AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #1 Del Skrevet 28. juni 2018 Jeg trener en del kondisjonstrening (også mye styrke) iform av stepmaskin, spinning og power step osv det er mye hopp opp og ned og løping på kassa osv. Dette mestrer jeg veldig fint og har en jevn og fin pust gjennom øktene, kan holde på lenge og raskt. Men når det kommer til jogging og løping så holder jeg på å knekke sammen bare av 1-2 minutter, jeg blir så andpusten at jeg ikke klarer å stå rett. Blir også ekstremt rød i ansiktet og det begynner å pulsere i hode. Hva kommer dette av, at jeg har god kondisjon når det kommer til alt bortsett fra løping ? Anonymkode: f21b4...93f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apekatten Skrevet 29. juni 2018 #2 Del Skrevet 29. juni 2018 Jeg hadde det slik før. Jeg har trent mye forskjellige i mange år, bortsett fra løping. Da holdt jeg på å knekke sammen. Begynn å jogg regelmessig, da blir du vant til å jogge, og det blir lettere for hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiggins Skrevet 29. juni 2018 #3 Del Skrevet 29. juni 2018 Jogging er den hardeste formen for utholdenhetstrening. Du får repetitiv støtbelastning på musklene i beina som de må kompensere for. Sykling eller spinning gir også stor kardiovaskulær "motor", men det gir jevn belastning på musklene, ikke støt som når foten lander på bakken. Den eneste måten å venne seg til det er å jogge i vei, så får du heller gå noen meter når det blir for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå