Betzy244 Skrevet 28. juni 2018 #1 Skrevet 28. juni 2018 Vi skal til syden (Mallorca) med baby på 10 mnd. Noen tips? Hva bør vi pakke med osv?
Minlillelykke Skrevet 28. juni 2018 #2 Skrevet 28. juni 2018 Vi har med til våre - vogn - bæresele - solkrem med fysisk filter - uv tøy - uv telt, evt patasoll - bilstol - nok klær! På mallorca vil du dog kun trenge 1-2 skift per dag om du baserer deg på klær hele døgnet. - bleier. De er både dåeligere og dyrere i spania. Badebleiene er dog som her - Vi bruker kun neutral sine våtservietter, så vi har med 4-5 pakker hjemmefra. Alt ettersom hvor mye man bruker. Våre tåler ikke annet. - smoothie poser, grøt og evt mme ville jeg hatt med. Samme med middag om man har kommet så langt. - solhatt,uvhatt og evt caps og solbriller - ferie apotek, paracet, termometer, salver,saltvann og nesespray - kos og smokk om dere bruker det. er vel det jeg kommer på😊 2
Betzy244 Skrevet 28. juni 2018 Forfatter #3 Skrevet 28. juni 2018 2 minutter siden, Minlillelykke skrev: Vi har med til våre - vogn - bæresele - solkrem med fysisk filter - uv tøy - uv telt, evt patasoll - bilstol - nok klær! På mallorca vil du dog kun trenge 1-2 skift per dag om du baserer deg på klær hele døgnet. - bleier. De er både dåeligere og dyrere i spania. Badebleiene er dog som her - Vi bruker kun neutral sine våtservietter, så vi har med 4-5 pakker hjemmefra. Alt ettersom hvor mye man bruker. Våre tåler ikke annet. - smoothie poser, grøt og evt mme ville jeg hatt med. Samme med middag om man har kommet så langt. - solhatt,uvhatt og evt caps og solbriller - ferie apotek, paracet, termometer, salver,saltvann og nesespray - kos og smokk om dere bruker det. er vel det jeg kommer på😊 Tusen takk for mange gode tips! 👏🏼 1
Minlillelykke Skrevet 28. juni 2018 #4 Skrevet 28. juni 2018 13 minutter siden, Betzy244 skrev: Tusen takk for mange gode tips! 👏🏼 Bare hyggrlig😊
Kvinne30 Skrevet 28. juni 2018 #5 Skrevet 28. juni 2018 Mange gode tips over her! Vil skrive under på dette med bleier, våtservietter, mme, grøt, middagsglass og smothie! Var så utrolig glad vi hadde med dette👏 God tur👍
Betzy244 Skrevet 28. juni 2018 Forfatter #6 Skrevet 28. juni 2018 Akkurat nå, Kvinne30 skrev: Mange gode tips over her! Vil skrive under på dette med bleier, våtservietter, mme, grøt, middagsglass og smothie! Var så utrolig glad vi hadde med dette👏 God tur👍 Tusen takk 🤗 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #7 Skrevet 28. juni 2018 Jeg hadde ikke tatt med mat/mme og våtservietter, da utvalget i Spania er like bra om ikke bedre. Kun bleier. Ville tatt med solkrem fordi du vet bedre om den inneholder hormon/allergifremmende ingredienser. Avent steriliseringsposer til evt flasker og smokker gjør steriliseringen kjempelett! Trenger ikke mye klær da baby vil være mye i kun bleie på dagtid. Anonymkode: 9ecf3...5ca
Betzy244 Skrevet 28. juni 2018 Forfatter #8 Skrevet 28. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke tatt med mat/mme og våtservietter, da utvalget i Spania er like bra om ikke bedre. Kun bleier. Ville tatt med solkrem fordi du vet bedre om den inneholder hormon/allergifremmende ingredienser. Avent steriliseringsposer til evt flasker og smokker gjør steriliseringen kjempelett! Trenger ikke mye klær da baby vil være mye i kun bleie på dagtid. Anonymkode: 9ecf3...5ca Takk for svar. 🤗 Her går det i amming og vann på tutekopp så vi trenger vel ikke sterilisere? 😊
jentemamma87 Skrevet 28. juni 2018 #9 Skrevet 28. juni 2018 (endret) Hei! vi kom nylig hjem fra Mallorca med våre to barn, der det minste var 9,5 mnd ved hjemreisen. Det vi hadde med var: - Trille, myggnetting og solskjerm. Bæresele (lite brukt av oss på turen) - Solkrem kjøpt på apotek (spesialkrem for dei under 1 år) -UV klær: 2 sett (skiftet når hun hadde badet) - Solhatter og solbriller - Smoothier, grøt og middagsposer/-glass (Det har dei også på mallorca, men dette er dyrt der. I tillegg er deklarasjonen ofte på spansk. Sikkert ulikt utvalg fra sted til sted). - Bleier, tørrkluter og våtservietter - Tutekopper -Polarbrød og leverposteibokser (små). Brød kjøpte vi der, men syns det var greit å ha med hjemmefra også, siden jeg vet at hun elsker polarbrød. Ikke noe man behøver sånn sett. Hadde med lunsj på stranden feks. - Badebleie (ikke engangs, men en som vi bruker i svømmehall, på stranden osv) - Sommerklær -Bilstol Som håndbagasje på flyet hadde vi med: -Trille - Smoothie, brødskive og "grøt"pose (fikk en pose smoothie og middagsglass på flyet). - Tutekopp - Teppe - Leke - Skift (fikk vi bruk for😅) Endret 28. juni 2018 av jentemamma87
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #10 Skrevet 28. juni 2018 Toskeskap. Eneste jeg har å komme med. Anonymkode: 1ea96...50d 1
Måbarefåsiat... Skrevet 28. juni 2018 #11 Skrevet 28. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Toskeskap. Eneste jeg har å komme med. Anonymkode: 1ea96...50d Saklig. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #12 Skrevet 28. juni 2018 Akkurat nå, Måbarefåsiat... skrev: Saklig. Absolutt. Drasse småtasser med stor temperaturfølsomhet igjennom det her er saklig. Anonymkode: 1ea96...50d 3
Måbarefåsiat... Skrevet 28. juni 2018 #13 Skrevet 28. juni 2018 Just now, AnonymBruker said: Absolutt. Drasse småtasser med stor temperaturfølsomhet igjennom det her er saklig. Anonymkode: 1ea96...50d Tullball. Det går helt fint. Har reist med en på 8 mndr selv og det er uproblematisk. 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #14 Skrevet 28. juni 2018 1 time siden, Betzy244 skrev: Takk for svar. 🤗 Her går det i amming og vann på tutekopp så vi trenger vel ikke sterilisere? 😊 Nei, kun melkeflasker trenger sterilisering😊 Anonymkode: 9ecf3...5ca
Gjest BearMama Skrevet 28. juni 2018 #15 Skrevet 28. juni 2018 Akkurat det samme en tar med på stranden her i Norge...ser ut som vi skal dra bort i måneder når vi i realiteten skal til Sognsvann 😅😅😅
Frostrose Skrevet 29. juni 2018 #16 Skrevet 29. juni 2018 10 timer siden, Minlillelykke skrev: Vi har med til våre - vogn - bæresele - solkrem med fysisk filter - uv tøy - uv telt, evt patasoll - bilstol - nok klær! På mallorca vil du dog kun trenge 1-2 skift per dag om du baserer deg på klær hele døgnet. - bleier. De er både dåeligere og dyrere i spania. Badebleiene er dog som her - Vi bruker kun neutral sine våtservietter, så vi har med 4-5 pakker hjemmefra. Alt ettersom hvor mye man bruker. Våre tåler ikke annet. - smoothie poser, grøt og evt mme ville jeg hatt med. Samme med middag om man har kommet så langt. - solhatt,uvhatt og evt caps og solbriller - ferie apotek, paracet, termometer, salver,saltvann og nesespray - kos og smokk om dere bruker det. er vel det jeg kommer på😊 Vi skal også til Syden med en på 10 mnd. Vi har med det meste av dette, men solkrem UTEN fysisk filter ettersom det er varmt, og babyer da kan bli overopphetet. Vi bruker tørrservietter istedetfor våtservietter da vår tåler det bedre. I tillegg har vi med UV-drakt og badebleie til basseng. De har babygrøt og smoothie fer vi skal. Ellers får babyen den maten vi spiser.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #17 Skrevet 29. juni 2018 9 hours ago, AnonymBruker said: Absolutt. Drasse småtasser med stor temperaturfølsomhet igjennom det her er saklig. Anonymkode: 1ea96...50d Bedre å bli her hjemme, er jo bare 31 grader her... Anonymkode: 2bc35...a12 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #18 Skrevet 29. juni 2018 Skjønner seriøst ikke hvorfor en på død og liv skal reise til syden med små barn.... Hadde jeg aldri gjort. Anonymkode: 79d79...b3f 5
Betzy244 Skrevet 29. juni 2018 Forfatter #19 Skrevet 29. juni 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner seriøst ikke hvorfor en på død og liv skal reise til syden med små barn.... Hadde jeg aldri gjort. Anonymkode: 79d79...b3f Her vi bor er det meldt varmere vær enn Mallorca.
Minlillelykke Skrevet 29. juni 2018 #20 Skrevet 29. juni 2018 1 time siden, Frostrose skrev: Vi skal også til Syden med en på 10 mnd. Vi har med det meste av dette, men solkrem UTEN fysisk filter ettersom det er varmt, og babyer da kan bli overopphetet. Vi bruker tørrservietter istedetfor våtservietter da vår tåler det bedre. I tillegg har vi med UV-drakt og badebleie til basseng. De har babygrøt og smoothie fer vi skal. Ellers får babyen den maten vi spiser. Hvis babyen din spiser den maten så går det jo fint. Men våre har ikke gjort det. Grøten og smoothien i spania smaker ganske anderledes enn her hjemme. Dette er hva jeg pakker med. Små babyer skal ha fysisk filter fikk vi beskjed om av barnelege. Men, igjen, du velger hva du vil gjøre med ditt barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå