Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobbet dere ved siden av studiene? Isåfall, hvilken jobb var det, hvor ofte jobbet du? Var dere avhengig av å jobbe for å få økonomien til å gå rundt, eller gjorde dere det bare for å tjene ekstra penger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobbet ca. 30 - 60 % ved siden av for å få økonomien til å gå rundt. Kunne sikkert klart meg med 25 - 40 %, men greit å ha råd til å f.eks dra på byen, besøke familie, kjøpe gaver osv. 

Lurt å jobbe et sted som har åpent seint, sånn at man kan få mange timer etter f.eks forelesninger og andre obligatoriske aktiviteter!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber 20-70% i butikk etter behov. Enig med at det er greit med å jobbe sen vakter, men jeg har også mulighet til å jobbe dag også siden alt er ikke obligatorisk på studiet. Er avhengig av jobben for jeg tar ingen studielån siden jeg tar ny utdannelse nå. 

Anonymkode: a1354...96b

AnonymBruker
Skrevet

Usikker på om jeg skal jobbe når jeg begynner å studere i høst. Trenger ikke egentlig for å få det til å gå rundt, så pengene ville blitt 50/50 brukt til sparing og ting jeg har lyst på, f.eks klær, reise og ting til leiligheten :) 

Hadde blitt maks 20% stilling i så fall. Har ikke alt for mye tid igjen etter mye obligatorisk, egenstudie, trening daglig, lage mat fra bunnen, være sosial osv. 

Skal uansett jobbe hele desember (har jobb i hjembyen) og finne sommerjobb til neste år. Så det holder i massevis økonomisk sett for min del.

Anonymkode: 0499d...a29

AnonymBruker
Skrevet

Jobber minst 17% (hver tredje helg) i måneden, stort sett mer. Om sommeren, og gjerne ferier jobber jeg 100%. Jobber litt forskjellige steder, er tilkallingsvikar i hjemmesykepleien og på sykehjem, jobber hver tredje helg i boliger. Tar helsefaglig utdanning. Jobber så jeg forhåpentligvis slipper å bruke noe særlig av lånet slik at jeg begynner ca på null når jeg er ferdig med utdannelsen. Lever egentlig veldig greit, må jo selvsagt prioritere noe, men pleier å ta meg råd til kino innimellom, og var nettopp på ferie. Er også over snittet glad i sminke og god mat så det ryker en del der! :P 

Anonymkode: 3f160...e7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...