AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #1 Del Skrevet 28. juni 2018 Hvilken fotballspiller fra enten Norge, Sverige eller Danmark mener du er den beste i norden gjennom alle tider? Mitt svar er uten tvil, Michael Laudrup. Ellers så finnes det mange verdige kandidater til andreplassen på listen som Gunnar Nordahl, Rune Bratseth, Zlatan Ibrahimovic, Gunnar Gren, Allan Simonsen, Peter Schmeichel, Ole Gunnar Solskjær og Tom Lund. Hvilken spiller ser du på som det beste skandinaviske fotballspilleren gjennom alle tiders? Anonymkode: 4b94e...0a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 30. juni 2018 #2 Del Skrevet 30. juni 2018 Tom Lund. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #3 Del Skrevet 30. juni 2018 Fra Norge, uten tvil Erik Mykland. Det han fikk til med ballen er ingen andre i nærheten av å ha fått til her til lands. Anonymkode: 51be3...f89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #4 Del Skrevet 30. juni 2018 Ada Hegerberg Anonymkode: bfa16...704 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stella Rose Skrevet 30. juni 2018 #5 Del Skrevet 30. juni 2018 Michael Laudrup, Peter Schmeichel, Allan Simonsen, Jari Litmanen og Henrik Larsson. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #6 Del Skrevet 30. juni 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Fra Norge, uten tvil Erik Mykland. Det han fikk til med ballen er ingen andre i nærheten av å ha fått til her til lands. Anonymkode: 51be3...f89 Ja, Myggen var en teknikker med ballen. Men jeg vil nå si at det finnes flere norske spillere som har vært betydelig bedre enn hva Myggen var. Anonymkode: 4b94e...0a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #7 Del Skrevet 30. juni 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ada Hegerberg Anonymkode: bfa16...704 Hun er kanskje den beste norske kvinnelige spilleren i historien, Men her så snakker vi først og fremst om fotball for herrer. Anonymkode: 4b94e...0a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #8 Del Skrevet 30. juni 2018 Drillo Anonymkode: 0f4a4...83a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #9 Del Skrevet 30. juni 2018 9 timer siden, Stella Rose skrev: Michael Laudrup, Peter Schmeichel, Allan Simonsen, Jari Litmanen og Henrik Larsson. Storebror Laudrup, Peter Schmeichel og Allan Simonsen er helt klart blant de beste spillerne som noensinne er kommet fra norden. Litmanen var også en fantastisk spiller, Men han var mye skadeplaget under hele sin karriere og fikk aldri helt til i hverken Barcelona eller Liverpool. Men hvordan kan rangere Henrik Larsson foran andre svenske/nordiske spillere som Zlatan eller Gunnar Nordahl? Henke er en gud blant Celtic-fansen og han er trolig den beste spilleren som noensinne har spilt i SPL. Men Henke fikk det ikke til i Feyenoord hvor han fikk lite spilletid før han gikk Celtic i 97, Men skotske PL er en svak liga som ikke holder noe så veldig høyere nivå enn hva Tippeligaen eller noen andre av de nordiske ligaene gjør. Når Henke gikk til Barcelona så ble han for det meste brukt som innbytter (noe ala Solskær i United) og Eidur Gudjohnsen som erstattet Henke i Barcelona har en bedre statistikk i Barca enn hva Henke har. Men for all del, Han var en toppspiller på sitt beste. Anonymkode: 4b94e...0a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #10 Del Skrevet 1. juli 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun er kanskje den beste norske kvinnelige spilleren i historien, Men her så snakker vi først og fremst om fotball for herrer. Anonymkode: 4b94e...0a8 Å er det bare lov å nevne mennlige fotballspillere her på denne tråden i kvinneforumet? 😢😢😔 Anonymkode: 504ca...e6d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #11 Del Skrevet 2. juli 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Å er det bare lov å nevne mennlige fotballspillere her på denne tråden i kvinneforumet? 😢😢😔 Anonymkode: 504ca...e6d Denne tråden handler om den beste nordiske fotballspilleren gjennom tidene, Og derfor så handler denne tråden om herrefotballspillere. Mener du og si at Ida Hegerberg er på samme nivå som det Michael Laudrup, Gunnar Nordahl, Jari Litmanen eller Zlatan Ibrahimovic er/var? Beklager, Men forskjellen på fotball og damefotball på seniornivå er enormt stor. Anonymkode: 4b94e...0a8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #12 Del Skrevet 2. juli 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Denne tråden handler om den beste nordiske fotballspilleren gjennom tidene, Og derfor så handler denne tråden om herrefotballspillere. Mener du og si at Ida Hegerberg er på samme nivå som det Michael Laudrup, Gunnar Nordahl, Jari Litmanen eller Zlatan Ibrahimovic er/var? Beklager, Men forskjellen på fotball og damefotball på seniornivå er enormt stor. Anonymkode: 4b94e...0a8 😔😢 Anonymkode: 504ca...e6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 2. juli 2018 #13 Del Skrevet 2. juli 2018 På 28.6.2018 den 18.47, AnonymBruker skrev: Hvilken fotballspiller fra enten Norge, Sverige eller Danmark mener du er den beste i norden gjennom alle tider? Mitt svar er uten tvil, Michael Laudrup. Ellers så finnes det mange verdige kandidater til andreplassen på listen som Gunnar Nordahl, Rune Bratseth, Zlatan Ibrahimovic, Gunnar Gren, Allan Simonsen, Peter Schmeichel, Ole Gunnar Solskjær og Tom Lund. Hvilken spiller ser du på som det beste skandinaviske fotballspilleren gjennom alle tiders? Anonymkode: 4b94e...0a8 Det er vanskelig for meg å vurdere eldre spillere som Lund og Laudrup, så i min kunnskapsmangel holder jeg en knapp på Zlatan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 2. juli 2018 #14 Del Skrevet 2. juli 2018 På 1.7.2018 den 14.02, AnonymBruker skrev: Å er det bare lov å nevne mennlige fotballspillere her på denne tråden i kvinneforumet? 😢😢😔 Anonymkode: 504ca...e6d Du er igrunn inne på en viktig presisering som kanskje burde vært i åpningsposten: Mener en her "beste fotballspiller" som i den som er flinkest og dyktigst som nettopp fotballspiller, eller mener en relativt til andre av samme kjønn, alder eller lignende? Om en spør om den dyktigste fotballspilleren er det klart det ikke er særlig poeng i å trekke frem kvinnelige fotballspillere, da disse er veldig mange nivå under de mannlige. Om en mener relativt til andre kvinnelige spillere vil jeg tro vi så absolutt har noen gode kandidater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #15 Del Skrevet 2. juli 2018 Hege Riise og Bente Nordby Anonymkode: 428d0...c6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 2. juli 2018 #16 Del Skrevet 2. juli 2018 Zlatan er den beste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #17 Del Skrevet 2. juli 2018 John Arne Riise! Anonymkode: 61475...489 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #18 Del Skrevet 2. juli 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Denne tråden handler om den beste nordiske fotballspilleren gjennom tidene, Og derfor så handler denne tråden om herrefotballspillere. Mener du og si at Ida Hegerberg er på samme nivå som det Michael Laudrup, Gunnar Nordahl, Jari Litmanen eller Zlatan Ibrahimovic er/var? Beklager, Men forskjellen på fotball og damefotball på seniornivå er enormt stor. Anonymkode: 4b94e...0a8 Anonymkode: 37485...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MPJ Skrevet 3. juli 2018 #19 Del Skrevet 3. juli 2018 DUTTE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2018 #20 Del Skrevet 3. juli 2018 Jeg vil vel si Zlatan. Jeg er med på at Ada Hegerberg og andre kvinnelige spillere bare kan være med i diskusjonen dersom man sier "relativt til nivået på spillerne hun har rundt seg", for det er klart nivået er et helt annet i herrefotball enn kvinnefotball og Hegerberg ikke hadde kunnet være superstjerne på herresiden. Men dersom vi først skal måle folk på den måten, ved å måle dem på rene fotballferdigheter fremfor å ta hensyn til forutsetningene de hadde, ryker også mange av de gode, gamle herrespillerne. Nå er ikke Laudrup så fryktelig gammel, men spillet har likevel utviklet seg en del siden han var på sitt beste, og jeg tror at Zlatan i en ren duell mot Laudrup (der lagkamerater og motstandere er på samme nivå) hadde vært noen hakk foran selv om Laudrup i sin storhetstid skilte seg ut vel så mye som Zlatan. Slik jeg oppriktig tror at Ronaldo og Messi holder et høyere nivå enn både Maradona og Pelé all den tid forsvarsspillet (og analyseverktøy) har utviklet seg en hel del. Jeg synes fortsatt både Maradona og Pelé er større enn både Messi og Ronaldo, men jeg tror de to sistnevnte ville levert best i en kliss lik sesong mot kliss lik motstand. Anonymkode: d603c...97d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå