AnonymBruker Skrevet 28. juni 2018 #1 Skrevet 28. juni 2018 Leier en leilighet i en blokk hvor fyren i naboleiligheten har et musikkanlegg med en bass fra helvete, som han liker å spille på døgnet rundt. Jeg har nesten hver dag den siste halvannen uke måtte banke på og be ham skru av etter kl. 23 (som er stilletid etter husordensreglene). Når jeg ber ham skru ned et par hakk på dagtid, bryr han seg ikke, siden han ikke bryter noen regler, ifølge ham selv. Jeg holder nå på med å skrive en mail til utleier, med beskrivelse av situasjonen. Begge leilighetene har samme utleiefirma. Når det gjelder brudd på husordensreglene (støy etter kl. 23), så er saken grei, her må utleier ta affære. Men hva kan jeg forvente av å klage på støyen som foregår på dagtid? Det er altså snakk om et ekstremt høyt lydnivå og en bass som får vegger, tak og gulv til å riste. Leiekontrakten sier at «Utleier plikter å se til at ro og orden opprettholdes i eiendommen.» Kan jeg kreve at utleier sørger for at naboen holder lyden på et anstendig nivå? Anonymkode: bb551...d27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå