AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #1 Skrevet 29. juni 2018 Jeg bestillte en tur til syden for meg og sønnen min i vinter. Det var før jeg traff kjæresten min. Jeg traff kjæresten min på våren. Jeg har ikke fortalt kjæresten min om turen ennå, for jeg vet ikke hvordan jeg skal løse det. Kjæresten inviterte meg derimot på en tur, og vi skal reise på ferie til helgen. Han er veldig å inkludere meg i alt han gjør. Er veldig glad for at han er sånn. Men nå sitter jeg igjen med litt dårlig samvittighet fordi jeg ikke har fortalt han om den turen jeg bestillte for sønnen og meg (altså før jeg traff han) . Hvordan kan jeg løse det? Turen er om ca 5 uker. Bør jeg tilby han å være med? Eller hva mener dere? Anonymkode: 33018...0bb
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #2 Skrevet 29. juni 2018 Har du lyst til å ha ham med da? Anonymkode: 4baf3...a81
cloudsinger Skrevet 29. juni 2018 #3 Skrevet 29. juni 2018 Hvis du traff kjæresten din nå i vår, så er det vel unaturlig å inkludere han i livet til sønnen din allerede. Det forstår han vel helt sikkert. 33
solmåneogstjerner Skrevet 29. juni 2018 #4 Skrevet 29. juni 2018 Forholdet er såpass ferskt, at jeg ville bare fortalt ham at du skal på ferie med barnet. Ikke inviter ham. Har han i det hele tatt møtt barnet og blitt kjent? 9
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #5 Skrevet 29. juni 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du lyst til å ha ham med da? Anonymkode: 4baf3...a81 Jeg har lyst å ha han med. Men det er dyrt. Prisene stiger. Jeg fikk bilettene ganske rimelig, men ser de er steget veldig. 2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Forholdet er såpass ferskt, at jeg ville bare fortalt ham at du skal på ferie med barnet. Ikke inviter ham. Har han i det hele tatt møtt barnet og blitt kjent? Han har møtt barnet mitt. Men jeg mener det samme. Forholdet er ganske ferskt, og kanskje jeg bør bare ta denne turen alene med barnet, og så kan jeg inkludere han med på de neste. Anonymkode: 33018...0bb 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #6 Skrevet 29. juni 2018 Jeg møtte kjæresten min våren 2016. Han blir med meg og gutten på ferie først i år. Det er jo kanskje litt tidlig å la han bli med? Anonymkode: 2aee5...e61 9
solmåneogstjerner Skrevet 29. juni 2018 #7 Skrevet 29. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han har møtt barnet mitt. Men jeg mener det samme. Forholdet er ganske ferskt, og kanskje jeg bør bare ta denne turen alene med barnet, og så kan jeg inkludere han med på de neste. Anonymkode: 33018...0bb Litt forskjell på at de har møttes, og det at det er naturlig å være sammen i en uke på ferie. Kanskje neste sommer? Kos deg på tur med sønnen din, så kan dere møtes til andre anledninger i sommer, alle sammen 😊 6
solmåneogstjerner Skrevet 29. juni 2018 #8 Skrevet 29. juni 2018 Og legger til: at kjæresten din inviterer deg med på tur (uten barn) er selvsagt helt innafor og kjempefint. Men det betyr ikke at du må gi ham en del av ferien som du har planlagt med din sønn. Kjærestetur og familietur er to helt forskjellige ting. 14
exictence Skrevet 29. juni 2018 #9 Skrevet 29. juni 2018 (endret) Jeg ville sagt at i ....tid.....bestilte jeg en en tur til syden til min sønn og meg. Det er om 5 uker. Vi har gledet oss mye. Har veldig lyst til at du skal være med. Er usikker på om vi kan få billetter til en ok pris nå, men vi kan forsøke hvis du har lyst? Hva tenker du? Min sønn og jeg gleder oss mye. Endret 29. juni 2018 av exictence 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #10 Skrevet 29. juni 2018 Ta denne turen som en kosetur med sønnen din. Kjærestetur med kjæresten kan tas en annen gang. Sønnen din får stå i sentrum nå på denne turen. Hvis kjæresten bonder veldig sterkt med sønnen din, og sønnen har spurt (på eget initiativ) om dere ikke kan ta med kjæresten din, er det en annen sak. Anonymkode: 60d58...974 6
Daria Skrevet 29. juni 2018 #11 Skrevet 29. juni 2018 Ferien ble bestilt før dere traff hverandre og det er et barn involvert - to gode grunner til at det ikke er naturlig at han er med. Jeg ville synes det var pussigere å bli invitert med enn å ikke bli invitert med, for å si det sånn. Derimot synes jeg det er merkelig at du ikke på noe tidspunkt når dere har diskutert sommerplaner har nevnt turen for ham, om ikke annet i forbifarten. 8
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #12 Skrevet 29. juni 2018 Jeg synes det er rart du ikke har sagt noe til kjæresten din tidligere. Fortell ham at dere skal på tur asap, så han ikke får seg en overraskelse dagen før dere reiser. Anonymkode: 54947...64f 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #13 Skrevet 29. juni 2018 Dette må du /dere kjenne på, men det er tidlig ennå for sånt, og jeg tror helt sikkert at han forstår at du har bestilt den turen til dere to. Jeg møtte min kjæreste i september i fjor, og han fikk møte barna i februar i år. (de fikk vite om han i januar) Når vi begynte å snakke om ferietur (jeg og barna) så var det barna som foreslo at han skulle bli med, så vi drar på ferietur i 5 dager sammen om et par uker. Jeg syns egentlig det var litt tidlig og hadde ikke tenkt på tanken om felles ferietur før barna spurte. Vi var også på en helgetur alle sammen for noen uker siden, og det gikk veldig bra. Greit å vite på forhånd at alle fungerer godt sammen. Jeg kommer uansett til å gjøre ting sammen med barna alene i sommmer også. Det er viktig at barna får nok alenetid med forelderen. Anonymkode: 52422...c1a
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #14 Skrevet 29. juni 2018 Det er litt sært at du ikke har fortalt han om turen, selv om jeg kan forstå hvorfor. Jeg syns du bør dra på denne turen alene med sønnen din, og det burde kjæresten din forstå Anonymkode: a35b5...8b1 3
Gjest BearMama Skrevet 29. juni 2018 #15 Skrevet 29. juni 2018 Synes det er rart at du ikke har fortalt han om turen. Hadde aldri involvert ny type så fort med barnet mitt. Reis alene med barnet ditt.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #16 Skrevet 29. juni 2018 Min nye kjæreste skal reise alene til syden med sine to barn i sommer. Det hadde vært helt unaturlig å bli med, både for min, hans og ungenes del så tidlig i forholdet. Synes det er litt rart at du ikke tør(?) å fortelle om denne planlagte turen. Det er jo helt naturlig at forelder+barn drar på ferie sammen, og dette har han nok mest sannsynlig forståelse for og tror ikke engang han tenker over at han skulle vært en del av det. Anonymkode: be17e...7eb 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #17 Skrevet 29. juni 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er rart du ikke har sagt noe til kjæresten din tidligere. Fortell ham at dere skal på tur asap, så han ikke får seg en overraskelse dagen før dere reiser. Anonymkode: 54947...64f Vet det er rart at jeg ikke har fortalt om turen. Men jeg har ikke vært 100 prosent sikker på om jeg skulle reise. Jeg har litt dårlig økonomi og tjener veldig varierende derfor holdt jeg stille om det inntil jeg fikk avklart om det lar seg gjøre. Jeg fikk flybilettene billig men holdt de av i tilfelle jeg fikk råd til resten. Anonymkode: 33018...0bb
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #18 Skrevet 29. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Min nye kjæreste skal reise alene til syden med sine to barn i sommer. Det hadde vært helt unaturlig å bli med, både for min, hans og ungenes del så tidlig i forholdet. Synes det er litt rart at du ikke tør(?) å fortelle om denne planlagte turen. Det er jo helt naturlig at forelder+barn drar på ferie sammen, og dette har han nok mest sannsynlig forståelse for og tror ikke engang han tenker over at han skulle vært en del av det. Anonymkode: be17e...7eb Er det snodig å fortelle om dette så lenge etter at jeg bestillte ? Jeg gruer meg til å gjøre det. Men jeg ville ikke gjøre det før jeg har sikker på at jeg visste jeg kunne gjennomføre turen økonomisk. Anonymkode: 33018...0bb
Gjest Kritt Skrevet 29. juni 2018 #19 Skrevet 29. juni 2018 For sønnen din sin skyld bør dette være en tur for bare dere to.
Gjest Mysticgirl Skrevet 30. juni 2018 #20 Skrevet 30. juni 2018 (endret) Jeg hadde fortalt om turen og spurt om han ville være med? Men at du ikke vet hvor mye billetten kostet, for da du bestilte var de billigere. Kan ikke skjønne hvorfor ikke han kan være med selv om de har vært sammen i kort tid? Han har jo allerede møtt sønnen så da ser jeg ikke problemet . Kanskje denne turen kan gjøre dere mer sammensveiset som en familie Bare pass på at sønnen får masse oppmerksomhet fra både deg og kjæresten Endret 30. juni 2018 av Mysticgirl
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå