AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #1 Skrevet 28. juni 2018 Hva skal til for at du blir fornøyd/misfornøyd med psykologen din? Eksempler og historier er gøy Anonymkode: 4123b...098
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #2 Skrevet 28. juni 2018 Jeg har hatt en psykolog som jeg syntes var fantastisk. Han hadde ekstremt mye kunnskap og erfaring, og han hadde virkelig ingen problemer med å skjønne hvordan jeg er skrudd sammen før vi i det hele tatt ble kjent, og hva han burde si/gjøre og hva han burde la være å si ift mine diagnoser. Skulle nesten tro at han kunne lese tankene mine. Ble selvsagt forelsket og måtte dessverre bytte. Jeg sammenligner alle med han, men har vel innsett at ingen kan måle seg med han og klarer å finne de positive sidene ved nye behandlere og gir de en sjanse. Misfornøyd blir jeg hvis de er låst fast i den ‘kunnskapen’ de hadde for flere år siden og ikke henger med i tiden, at de gir opp for lett og ikke er profesjonelle ift sine egne følelser når jeg/pasienten slår seg vrang. I en sånn jobb må du kunne skru av dine egne følelser til en viss grad. Det er selvsagt lov til å bli såret og si i fra hvis pasienten oppfører seg stygt, men det finnes en grense. Anonymkode: dfa5b...110
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #3 Skrevet 28. juni 2018 Fornøyd = motiverer til endring, tålmodighet, sier ting som de er, hjelper med å se ting i nye/andre perspektiv. Misfornøyd=Psykologen behandler seg selv når man ser under overflaten, manglende kjemi, diagnoserytter, avfeier tanker/følelser manglende kunnskaper slik at rette spørsmål ikke blir stilt og problemene egentlig ikke blir behandlet, legger skylda på pasienten. Gir egentlig blanke i deg som person. Anonymkode: dd75b...3f6 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #4 Skrevet 28. juni 2018 Tålmodighet er stikkordet for den første g eneste psykologen jeg klarte å åpne meg for. Verste opplevelsen var neste behandler, som på første time, iløpet av de første ti minuttene, avbrøt meg og sa jeg ikke hadde angst. Dette sendte meg ironisk nok rett inn i et angstanfall, så jeg lukket meg fullstendig. Merker nå at jeg ikke husker mer av timen. Jeg dro aldri tilbake. Anonymkode: e0fc3...6af
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #5 Skrevet 29. juni 2018 Jeg var selv superfornøyd med psykologen jeg hadde for noen år siden. For det første fordi jeg opplevde at hun møtte meg som et menneske, ikke et "problem" hun måtte løse.Hun fortalte også litt om sitt eget live, så jeg følte at vi ble kjent. For det andre fordi hun lyttet i stedet for å anta eller dømme det jeg sa. Ikke minst hadde vi ganske lik humor, så på tross av omstendighetene lo vi faktisk ganske mye. Det eneste problemet var hun var så "bra" at jeg nesten ble redd for hvordan det skulle gå når jeg sluttet. Men det ordnet seg, det også. TS Anonymkode: 4123b...098
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #6 Skrevet 29. juni 2018 For meg er det bare en som ikke er ute etter å overbevise deg om at du har traumer og ting du ikke har, fordi det er det læreren deres eller pensumlitteraturen har sagt. Jeg liker psykologer som kan jobbe konkret og relevant med problemer uten å gjøre det til føleri. Anonymkode: a87e5...027
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #7 Skrevet 29. juni 2018 Hva som er en bra psykolog er individuelt. Ulike behandlere passer for ulike mennesker. For min del så liker jeg noen som kan være litt personlig og som virker varm og vennlig. Da åpner jeg meg. Det er også viktig at de er tålmodige. Jeg liker dem som har en evne til å få meg til å se hvordan jeg tenker og at vi konkret jobber med løsninger. Jeg ønsker å finne ut av ting, men jeg må føle meg trygg. Jeg har gått til sånne som bare skal prate og prate og også dem som lytter uten å stille spørsmål eller har innspill. Begge fungerer dårlig for meg. Da blir jeg frustrert og lukker meg. Anonymkode: b9cc7...ab5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå