Gå til innhold

Svigermor ringer for å prate om alt og ingenting, vi er ikke close - innafor å ikke svare?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Svigermoren min er av typen som ringer for å slå av en prat om løst og fast. Vi er ikke close, vi er veldig forskjellige, og jeg kontakter aldri henne. 

Jeg er ikke noe glad i å ringe bare for å snakke, bare med mannen min når en av oss er bortreist, egentlig. Man må jo liksom slippe alt man har i hendene og prate, og jeg liker ikke å snakke i telefonen i utgangspunktet. 

Svigermor ringte meg den dagen datteren vår ble født, blant annet, noe ikke engang min egen mor gjorde, for hun skjønte jo vi ville være i fred. Ellers ringer svigermor når det faller henne inn og ringer opp igjen om jeg ikke svarer. 

Er det innafor å bare ikke ta tlf? Hva gjør dere? Jeg syns vel egentlig man kan ringe sitt eget barn for å høre hvordan det står til med familien, men at å ringe svigerbarna er litt i overkant, med mindre det er noe spesielt. Er jeg fæl og tverr?? Klar over at mange vil synes jeg er frekk og burde sette pris på at svigerfamilien i det hele tatt liker meg.

Anonymkode: 0bc96...09d

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dine svigermor prøver å bli kjent med deg og du vil ikke? 

Ja du virker sær når det ikke er godkjent at hun ringer når et barnebarn blir til. Jeg har selv en svigermor og i blant er det en del problemer. Likevel tar jeg alt av telefoner uansett. En telefonsamtale kan da umulig være så fæl?

Anonymkode: b501d...095

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Synes du bør svare noen ganger, men selvfølgelig ikke hvis du er veldig opptatt, eller hvis hun ringer flere ganger på en dag.

Anonymkode: 2b787...1f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du er sær og tverr. Men du er vel også en av de som kommer her og klager, når hun gir opp og ikke tar kontakt mer. Tipper jeg. 

Anonymkode: 140fa...519

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Be mannen din ringe henne opp, da vel? Du må jo ikke være close med svigermor. Du kan heller kompensere med at mannen er det. Det er også en fin demonstrasjon av at du ikke vil ha henne nærmere, samtidig som du ikke konkurrerer med henne om han. Jeg synes det er helt ok å holde kontakten på et absolutt minimum. Det gjør jeg også. Tror ikke jeg har nummeret hennes engang, når jeg tenker meg om. De er mora til den vi er med, og det betyr ikke at de plutselig har noe nært forhold til oss om vi ikke vil det. 

Anonymkode: b43ba...182

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Står hverandre nær. Ikke close

Anonymkode: bb6c5...c9e

• Liker 8
Skrevet

Syns det er sært, ja. Hun ønsker å ha kontakt med deg, det er da positivt. Syns du skal svare og så snakke en liten stund. Kan være lurt å øve på litt småprat hvis du ikke er så komfortabel med det. - Da får du en sosial ferdighet til, det vokser du på😶

• Liker 11
Skrevet

Selvfølgelig er det greit å ikke svare. Noen tror at bare telefonen ringer, så må man slippe ALT man har i hendene med en eneste gang. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svigermoren min er av typen som ringer for å slå av en prat om løst og fast. Vi er ikke close, vi er veldig forskjellige, og jeg kontakter aldri henne. 

Jeg er ikke noe glad i å ringe bare for å snakke, bare med mannen min når en av oss er bortreist, egentlig. Man må jo liksom slippe alt man har i hendene og prate, og jeg liker ikke å snakke i telefonen i utgangspunktet. 

Svigermor ringte meg den dagen datteren vår ble født, blant annet, noe ikke engang min egen mor gjorde, for hun skjønte jo vi ville være i fred. Ellers ringer svigermor når det faller henne inn og ringer opp igjen om jeg ikke svarer. 

Er det innafor å bare ikke ta tlf? Hva gjør dere? Jeg syns vel egentlig man kan ringe sitt eget barn for å høre hvordan det står til med familien, men at å ringe svigerbarna er litt i overkant, med mindre det er noe spesielt. Er jeg fæl og tverr?? Klar over at mange vil synes jeg er frekk og burde sette pris på at svigerfamilien i det hele tatt liker meg.

Så slitsomt.

Anonymkode: 7a072...a90

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en venninne som var som det, en gang ringte hun på mobilen og jeg lå å sov, jeg la på, et minutt senere kom mamma inn på soverommet med fasttelefonen, jeg la på da å.

Anonymkode: 7a072...a90

• Liker 4
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke normalt å ringe for å gratulere dere med babyen? Altså, det er besteforeldre som ringer, ikke en random nabo. Jeg hadde funnet det veldig merkelig om jeg ikke hadde fått den telefonen..

Du virker sær og tverr, veldig også! Stakkars svigermor prøver å få til et litt nærmere forhold, du virker ikke akkurat imøtekommende.

Håper du ikke er av typen som mener svigermor gjør alt feil, mens egen mor er den som alltid har fasiten.

• Liker 28
Skrevet

Hun prøver å være en god svigermor og få et godt forhold til deg, og du klager? Fy søren så utakknemlig du er. Ta deg sammen! Da du valgte mannen din, valgte du også å bli en del av familien hans. Og da får du gjøre din del og for å få et godt forhold til dem. Jeg tar det som en selvfølge at familir bryr seg, ønsker å bli kjent, ringer for å gratulere osv. Hvis ikke hadde jeg blitt skuffa over dem. Vær glad du har en god og snill svigemor som bryr seg. 

• Liker 16
Skrevet (endret)

Hun vil jo vise omsorg og komme nærere deg. Jeg synes det er kjempefint. 

Når det er sagt, nei du trenger selvsagt ikke å slippe alt for å svare hver gang hun ringer. Men så kan du ringe opp igjen senere eller dagen etter, evt sende en mld og skrive at du ser at hun har ringt, men du er litt opptatt og dere kan snakkes i morgen. 

Sett pris på henne! Uansett om ikke dere klikker helt. Du trenger heller ikke å snakke med henne i lange tider hver gang. 

(Investering i et forhold med en person som du kommer til, på en eller annen måte, å ha et forhold til resten av livet ditt. Fordi hun er bestemoren til ditt barn)

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

TS får mye pepper her ser jeg, men jeg kan forstå henne. Jeg er introvert og har en veldig ekstrovert svigermor. Jeg blir rett og slett sliten av å prate med henne på mobilen. Vi kommuniserer på snap og messenger istedet, kanskje du og din svigermor kan gjøre det istedet TS? 

Anonymkode: 945f5...abb

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg svarer ikke, men svigers ringer på hustelefonen, så da later jeg som om jeg ikke er hjemme. Synes det er greit å ikke svare, da tar hun nok hintet etterhvert. 

Anonymkode: eb382...742

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk blir bare mer og mer egoistisk.... Huff så fælt at svigermor ringer...

Anonymkode: 5856c...9d5

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Selv om du ikke hopper i taket av glede over disse samtalene, vil du vel ikke ha en familie der ditt barns bestemor til slutt ikke tør å ta kontakt pga avvisningen? Dere er i familie nå. 

Anonymkode: 879d6...146

• Liker 6
Skrevet

Hvor ofte er det? Jeg hadde tatt telefonen to ganger i uken iallefall. Det er viktig å ha et godt forhold til familie.

At de ringer når du har fått barn er kun rart av én grunn, og det er at mannen din eller du ikke ringte dem når de ble besteforeldre.  Vi ringte alle besteforeldrene en time etter at babyen var ute. Jeg trodde det var helt vanlig å ringe dem i løpet av de første timene. Noen ringer også når riene starter.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS får mye pepper her ser jeg, men jeg kan forstå henne. Jeg er introvert og har en veldig ekstrovert svigermor. Jeg blir rett og slett sliten av å prate med henne på mobilen. Vi kommuniserer på snap og messenger istedet, kanskje du og din svigermor kan gjøre det istedet TS? 

Anonymkode: 945f5...abb

Dette tenker jeg og. Jeg liker ikke å snakke i telefonen og har et anstrengt forhold til min svigermor. Vi sender meldinger og hun får masse bilder av barnet vårt, men hvis hun vil ringe noen får hun ringe sin sønn. Og mht å ringe etter fødselen; man ringer sitt eget barn. Min far ringte meg, svigers ringte min mann. 

TS: hva sier din mann? Vi har en felleschat på messenger med svigermor. Så er vi begge ansvarlig for å følge henne opp 😉

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...