Gå til innhold

Kjole i bryllup - hvitt?

Anbefalte innlegg

Gjest Bollerusk
Skrevet

Jeg skal i bryllup i sommer, og lurer på reglene rundt farger på kjolen.

Kjolen jeg har tenkt å bruke har endel hvitt (svart/hvitt, dvs like mye av hver). Dette er OK, er det ikke?

Er litt usikker på om det er noen normer på dette (skjønner at man ikke bør gå i en helt hvit kjole).

Videoannonse
Annonse
Gjest lillelou
Skrevet

Hvis forholdet mellom svart og hvitt er ca 50/50, som du skriver, burde du absolutt kunne ha den kjolen. :-)

Gjest Bollerusk
Skrevet

Ja, det er det.

Var det jeg gikk ut i fra. :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Dersom du er usikker kan du jo høre med bruden?

Gjest Bollerusk
Skrevet
Dersom du er usikker kan du jo høre med bruden?

Ja, men siden jeg ikke får snakket med henne enda, så spør jeg her. Jeg lurte egentlig bare på om det var noen spesiell, gammel regel om at hvitt er bannlyst i bryllup.

Skrevet

Hvitt er egentlig bannlyst tror jeg, sort også. Sammen er jeg usikker. :wink:

Jeg må ærlig innrømme at antrekket til gjestene var det som opptok meg minst hele bryllupsdagen, så hos meg kunne du kommet i olabukse uten at bruden hadde brydd seg :ler:

Gjest Bollerusk
Skrevet
Hvitt er egentlig bannlyst tror jeg, sort også. Sammen er jeg usikker. :wink:

Jeg må ærlig innrømme at antrekket til gjestene var det som opptok meg minst hele bryllupsdagen, så hos meg kunne du kommet i olabukse uten at bruden hadde brydd seg :ler:

:wink: Det er sikkert ingen big deal, men det er jo greit å vite.

Skrevet

Da det ble vanlig med hvite brudekjoler ble det 'bannlyst' for andre å gå kledd i hvitt i bryllup. Hvitt skulle være brudens farge og ingen skal konkurrere med henne.

Nå gifter ikke alle seg iført hvitt, og derfor er det like greit å spørre bruden.

Jeg kommer ikke til å ha på meg en eneste hvit tråd, men vi har utformet innbydelsen slik at det er gitt grønt lys for andre å komme i hvite antrekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...