Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 28. juni 2018 #1 Skrevet 28. juni 2018 Hei. Jeg har mange notater jeg har skrevet på telefonen (over 100), og synes det er litt stress å skulle skrive over alle til PC. De brukes når jeg skriver bok. Jeg lurte på om det fantes en måte å kopiere dette innholdet, eller få filene over på PC/Dropbox? Eller er den eneste muligheten å skrive de over?
Gjest Reputation Skrevet 28. juni 2018 #2 Skrevet 28. juni 2018 Hvilken telefon har du? Bruker du samsung så kan du dele de over på google drive også åpne de på datamaskinen. Iphone har gjerne samme løsnig, men trodde du også kunne overføre via itunes.
Rumle Skrevet 28. juni 2018 #3 Skrevet 28. juni 2018 Jeg sender mine til min egen epost fra den deleknappen oppe på høyre side (Samsung).
Duff Skrevet 28. juni 2018 #5 Skrevet 28. juni 2018 Du kan laste ned Word appen på telefonen, kopiere notatene over i Word og sende det på e-post til deg selv. Ett lite obs. Når du åpner mailen på PC vil du se at skriften i dokumentet er veldig liten, marker den og forstørr skriften.
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 28. juni 2018 #6 Skrevet 28. juni 2018 1 minutt siden, Duff skrev: Du kan laste ned Word appen på telefonen, kopiere notatene over i Word og sende det på e-post til deg selv. Ett lite obs. Når du åpner mailen på PC vil du se at skriften i dokumentet er veldig liten, marker den og forstørr skriften. Det var en god ide. Utfordringen er at jeg ikke kan kopiere notatene. Det funker ikke. Er det bare meg, eller?
Duff Skrevet 29. juni 2018 #7 Skrevet 29. juni 2018 Du må bare holde fingeren over så kommer det opp en gul markering med en gul prikk i hver ende dra det gule over teksten du skal kopiere og velg kopier.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #9 Skrevet 29. juni 2018 Trykk på teksten og hold fingen til det dukker opp et en melding hvor du kan velge merker alt. Etter alt er markert holder du fingen igjen på teksten hvor du så velger kopier. Så er det bare å lime inn teksten der hvor du skal ha den. Anonymkode: aada7...f31 1
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 29. juni 2018 #10 Skrevet 29. juni 2018 Tusen takk! Dere er engler. Dere sparte meg for døgn med arbeid. Tusen takk😊😊😊
Duff Skrevet 29. juni 2018 #11 Skrevet 29. juni 2018 Hadde du tenkt å skrive ord for ord over? Så gal kan jeg være nemlig
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 29. juni 2018 #12 Skrevet 29. juni 2018 11 minutter siden, Duff skrev: Hadde du tenkt å skrive ord for ord over? Så gal kan jeg være nemlig Ja, jeg hadde allerede begynt det prosjektet, men det er jo flere tusen ord, så det ville tatt fryktelig lang tid
Bondenisse Skrevet 29. juni 2018 #13 Skrevet 29. juni 2018 Har du PC eller Mac? Og lagrer du notatene dine i iCloud eller en annen e-postkonto? Jeg har iPad og velger hvilken e-post jeg skal synke notater mot. De jeg lagret i iCloud ligger på mac’en i notater der, mens de jeg lagrer i Gmail kommer dit...
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #14 Skrevet 29. juni 2018 1) En del telefoner støtter å bli koblet til pc eller mac med USB - slik at man kan lese av det interne minnet og evt. minnekortet man har i telefonen. Men det kan ofte bli litt styr, ofte må man ha en eller annen programvare som lastes ned og installeres på pc fra telefonprodusenten for at pc'en skal greie å lese telefonen. 2) Sende dokumentet til deg selv på e-post. Mange apper har et "del" symbol, og da kan man velge å dele via e-post appen, og da legge dokumentet med som et vedlegg i en e-post til seg selv. 3) Det greieste er som regel å bruke en av skytjenestene, f. eks. iCloud (iPhone), Google drive, Microsoft onedrive, dropbox etc. som kan installeres både på pc og telefon. Da får man synket på tvers, og slipper å manuelt sende ting til/fra pc og telefon. Kan dog være lurt å være oppmerksom på at det ikke er lurt å gjøre det med f. eks. svært sensitiv informasjon om seg selv eller andre, siden alle skytjenester jo ligger på nett. Anonymkode: ff560...6fc
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #15 Skrevet 29. juni 2018 https://www.google.com/search?q=iphone+notes+send+email Og vips så finner man denne: https://www.imore.com/how-share-and-print-notes-iphone-and-ipad Anonymkode: 42be8...e6b
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 29. juni 2018 #16 Skrevet 29. juni 2018 Tusen takk alle sammen. Jeg har funnet en løsning nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå