsrom...

Skrevet

Vi solgte vår leilighet i januar.

I følge priskalkulatoren på Din Side FØR vi solgte var verdien ca. 1 700 000.-

Taksten vi fikk var på 1 750 000.- så det stemte jo sånn omtrent.

Leiligheten ble solgt for 1 975 000.- netsen 200.000.- over takst. Går jeg inn nå og sjekker verdi på leiligheten på Din Side ligger verdien på over 1 800 000.-

Vi kjøpte for 1 500 000.- for tre år siden.

Oioioi!

Synes kanksje den tok litt i, ja. Enten det, eller så har vi tjent 350.000 på leiligheten vår på 2,5 år! :o

Vi fikk 475 000.- mer for leiligheten vår enn vi ga for den for tre år siden. Slett ikke uvanlig i sentrale Oslo.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har akkurat hatt ny verdivurdering, denne kalkulatoren ga ca 350.000 over verdivurderingen. Ikke helt treff synes jeg.

Skrevet

Jeg får 100 000 kr mer enn en ganske identisk leilighet ble solgt for i fjor sommer så det synes jeg stemmer ganske bra. Er jo vanskelig selv å vurdere de ulike kategoriene man skal fylle inn (lysforhold,standard osv.)

Vil tro at den fungerer best i byer / områder hvor det er solgt litt i den siste tiden. Man kan jo gå inn på de prospektene som er brukt i sammenligningen og sjekke prisene der.Da ser man jo fort om det er samsvar i prisene eller ikke ifht. ens egen.

Skrevet

Nå er det riktignok et par år siden jeg hadde takst - men boligprisene i området her har holdt seg rimelig stabile - så for meg stemte det ikke i det hele tatt ...

Verdien ble satt alt for høyt .. omtrent en million .. :wink:

Skrevet

Vi leier leilighet, men vet hvor mye han som eier den kjøpte den for i april i fjor. Fikk pluss for toppetasje, utsikt, over middels standard og balkong, og antatt pris var 2,4 millioner. Men, det er i femte etasje uten heis, det var nettopp påbegynt store arbeider i området da vi flyttet inn (mye bråk), og vi har et bittelite kjøkken. Ble kjøpt for 2, noe jeg føler er en helt grei pris for leiligheten.

Gjest Gjesta
Skrevet

Det ble altfor høy verdi, ca 500 000 over det som er realistisk (og selv med realistisk takst har vi tjent ca 500 000 på et og et halvt år, sier litt om boligmarkedet her).

Skrevet

Jeg fikk over 650 000 høyere enn vi ga for den. Da tok jeg i tillegg ikke så godt i med solforhold. Tror ikke vi hadde fått 1,8 for leiligheten ved salg, for å si det sånn.

Skrevet

Nå har ikke vi solgt vår, men i forhold til hva leilighetene rundt her har blitt solgt for i det siste stemmer den kalkulatoren veldig godt. Leiligheten er verdt over dobbelt så mye som vi har i lån, det er bra.

Gjest Orkana
Skrevet
Nå har ikke vi solgt vår' date= men i forhold til hva leilighetene rundt her har blitt solgt for i det siste stemmer den kalkulatoren veldig godt. Leiligheten er verdt over dobbelt så mye som vi har i lån, det er bra.

Så flott for dere, da. Men jeg trodde leiligheten tilhørte din samboer? :wink:

Skrevet

Ikke min leilighet, men la inn ca.-tall for leiligheten jeg bor i nå.. ifølge den kalkulatoren skal leiligheten ha falt over 500.000 i verdi de tre siste årene.. :o

Skrevet

Huset vårt ble nettopp taksert med antatt prisantydning

3 mill. På denne kalkulatoren ble "taksten" 4.547.244. Så det stemmer ikke helt, nei. Den ligger nok "litt" over. Nå takserte vi for å refinansiere lånet vårt, så jeg får nok ikke vite hva huset ville ha gått for...

Gjest Madeline
Skrevet

Fikk verdi som ligger ca 200.000 over det tilsvarende leiligheter har blitt solgt for i det siste. Ville ikke stolt alt for mye på dette resultatet.

Skrevet

Synes denne tok i vel hardt. Vi kjøpte for 3.9 mill regner 4.5-5 mill som markedspris nå,nesten 2 år etter. Men kalkulatoren ville gi meg hele 7.1 mill! Så er det noen som vil kjøpe for den prisen er det bare å rekke opp hånden! Vi selger gladelig!

Men da jeg sjekket leilighetn vi solgte for to år siden stemmer det bedre. Den hadde økt med 300.000 i verdi på to år og det er nok ganske realistisk.

Tror denne kalkulatoren tar mest høyde for leligheter. Den spurte jo ikke en gang hvor stor tomt jeg hadde til huset, og det er en ganske så viktig faktor.

Gjest Betty Boop
Skrevet

Vi får en antatt pris på 2 350 000, og det tror jeg er ganske fornuftig i forhold til hva liknende leiligheter i området har gått for i det siste.

Skrevet

Hvis den er riktig, så har leiligheten min steget nesten 400 000 siden jeg kjøpte for ett år siden... :ler:

Jeg vet det har steget en del her, men ikke så mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...